X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירועי "יום הנכבה" השבוע מעידים על הכוונות האמיתיות של אש"ף וחמאס ומרוקנים את המשמעות מחזון "שתי המדינות". ההתנהגות של צרפת מעידה על צביעות, ישראל איננה יכולה לסמוך עליה והיא חייבת להדק את התיאום המדיני עם ארה"ב
▪  ▪  ▪
נתניהו לוחץ יד לשר החוץ הצרפתי ז'אן מרק איירו [צילום: קובי גדעון/GPO/פלאש 90]

הנסיון לכפות על ישראל ועידה בינלאומית לא יצלח והוא נדון לכישלון מראש, לכן היוזמה הצרפתית, המתואמת בין צרפת ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, לא תצא אל הפועל נוכח ההתנגדות הנחרצת של ישראל.
מדובר בבזבוז זמן אך מחמוד עבאס מעוניין במהלך הזה כדי לנסות ולהחזיר את האחריות על הבעיה הפלשתינית אל האו"ם, הוא איננו סומך על משא-ומתן ישיר עם ישראל, איננו סומך על הממשל האמריקני והוא מנסה כ "טובע הנאחז בקש" להיעזר בצרפת כדי שתחלץ אותו מהמבוי הסתום בתהליך המדיני.
מחמוד עבאס נקלע לסיטואציה הזו בגלל תפקודו הפוליטי הלקוי, הוא נכשל במאמצי הפיוס עם חמאס ולא הצליח ליצור עמדה פלשתינית מאוחדת שתהווה מצע משותף לדיונים עם ישראל, הוא מעוניין בבינאום הסכסוך ולא במשא-ומתן ישיר.
הפלשתינים ציינו השבוע, ב-15 במאי כבכל שנה, בשורה של אירועים בגדה וברצועה, מלאת 68 שנים ל "נכבה" הפלשתינית. אחד המסרים הבולטים של האירועים האלה, שאורגנו בשיתוף פעולה של כל פלגי אש"פ עם חמאס, היה אירוע שכונה בשם "חלום יפו". בין מחנה הפליטים בלאטה לבין העיר שכם גרר סוס, בחום הכבד, ספינה גדולה שעליה מפתח המסמל את זכות הפלשתינים ל "שיבה".
גם כיום המסר הפלשתיני לישראל ולקהילה הבינלאומית הוא כי לפליטים יש את "זכות השיבה לבתיהם ולרכושם" בתחומי מדינת ישראל כפי שקובעת החלטה 194 של האו"ם, את המסר הזה, שפירושו שינוי מהותי בדמוגרפיה של מדינת ישראל, מנסה מחמוד עבאס לכפות עליה באמצעות האו"ם.
במקביל לניסיון לכפות על ישראל השתתפות בוועידה בינלאומית מכין מחמוד עבאס את הקרקע להגדרה מחדש של היחסים עם ישראל באמצעות שורה של החלטות במוסדות אש"ף כמו המועצה המרכזית והוועד הפועל של אש"פ.
בין היתר הוא מאיים לבטל חלקים מהסכם אוסלו, כמו ההסכם הכלכלי (הסכם פריז), ולהפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. מחמוד עבאס איבד את המנוף שהיה לו לפני כחצי שנה להפעיל לחץ על ישראל באמצעות "אינתיפאדת הסכינים". הוא לא הצליח לתעל את גל האלימות כדי שיתפתח לאינתיפאדה עממית רחבה בכל שטחי הגדה שתהייה תחת שליטתו.
"אינתיפאדת הסכינים" ברחה לו מן הידיים והוא לא הצליח להשתלט עליה, ברגע שהוא הבין כי מדובר בחרב פיפיות שמאיימת של שלטונו הוא החל לפעול נגדה.
ההתנהגות של צרפת היא צביעות לשמה, שר החוץ הצרפתי ז'אן מרק איירו הבהיר אתמול, לאחר שנועד עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים כי ארצו נחושה לקדם כינוס ועידה בינלאומית חרף התנגדות ישראל. צרפת טוענת כי ועידה בינלאומית תעזור לצדדים לחזור למשא-ומתן ישיר ביניהם למרות שהיא יודעת כי מחמוד עבאס איננו מעוניין באמת בדבר, מדובר בהיתממות צרפתית המתואמת עם הרש"פ בניסיון לכפות על ישראל מהלכים שהיא מתנגדת להם.
הדו-פרצופיות של צרפת באה לידי ביטוי בכך שהיא קיבלה את העמדה הפלשתינית ביחס להר-הבית ותמכה בהחלטת אונסק"ו, בעקבות המחאה החריפה של ישראל מנסה צרפת כעת לתקן את הדברים ולהסתייג מההחלטה וזאת כדי להצטייר כ"מתווך הוגן".
הנזק המדיני לישראל כבר נגרם, צרפת דחתה את הדרישה הישראלית לחזור בה מהצבעתה באונסק"ו וההתנהלות של צרפת מעידה על חד-צדדיות ועל כך שלא ניתן לסמוך עליה. בסופו של דבר מי שיכריע את גורל היוזמה הצרפתית וכינוס הוועידה הבינלאומית יהיו ארצות הברית ורוסיה אשר עד כה לא אישרו את השתתפותן ב"ועידת פריז".
לא ניתן לאלץ את ישראל לקחת חלק בוועידה בינלאומית שהיא בעצם תהליך כפוי שבה יכתיבו לה את תנאי ההסדר עם הפלשתינים, זה לא יעבוד, שני הצדדים צריכים להאמין בתהליך כדי שהוא יצליח.
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם היוזמה הצרפתית היא הידוק התיאום המדיני בין ישראל לארצות הברית, אם ארצות הברית תודיע בבירור כי היא מתנגדת ליוזמה הצרפתית או תביע ספקות לגבי יעילותה היא תהפוך בסופו של דבר לעוד מסמך בארכיון של האו"ם.

תאריך:  16/05/2016   |   עודכן:  16/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון הכפוי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד אידיוט שימושי בשרות אויבנו
בני בנקר  |  16/05/16 18:15
2
יוני טיפשוני?
כבש 44  |  16/05/16 22:17
3
יוסיפון  |  19/05/16 22:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
גד גזית
תולדות הסכסוך עד 1977 - לאחרונה אני נשאל על-ידי אנשים צעירים ממני לדעתי על מצבה של מדינת ישראל, ובדרך כלל תשובותיי נסמכות על תחושותיי המצטברות    לקראת יום העצמאות ה-68 אני חש שנחוץ לי לייצר חשיבה יותר מתודית שתנסה לבחון להסיק ולהעריך, לנסות לסקור את משמעות תהליכי הסכסוך שעברה החברה היהודית במאה השנים שחלפו ולהקיש מזה לאן מועדות פניה
ארי בוסל
מר גלעד אמיר, מנהל תיכון ליד"ה, בעוד אתה עושה כל מאמץ ל״מציאת הפתרון לסכסוך״, הרשה לי לגחך. אין זה סכסוך, כי אם מלחמה להשמיד אותנו, להיפטר מהגזע היהודי אחת ולתמיד
איתמר לוין
הפרקליטות תיקנה את כתב האישום נגד שבעה נאשמים בפעולות "תג מחיר", שהואשמו בין היתר בחברות בהתאחדות בלתי מותרת, וכעת אומרת שמדובר בארגון טרור
עילי צוף
יום העצמאות שלי היה נגד כל היגיון    המדינה היא של כולם (אפילו שאני מאוד אינדיווידואליסט) ואפילו שלי, ואני גם יודע שכל הכבוד לצה"ל וכל החברים שלי חיים כאן, אפילו שחלק מהם נמצאים עכשיו בברלין והם נורא מתגעגעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il