X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תערוכת Drupa 2016, שמתקיימת בימים אלה, מוכיחה שבניגוד לחלק מהתחזיות, תעשיית הדפוס חיה, נושמת ומתאימה את עצמה לעידן החדש
▪  ▪  ▪
בניגוד לחלק מהתחזיות, הדפוס הדיגיטלי לא הרג את זה המסורתי [צילום אילוסטרציה: AP/Dado Galdieri]
תערוכת Drupa מהווה עבור רבים מבעלי בתי הדפוס אירוע מרכזי, שבו הם יכולים לזהות הזדמנויות חדשות. אלה יאפשרו להם לפעול יותר בקלות בתעשיה ענקית זו, שחווה בשנים האחרונות זעזועים רבים

מאז 2008, אחת לארבע שנים מקבל העולם דרישת שלום חמה מתעשיית הדפוס, העיצוב והמדיה, באמצעות תערוכת Drupa. אם בסיום התערוכה ב-2008 הייתה תחושה שזו שירת הברבור של התעשיה המפוארת הזו, בגלל השפעת האינטרנט והדיגיטל באופן כללי ועקב המיתון העולמי, הרי ש-Drupa 2016 מראה שהדיבורים האלה היו מוקדמים מדי. התערוכה, שמתקיימת בימים אלה בדיסלדורף שבגרמניה, שמה את הגולל סופית על נבואות הקבורה של הפרינט. הדפוס חי, נושם ונע בכיוונים קצת אחרים מבעבר, עם פזילה משמעותית לעולם הדיגיטל.
פריצת האינטרנט והעידן הדיגיטלי העמידה את התעשיה הזו בפני אתגרים לא פשוטים וחוללה בה, כמו בהרבה תעשיות אחרות, מהפכות. ב-Drupa 2016 מוצגות התוצאות של שינויים אלה ובעיקר טכנולוגיות הזרקת הדיו, שמניעות את גלגלי הדפוס הדיגיטלי - אחד הגורמים הדומיננטיים בתערוכה.
המציאות של תעשיית הדפוס, על-פי תחזיות של חברות המחקר, הרבה פחות נוראית ממה שמקובל לחשוב. Global Market קבעה שהיקף התעשיה יעמוד ב-2016 על 845 טריליון דולר - גידול קל לעומת 2014. בנוסף, מגזר הדפסת העיתונים, שספג את אחת הפגיעות הגדולות, יסבול בשנה הנוכחית פגיעה קטנה ביחס למגזרים אחרים.
כמו בכל Drupa, גם השנה דאגו המארגנים למתג אותה כתערוכה הגדולה מכולן בתעשיית הדפוס, ואף כינו אותה בתואר המחייב "אולימפיאדת הדפוס". מארגני התערוכה יצרו קונספט מעניין שלפיו העתיד כבר מזמן כאן, ובתערוכה הנוכחית, ובשנים שאחריה, כל אחד מצווה להכיר אותו ולהתאים אותו למה שהוא צריך.
קצת מספרים
התערוכה משתרעת על 19 אולמות ושטח של 2,600 מ"ר. לפי דיווחי המארגנים, יש בה 1,500 מציגים מ-50 מדינות, כולל מישראל (על המציגים הישראלים - בהמשך). נוכחות בה כל החברות הגדולות בתחום הדפוס, עם טכנולוגיות חדשות של הדפסה דיגיטלית, שיטות ייצור מתקדמות, ושילוב של מדיה דיגיטלית, אינטרנט ומולטימדיה לתהליכי קדם דפוס.
כאמור, ההדפסה על נייר, ובפרט הדפסת העיתונים, ספגה פגיעה גדולה עם עליית עידן האינטרנט והדיגיטל. היא אומנם קיימת, ועדיין ניתן לראות בתערוכה את יצרני מכונות הדפסת העיתונים הענקיות, אבל בהיקף קטן יותר. התחליף הוא מגמה שנראתה גם ב-Drupa הקודמת: טכניקות הדפסה כמעט על כל חומר, עם טווח שימושים כמעט אינסופי. כך, למשל, המבקרים בתערוכה יכולים לצפות בשטחי תצוגה גדולים לאריזות חכמות, התאמות פרסונליות, הדפסות ביטחוניות ועוד. זאת, לצד שיטות הדפסה שהתרחבו לתחומים חדשים כמו אלקטרוניקה, קמעונות ובריאות. שם המשחק הוא גמישות והאפשרות להעביר תבניות הדפסה גנריות מתחום אחד לאחר.
גם תעשיית התלת ממד מככבת, כמובן, בתערוכה, והמבקרים יכולים לראות כיצד מדפיסים חלקי חילוף, איברי גוף אנושיים ואפילו כנפיים למטוסים. התעשיה הזו מעניינת בין היתר את בעלי לשכות השירות, שמזהים פוטנציאל שוק חדש כתחליף לירידה בהיקף הפעילות של הדפוס הקונבנציונלי בלשכות השירות.
במסגרת Drupa 2016 מומחש עוד פן של המהפכה הדיגיטלית: התקשורת הרב-ערוצית. המציגים בתערוכה יכולים להתרשם מפתרונות של חברות שנותנים מענה לצורך בהפצת תוכן אחד באמצעות ערוצי פרסום רבים, אם זה דרך הפרינט ואם בערוצים הדיגיטליים. העולם הולך למסגרת עיצובית אחת שמתאימה לכולם והאתגר הוא לייצר תבניות כאלה.
איכות הסביבה תופסת אף היא מקום חשוב השנה, שכן תעשיית הדפוס המסורתית משתמשת בחומרים מזהמים, ויש חברות שמציעות פתרונות לכך. הדפסות אקולוגיות ושימוש בחומרים ירוקים נמצאים כמעט בכל פינה בתערוכה.
אחד המסרים היותר מרכזיים שמארגני התערוכה מנסים להעביר הוא הדומיננטיות של טכנולוגיית הזרקת הדיו, שבמשך שנים נאבקה על קיומה מול המתחרה העיקרית - טכנולוגיית הלייזר. בתערוכה הנוכחית אין ספק שזוהי הטכנולוגיה שתוביל את ענף הדפוס והמדיה בשנים הבאות. היתרון המרכזי שלה הוא חיסכון בשימוש בדיו, יותר סטריליות ועלות הדפסה נמוכה יותר.
הישראלים ב-Drupa 2016
כמו בכל התעשיות המתקדמות בעולם, גם בתעשיית הדפוס הדיגיטלי יש לישראל ייצוג די מכובד. שתי יצרניות ישראליות גדולות ובינלאומיות מככבות גם השנה ב-Drupa: מעבדות לנדא, שהוקמו על-ידי היזם בני לנדא, ואינדיגו מבית HP.
מעבדות לנדא היו לפני ארבע שנים אחת האטרקציות הגדולות של התערוכה, כאשר הציגו את הפרוטוטייפ הראשון להמצאה החדשה בתחום ההדפסות הננו-גרפיות לשוק הדפוס הדיגיטלי. כעת חוזרת החברה אל התערוכה עם המוצרים המוגמרים שלה.
אינדיגו כובשת את עולם הדפוס הדיגיטלי על בסיס טכנולוגיה שפותחה על-ידי היזם הראשון שלה, אותו בני לנדא, עד שמכר אותה ל-HP - והיא ממשיכה לעשות חיל בכל העולם.
בנוסף, רשומות בתערוכה 12 חברות ישראליות, שמפתחות בעיקר פתרונות לתהליכי קדם דפוס והוצאה לאור בעידן הממוחשב, ביניהן AVT, זיקית, כימפרינט היליקון ו-Massii'3D Printing.
תעשיית הדפוס בישראל מונה יותר מ-1,000 בתי דפוס שרובם מוגדרים קטנים או בינוניים, לא מעט מהם עסקים משפחתיים, עם מחזורים של עד חמישה מיליון שקלים בשנה. הענף סובל מעודף כושר ייצור, שמביא לתחרות קשה במחירים ומערער יציבות של לא מעט בתי דפוס.
תערוכת Drupa מהווה עבור רבים מבעלי בתי הדפוס אירוע מרכזי, שבו הם יכולים לזהות הזדמנויות חדשות. אלה יאפשרו להם לפעול יותר בקלות בתעשיה ענקית זו, שחווה בשנים האחרונות זעזועים רבים.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
תאריך:  06/06/2016   |   עודכן:  06/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בני לנדא
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרינט לא מת - והעתיד שלו ורוד מתמיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה ברום, ענת קורץ
נראה שההתעוררות הבינלאומית ובפרט האזורית לגבי חידוש התהליך המדיני היא אכן הזדמנות, שאם תנוצל, תוכל לשמש את ישראל כאמצעי לקדם את יחסיה עם מדינות ערב הפרגמטיות וכן ערוץ שבאמצעותו תוכל להתקדם לקראת פתרון הסכסוך עם הפלשתינים. אולם סביר שהזדמנות זו תוחמץ בשל המצב הפוליטי בישראל וחולשת עבאס
השופטת אסתר חיות
פסק דין טוב איננו רק זה שהגיע לתוצאה משפטית נכונה, אלא גם כזה שהצדדים יכולים להבין אותו בלי "תרגום" מהשפה המשפטית. כדי שהוא יהיה כזה, עליו להיות כתוב בשפה ברורה, להתמקד בעיקר וגם לאפשר לשופט מרחב-מה לסגנונו האישי
עליס בליטנטל
מה מתרחש מאחורי הקלעים של חיי טייסי הקרב? דרמה נועזת, ("כחול בוער") אך עשויה ברגישות ובטוב טעם בבימויה של מאיה שעיה, ועם צוות שחקנים מהמם עולה כעת בבית צבי ברמת גן
מנחם רהט
ליום ירושלים: "אילו היה ראש עיר יהודי בתש"ח, ייתכן שההיסטוריה של המדינה הייתה שונה בתכלית"
ישראל רוזנבלט
בסוף השבוע הלך לעולמו מוחמד עלי. מי שתואר כ"ספורטאי המאה", לא היה רק גדול המתאגרפים, אלא ייזכר בעיקר כדמות צבעונית ייחודית, שהפכה את עולם האיגרוף על פניו. היה לו סגנון מקורי שהתבסס על מהירות וזריזות רגליים, הוא היה פרובוקטור שנהג להתעלל ביריביו בעזרת לשונו החדה, וגם מי שלא היסס להיאבק על דעותיו    זכרונות ממי שכינה את עצמו, בצדק, "הגדול מכולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il