X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחשבות על עתידה של ירושלים על תרגיל דיגיטלי ולוחמה אמיתית "בצלם" ממציא עלילות כזב כדי להכפיש את צה"ל בעזה נמשכות החפירות וההסתה
▪  ▪  ▪
הוויכוחים נמשכים [צילום: הדס פרוש, פלאש90]

מאוחדת - אבל לגמרי?

בתחילת השבוע צוין יום ירושלים, ובמלאת 49 שנה למלחמת ששת הימים נחשפו דבריהם של בכירי צה"ל בימים שלפני המלחמה. העדויות הצביעו על חששות בתקופה שלפני המלחמה, ועל התרוממות הרוח לאחר שחרור העיר העתיקה בירושלים.
עם תחילת הלחימה, החלו הדיונים לגבי גורלה של העיר העתיקה. בראש התומכים באיחוד העיר עמדו מנחם בגין ויגאל אלון. הדילמה הייתה שמצד אחד מדובר בהזדמנות פז לאיחוד העיר, ומצד שני החשש מפגיעה באתרים מוסלמיים ונוצריים והלחץ הבינלאומי שישראל תעמוד בפניו אם כך יקרה. בסופו של דבר, כאשר נשמע שמתוכננת הפסקת אש, לחץ מנחם בגין על שחרור העיר העתיקה, והדבר התקבל בישיבת ממשלה מצומצמת.
49 שנים אחרי, נמשכים הוויכוחים על עתידה של ירושלים בכלל והשטחים המשוחררים בפרט. הנושא המרכזי הוא עתידה של מזרח ירושלים, כאשר הפלשתינים מייעדים אותה לבירתם במדינה שתקום. מה שבטוח הוא, שלא ניתן לחזור למצב שלפני מלחמת ששת הימים. מה שכן אפשר לעשות, הוא להעביר לידי הרשות הפלשתינית שכונות שבהן בכל מקרה אין נוכחות יהודית. העברה זו לא תיעשה באופן חד-צדדי, אלא כמסגרת מו"מ בין ישראל לפלשתינים. במקרה כזה, יהיה על הרשות הפלשתינית להוכיח את יכולות המשילות שלה וכיצד היא מסתדרת עם שכונות בודדות, לפני שהיא רצה להקים מדינה ולבקש את מזרח ירושלים כולה.

בין המסך לשטח

השבוע דווח על תרגיל צה"לי שהתקיים בחודש שעבר, שנעשה כולו דרך מסכי המחשב. במעבדת הקרב בבסיס תל השומר, נערך תרגיל חטיבתי שדימה מלחמה נגד חיזבאללה. התרגיל נועד בין היתר לנסות מערכות קרב חדשות ואמצעים חדשים, שישמשו את צה"ל במערכה נגד חיזבאללה. תרגיל כזה חשוב מאוד, מאחר שהוא מאפשר לבדוק אמצעי לחימה רבים שבשל מגבלות מסוימות לא ניתן לבחון בשטח. כמו-כן, הדבר מאפשר ניתוח מעמיק יותר של המהלכים השונים, שיאפשר לצה"ל להיות במוכנות גבוהה יותר במקרה של מלחמה.
מה שאסור לשכוח, זה שהתרגיל הזה לא יכול להוות תחליף לתרגיל בשטח. אפשר להתכונן כמה שרוצים מול המחשב, אבל כאשר יוצאים החוצה - זה שונה לגמרי. כמו-כן, חשוב להבין שאי-אפשר להסתמך על הטכנולוגיה לבדה. עם כל הטכנולוגיה שלה, לארה"ב לקח 13 שנים מאז פיגועי 11 בספטמבר למצוא את בן-לאדן. החולשה של הטכנולוגיה היא התחכום. כאשר אני לא משוחח בטלפון, אי-אפשר להאזין לי. כאשר אני לא שולח מיילים, אי-אפשר ליירט אותם. דבר זה הובן כבר מזמן על-ידי טרוריסטים ברחבי העולם. לכן, עם כל הטכנולוגיה של צה"ל, אי-אפשר לשכוח שצריך גם לעבוד בשטח וכך מתכוננים בצורה הטובה ביותר.

למי דואג "בצלם"?

ארגון "בצלם" טוען שיש בידיו עדויות חדשות על רצח מחבל נוסף. לפי הארגון, זמן מה לפני שהחייל אלאור אזריה ירה במחבל ששכב על הקרקע, נורה רמזי אל-קסראווי, המחבל השני שהיה באותו אירוע, כאשר גם הוא שכב פצוע על הקרקע. הארגון מסתמך בדבריו על עדותם של שני תושבים פלשתינים. צה"ל ענה שהדבר לא עולה עם ממצאי התחקיר שלו וסותר את המידע הקיים ביחס לאירוע.
כפי שציינתי בעבר, ההחלטה של "בצלם" להפסיק לעבוד מול צה"ל, יכולה להביא לעלייה במספר הדיווחים וסילופם, כאשר הארגון יכול לטעון כל דבר שהוא רוצה נגד חיילי צה"ל וקציניו. האם ישנה אפשרות שאל-קסראווי נורה שוב לאחר ששכב פצוע על הקרקע? סביר להניח שלא, מהסיבה הפשוטה שצה"ל טוען שלא כך היה. אם הדבר היה נכון, אז החייל היורה השני היה עומד לדין גם הוא.
דיווח אודות אירוע הירי של אזריה הועבר בשרשרת הפיקוד הצה"לית, והגיע בסופו של דבר לשר הביטחון ולראש הממשלה. מעצרו ותחילת חקירתו היו מספר שעות לאחר האירוע, עוד לפני פרסום הסרטון של "בצלם". אם כך היה גם עם המחבל השני, אז היינו שומעים על עוד חייל שנעצר. "בצלם" מבקש להשחיר את שמו של צה"ל בעולם, ומעלה טענות כוזבות. המסקנה המתבקשת היא, שמטרתו האמיתית של הארגון היא לפגוע בצה"ל, ולא לדאוג לשמירת זכויות הפלשתינים.

חוצה מנהרות

בתחילת השבוע דווח על מעצרו של נער בן 17 מרצועת עזה, שעבר לשטח ישראל וסיפק מידע רב אודות חפירת המנהרות ברצועה. מחקירת הנער עלה, שהוא השתייך לגדוד בית לאהיה של חמאס, ופעילותו העיקרית הייתה בתחום המנהרות. הוא סיפר על המנהרות ההתקפיות של הארגון, שיטות הפעולה ודרכי ההתקשרות והצביע על מוקדי חפירה שאמורים לשמש את הארגון בלחימה הבאה נגד ישראל.
מדובר בהוכחה נוספת שהחמאס ממשיך בכל הכוח לחפור עוד מנהרות נגד ישראל. לפי מה שפורסם מעדות הנער, מדובר במערכת שלמה, מתוכננת וקפדנית של מנהרות שונות ומשתמע מכך שחפירתן נמשכה מספר שנים. לאור זאת, צה"ל צריך למצוא בהקדם פתרון טכנולוגי אמיתי לבעיית המנהרות.

ילדים מסיתים

החמאס פרסם לאחרונה סרטון חדש, שהכוכב בו הוא ילד במדי צבא. בסרטון אומר הילד שזאת מולדת האם, ואתם (הישראלים) זאת מולדת חוץ. כמו-כן אומר הילד שישראל הרגה את משפחתו, והוא נשבע לנקום. זהו לא סרטון ההסתה הראשון, ובוודאי לא האחרון. כמו-כן, זהו לא הסרטון הראשון שהחמאס משתמש בו בילדים. לסרטון בפני עצמו אין חשיבות מיוחדת, אלא בעיקר מה שהוא מסמל: העובדה שההסתה נמשכת ולא בוחלים בשום אמצעי כדי לקרוא לרצוח יהודים.

תאריך:  09/06/2016   |   עודכן:  09/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזרה לבורות המים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
2 מדינת ל-2 עמים זהו הפתרון
מחפש פתרון  |  9/06/16 17:42
2
"פתרון שתי מדינות״
ארי בוסל  |  10/06/16 00:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
סיבה מרכזית לכך שנותרו פרצות בגדר ההפרדה, אותן מנצלים מחבלים כמו הרוצחים ממתחם שרונה, היא שבג"ץ ניהל עליה עשרות ומאות דיונים וכך התעכבה השלמתה    וגם: מערכת אכיפת החוק מפגינה אוזלת יד בטיפול בשב"חים ובמסייעים להם
איציק וולף
המשטרה: לא ידוע על מחבל נוסף, החקירה בראשיתה, אפשר לחזור לשגרה    המחבלים - פלשתינים תושבי חברון - נתפסו
יוני בן-מנחם
תסיסה גדולה בתנועת פתח נגד מחמוד עבאס על-רקע הסחבת בבחירת מוסדות התנועה. על-פי גורמים בפתח מחמד דחלאן הוא שפועל מאחורי הקלעים להתסיס את התנועה במסגרת קרב הירושה על ראשות הרש"פ
ישראל רוזנבלט
הפלשתינים דימו את הסכם אוסלו ל"יציאה מבטן הסוס הטרויאני". הם הגזימו. פשוט, בצד הישראלי התעלמו מכל אתראה שמדובר בתרמית. 23 שנה אחרי מקח הטעות רווי הדמים, מנסים למכור לנו את "יוזמת השלום הסעודית", בדיוק לפי אותה נוסחה א-סימטרית: נדל"ן תמורת הבטחות; שטחים תמורת חיוכים. איש לא מתייחס לסוגיית הבסיס: המיתוס השיקרי שעליו מחנכים דורות של פלשתינים, לפיו הבעיה אינה הכיבוש של 67' אלא של 48'
יהודה דרורי
ברור ובכן לכולנו שיש לנו עניין עם קבוצה של אקדמאים בורים ברובם במתרחש במזרח התיכון, כאלה המושפעים מתעמולה איסלאמית זולה וכ"שמאלנים-ליברלים" מובטחת תמיכתם בפלשתינים "המדוכאים והמסכנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il