X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עולה על דעתכם, שנתניהו ישגע את כל העולם 'ואחותו האזורית' כדי להודיע להם שירושלים ל א תחולק, ומדינה פלשתינית לא תקום?
▪  ▪  ▪
נתניהו. יתן את ירושלים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

כששמעתי ששר החוץ המצרי בדרך אל נתניהו התחלתי לדאוג, ולמי שיאמר שזו פרנויה, אשיב שאני מעדיף להיות מפוכח ולא להיתפס לאותה השאננות, שבעבר כבר עלתה לנו ביוקר.
נתחיל מקול התרועה הגדולה שיצא מן התקשורת העוינת, לאמור: "לראשונה אחרי 9 שנים, שר חוץ מצרי מבקר בארץ"! אם אצלם הביקור הוא כזו מציאה, זה כבר סימן לא טוב. שוב מתגלה כאן הגישה הגלותית, שתמורת זה שהגוי מרשה לי לעזור ל ו - א נ י צריך לשלם! מאז אותו "אביב", בו החלו הערבים להתבוסס בדמם, המחנה הסוני המכונה "מתון" ובראשו מצרים וסעודיה, נתון בצרות, נלחם על עצם קיומו ואינו זוכה למשענת איתנה באמריקה של אובמה. בצר להם, הם נאלצים להישען על ישראל, שנותרה ככוח הצבאי האיתן והאמין היחיד באזור. עם נורמלי היה מנצל את שעת הכושר הזו כדי לקדם את האינטרסים הלאומיים שלו - למשל, דורש מהם בתמורה ש ל א להתערב בעניין הפלשתיני ולעזוב אותנו, עם שכנינו, לנפשנו: אתם רוצים שנעזור לכם לחסוך מקהיר, ריאד ורבת-עמון את גורלן של צנעה, טריפולי, בגדד ודמשק? אל תגעו לנו בירושלים!
אתם מתארים לעצמכם את נתניהו אומר כזאת לשר החוץ המצרי בהגיעו לכאן? אם כן, אין מקום לדאגה. במציאות, זה מה שאמר נתניהו: "אני מעוניין להפוך למציאות את חזון שתי המדינות". שמעתי, וקבלתי צמרמורת.
הלאה. התקשורת מוסרת, שהביקור הזה אינו אלא הכנה לביקור של נתניהו בקהיר. האם נגזר עלינו, חלילה, לראות סוג של סימטריה: סאדאת הגיע לירושלים לקבל את סיני, נתניהו יגיע לקהיר לתת את ירושלים"? שהרי סאדאת לא נפל אלינו משמים, הכל היה מוכן מראש: בגין שלח את דיין לפגישה חשאית עם תוהמי המצרי להבטיח לו מראש את סיני, ורק עם ההבטחה הזאת בכיס, טס סאדאת לירושלים. מה הבטיח נתניהו לסיסי בטרם פתח האחרון לפי בקשתו "ביוזמת השלום" שלו?
המצרים מתוארים כמעין צד שלישי, אוביקטיבי, שבפניו אנו מזמינים את עצמנו להתדיין עם הפלשתינים: נתניהו ועבאס - בפני א-סיסי. על דבר כזה שואלים בפרסומת ברדיו: "האם יצאתם מדעתכם, או סתם ירדתם מן הפסים"?
שינויים שוליים
מדברים גם על "ועידה אזורית" שבה ישתתפו כל שכנינו הערבים, והיא אמורה לדון ביישום "היוזמה הערבית". תזכורת למה שכתוב בה: גבולות 67', כולל ירושלים ו"פתרון צודק" לפליטי תש"ח, ובמילה אחת: הכל! נתניהו מנחם אותנו שישראל, בוועידה, "תדרוש" - שינויים שהזמן גרמם. מה הכוונה? ש-300 יישובים ומאחזים ל א יימחקו? שירושלים ל א תחולק? שנמשיך לשלוט ביו'ש? לא! זה לא נקרא שינויים, זה היפוכה הגמור של "היוזמה הערבית". עיני מי מבקש נתניהו לאחז? שינויים בהכרח הם שוליים בלבד, ו"הוועידה האזורית" אינה יכולה שלא להיות "אינוס קבוצתי", ואולי לא, שהרי הקורבן הזמין את עצמו לשם!
הלא כבר עמדת הפתיחה הישראלית היא עמדת המפסיד, מפני שנתניהו, בעצם הזמנתו את ההתערבות המצרית, כבר חייב להם! מעתה יאמרו לנו, שאם היחסים החדשים עם מצרים כל כך חשובים וחיוניים אסור לסכן אותם בגלל סירוב להצעות (הפרו-פלשתיניות ללא ספק) שהמצרים יציעו, וכבר מדברים על "מקדמה" של הקפאת ההתיישבות ושחרור מחבלים.
ואשר ל"וועידה האזורית", הופעה של נתניהו בפניהם כדי לומר להם 'לא' היא דמיונית, מזכירה את הסיפור על הרש'לי שהודיע לכל העיירה שמי שרוצה לאכול חמין בשבת, עליו להתייצב בכיכר העיר בשעה פלונית, וכשהצטופפו שם כל אנשי העיר, שלח אותם הביתה עם ההודעה: עכשיו אני יודע מי רוצה לאכול חמין בשבת! לא אמרתי שגם אתן לכם חמין...
עולה על דעתכם, שנתניהו ישגע את כל העולם 'ואחותו האזורית' כדי להודיע להם שירושלים ל א תחולק, ומדינה פלשתינית לא תקום? בעולם המציאות, אם ועידה כזאת אכן חלילה תכונס, מטרתה הבלעדית תהיה לקרוע את ארץ ישראל לגזרים, והפעם בל ישמיעו לנו את הסיסמה האסונית "היה לא תהיה"! - אם לא נפעל מעכשיו, היה גם תהיה.
הפרשן חנן קריסטל לא חיכה, וכבר שאל ב"קול ישראל", האם ההיסטוריה חוזרת, וכנגד "האי היווני" של שרון עומדת הפרשה הכספית העלומה שמהלכת בתקשורת כמעין רוח רפאים, ואשר כל מה שיודעים עליה הוא, שהמשטרה "בודקת" והיועץ המשפטי אישר לבדוק. קריסטל שאל, האם יש קשר בין ההתרחשות המדינית, שתחילתה הייתה בנסיעות הלוך ושוב של טוני בלייר ואח"כ ביציאת סיסי עם "היוזמה" שלו, לבין השמועות הפליליות, הכל 'לכאורה', כמובן? קריסטל הכניס לחישוביו גם את פנייתו של נתניהו לח"כ הרצוג להצטרף לקואליציה. אני מתקשה להאמין.
עצם המחשבה, שהפקרת חלקי מולדת על-ידי ראש ממשלה תמורת סגירת תיק פלילי יכולה לחזור על עצמו פעמיים בדור אחד, מביאה לידי ייאוש. אבל למה לנו "תיאוריות קונספירציה"? די לנו בעובדות הגלויות.
מסקנות מעשיות יש למכביר, ועוד ידובר בהן. רק דבר אחד יש לומר מיד ל'בית היהודי' ולנאמני א"י בליכוד: זיכרו את זבולון אורלב והמפד"ל, ואת נתניהו בעצמו, שהמשיכו לשבת בממשלת הגירוש של שרון עד שהיה מאוחר מדי למנוע את האסון. אם 'הבית היהודי' הוא "תיקון" למפד"ל ההוא, ואם הליכוד החדש, אחרי הפילוג של קדימה, גם הוא "תיקון", הרי בזאת ייבחנו, שיודיעו לנתניהו ממש עכשיו, שאם יעלה על הדרך הזאת, לא תהיה לו ממשלה וגם לא תהיה לו מפלגה.

תאריך:  12/07/2016   |   עודכן:  12/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפשר להתחיל לדאוג
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
אליקים התחלת לדאוג? מתי הפסקת?
פועה  |  12/07/16 09:33
2
מוקדם לדאוג אבל לא מופרח
אלטע קאקער  |  12/07/16 10:28
3
850000 יהודים ביו"ש,י-ם מזרחית
ל-אליקים העצני  |  12/07/16 11:03
4
אליקים - אותך לא נפנה.
תשאר בחברון  |  12/07/16 11:28
 
- נשמתך תצא מגופך ולא נצא מחברון
ב.ניצן  |  12/07/16 12:23
 
- בגלל יהודים שחוחי קומה כמותך
תשובה ריקה וחצופה  |  12/07/16 12:44
5
צודק בכל מילה. האם על סיסי
צריך להתחיל לדאוג  |  12/07/16 12:15
6
העצני צודק!!!! ל"ת
דודו מהשרון  |  12/07/16 12:50
7
850.000 יהודים חיים ביו"ש, י-ם ל"ת
ל- תשאר בחברון  |  12/07/16 12:53
8
850.000 יהודים חיים כיום ביו"ש
ל- תשאר בחברון   |  12/07/16 13:05
 
- תישארו שם - ואנחנו הולכים
לישראל.  |  13/07/16 11:57
9
תיקון אחד-לא "יוזמת השלום "
דובר מ.ח.ל.  |  12/07/16 14:46
 
- מאד מדוייקים דבריך, ואכן כך
אל: הדובר  |  12/07/16 15:55
 
- "בגין מלך ישראל" חתם על זה
הגוי..  |  13/07/16 17:13
10
"אליקים, אותך לא נפנה מחברון"
ל- תשאר בחברון  |  12/07/16 15:50
 
- תשארו גם אתם במעלה השנאה
התנחלות "יהודית"  |  12/07/16 19:43
 
- העצני לא נשכח לך שבגללך רבין
חתם עשה את אוסלו  |  12/07/16 19:52
 
- רבין חתם בגלל חתימתו של בגין
הגוי..  |  13/07/16 17:38
11
לא קיימת "התנחלות יהודית"
ל-התנחלות"יהודית"  |  13/07/16 01:04
12
כבר אין כול סיכוי ל"פלסטין"
ל-התנחלות"יהודית"  |  13/07/16 04:51
13
כשסל הביצים בשלמותו בידי ארהב
הגוי..  |  13/07/16 16:53
14
פתרון שתי מדינות ל״שני עמים״
משה מיכאל  |  14/07/16 11:27
15
מי שבונה על מילה של ביבי....
עזרא מנצור  |  14/07/16 23:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
צרפת מתקשה מאוד לקדם את יוזמתה המדינית לכינוס ועידה בינלאומית בסוף השנה. ביקורו של שר החוץ המצרי בישראל מבשר את תחייתה של היוזמה המצרית וקידומה יחסל סופית את היוזמה הצרפתית
אלברט שבות
הישראלי לא יסבול חרם וסנקציות שמשמעותם הישירה היא ריסון השופינג במרכזי הקניות - אם להתבטא בעדינות, וריצת אמוק אחר הלחם והמצרכים החיוניים - אם להתבטא בלשון גסה ומציאותית
עידן יוסף
תנועת הצעירים הפועלת מהשטחים הוכרזה ע"י שר הביטחון כהתאחדות בלתי מותרת    אירן וחיזבאללה מאכוונים את פעיליה לבצע פיגועים בישראל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - קייטנות, תמוה, כבדים וחזקים, רפש, מחפשים האנגר ואגדות
יוני בן-מנחם
מחמד דחלאן, יריבו המר של יו"ר הרש"פ, הודיע כי איננו פועל להיות הנשיא הפלשתיני הבא. לדברי מקורביו הוא מוכן לוותר זמנית על ההתמודדות עד לסבב הבא אך נאמני עבאס טוענים כי מדובר בספין תקשורתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il