X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להתלהמות נגד הרב הצבאי הראשי המיועד, הרב איל קרים, יש בעיה קטנה: הוא לא אמר את מה שמייחסים לו. מי שלא מבינים דבר בחשמל לא יתקנו קצר, אבל בנושאי הלכה - פתאום כולם מבינים
▪  ▪  ▪
מקרה יוצא דופן [צילום: פלאש 90]

בורות ושנאה
התשובה המלאה של הרב קרים בנושא "יפת תואר"

כמה רעש היה בימים האחרונים בעקבות דבריו של הרב איל קרים. לפי הדיווחים התקשורתיים, הרב אמר שמותר לאנוס נשים במהלך מלחמה. עם המשפט הזה ישנה רק בעיה אחת: הוא לא אמר אותו. ראו נא כאן את הפוסט המלא.
לפני מספר שנים הרב נשאל על פרשיית אישה יפת תואר. פרשייה זו מדברת על מצב שבו בזמן מלחמה, אחד הלוחמים רואה בשבי אישה יפה והוא רוצה לקחת אותה לעצמו. התורה קובעת תהליך שלם המסביר כיצד הדבר צריך להיעשות, כאשר הוא נקבע משתי סיבות. הראשונה: עדיף שהמעשה יהיה בהיתר עם הגבלות, מאשר שהדבר ייעשה באיסור. השנייה: התהליך נועד כדי להעביר את הזמן, ואולי החייל כבר לא ירצה את האישה וישחרר אותה. בנוסף לכך, ממשיכה התורה ואומרת מהן התוצאות ההרסניות מנישואים כאלו.
הרב לא התיר לאנוס בשעת מלחמה, וכל מי שמנסה לייחס לו זאת - משקר במצח נחושה. כל השיח של הימים האחרונים מונע משנאה ובורות כלפי הדת. אנשים שאין להם מושג בכלל, אנשים שלא יודעים דבר בנושא ואנשים שאפילו לא הלכו לבדוק מה באמת כתוב, ישר מאשימים ומפיצים שקרים. מי שאין לו ידע בחשמל לא ינסה לתקן קצר, אולם כאשר הדבר מגיע לדת - כולם מבינים גדולים.

תקיפה מחלישה

גורם ישראלי בכיר לשעבר אמר השבוע בראיון לאתר בלומברג, שבשנים האחרונות ישראל ביצעה תקיפות מל"טים בחצי האי סיני נגד חמושים באישור מצרים. הדברים נאמרו על-רקע התחממות היחסים בין ישראל למצרים.
פעילות נגד מחבלים בסיני מחזקת את ההרתעה מול ישראל, אבל מחלישה אותה מול מצרים. כאשר ישראל תוקפת בסיני באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים, גורמי הטרור הנפגעים מהתקפות אלו יימנעו לתקוף את ישראל, מחשש להיתקלות בכל אמצעיה הטכנולוגיים. הדבר נובע מהמחשבה שאם כדי לעזור למצרים ישראל משתמשת בטכנולוגיה מסוימת, אז כאשר יתקפו אותה היא תשתמש בטכנולוגיה הרבה יותר משמעותית. מבחינת מצרים הדבר מחליש אותה. הטרוריסטים רואים שאין לה את הכלים הטכנולוגיים המתאימים למלחמה בטרור, ולכן אפשר להמשיך ולתקוף את מצרים בחוזקה. בנוסף, הדבר יכול להגביר את השנאה כלפיה, מאחר שהיא נעזרת בישראל.

חופרים ביחד

בתחילת השבוע דווח על קריסת מנהרה נוספת בצפון רצועת עזה, דבר שהביא למות אדם אחד. במבט ראשון, ידיעה זו נראית רגילה, אולם מה שמושך את העין זוהי השייכות הארגונית של ההרוג. לפי הדיווח מדובר היה בפעיל של הג'יהאד האיסלאמי, ארגון שבשנים האחרונות היו יחסיו עם החמאס מתוחים.
ממותו של פעיל הארגון במהלך חפירת מנהרה עולות שתי נקודות אפשריות. האחת: פעילות של הג'יהאד האיסלאמי לחפירת מנהרות עצמאיות בניתוק מהחמאס. השנייה: שיתוף פעולה בין שני הארגונים במלחמה בישראל. לאור ההשקעה הדרושה בחפירת מנהרה, נראה, כי האפשרות השנייה היא הסבירה יותר. ארגוני הטרור ברצועת עזה מאיימים על אורח החיים התקין בישראל, ולא מהווים איום קיומי עליה. שיתוף הפעולה בין החמאס לג'יהאד האיסלאמי יהיה בעל השפעה על סבב הלחימה הבא מול ישראל.

הכוונה מצפון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חתם השבוע על צו המוציא מחוץ לחוק את הארגון הפלשתיני "תנועת הצעירים". הדבר נעשה לאחר המלצת השב"כ בנושא, לאור מידע רב שהצביע על הכוונת אירן וחיזבאללה את הארגון במטרה לבצע פיגועים נגד ישראל והרשות הפלשתינית. לפי הדיווח, הארגון אסף אמצעי לחימה שונים, וכבר ביצע בעבר פיגועים בכביש 443. מנגנוני הביטחון הפלשתינים עצרו אנשים מהארגון, שהודו שהכוונו על-ידי חיזבאללה.
במהלך השבוע ציינו עשור למלחמת לבנון השנייה, ושמענו שוב ושוב שחיזבאללה עדיין מורתע מלפגוע בישראל. אלא שפעולות החבלה של הארגון בשנתיים האחרונות וחשיפת ההתארגנות הנוכחית, מצביעות על היחלשות ההרתעה. מעבר לכך, פעילות ארגון חבלני שמוכוון על-ידי חיזבאללה, מראה דווקא את התעצמות הארגון. הארגון שהחל בתור שלוחה של אירן בלבנון, היה שותף כעת בהקמת שלוחה שמטרתה לפגוע בישראל. חיזבאללה אולי עסוק עד הצוואר בסוריה, אולם הוא לא נטש את הפעילות נגד ישראל, ולכן התנגשות נוספת בין ישראל לארגון היא בלתי נמנעת.

מחיר ההסתה

השבוע הגישה קבוצת ישראלים-אמריקנים תביעה בסך מיליארד דולר נגד פייסבוק, בטענה שהרשת החברתית עזרה לארגוני טרור לבצע פיגועים בהם נהרגו בין היתר קרוביהם של התובעים. בתביעה נאמר, שפייסבוק מספקת ביודעין תמיכה חומרית ומשאבים לחמאס, מסייעת להם לתקשר, לגייס ולהוציא לפועל פיגועים.
התיקון הראשון בחוקה האמריקנית מבטיח בין-היתר את חופש הדיבור והעיתונות. פייסבוק טוענת כבר זמן רב שהפרסומים אצלה מוגנים מתוקף חוק זה, וטוענת שהיא מורידה תכנים המעודדים אלימות. העובדות בשטח מוכיחות ההפך, כאשר הארגון משאיר תכנים אנטישמיים ותכנים הקוראים לפגוע ביהודים. אם התביעה תתקבל, ניתן לקוות שהתשלום המתבקש על מיליארד דולר יגרום לפייסבוק לשקול שוב את השארתם העתידית של תכנים דומים.

תאריך:  14/07/2016   |   עודכן:  14/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוא לא אמר
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ספר את זה לאיתן קלינסקי השקרן
מגיב ותיק  |  14/07/16 09:08
 
- קלינסקי הוא אחת משתי הסיבות
ברוריה ממוצקין  |  14/07/16 12:23
 
- איך נתאמןברוריה?במה להשיב לBDS
ע_הראל  |  17/07/16 11:09
2
הרב טעה כשנכנס לפרדס ללא מוצא!
פועה  |  14/07/16 09:40
 
- פועה, את פועה כמו כבשה בעדר -
ברוך שטיין  |  14/07/16 12:15
 
- אתה מבין מדברי את שאתה רוצה!
פועה  |  14/07/16 13:45
3
אם כל ההלכות המחורבנות האלה
הירונימוס  |  14/07/16 10:51
 
- כדי להפריע לצווליזציה ולנו
שילכו גם עם שמלות  |  14/07/16 11:26
 
- מאותה סיבה
שוחר-שלום  |  16/07/16 21:51
4
עמוס עוז לרב הראשי?
דניאל143   |  14/07/16 11:02
5
באשר לסעיף 1 - עלילה על הרב
בורות ושנאה  |  14/07/16 11:33
6
לסמולנים הקוויזלינגים מותר הכל
tאיציק  |  14/07/16 16:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
לאחר התחממות היחסים בין ירושלים למדינות אפריקה יגיע סאמח שוכרי לארץ באופן נדיר    הוא צפוי להעלות בפגישותיו את נושאי הלחימה בסיני, בעיות המים והפיוס עם טורקיה
ענבל בר-און
יוסי ביילין, בטורו האחרון בהארץ, לשלילת היוזמה של צעדים חד-צדדיים, הגם שהוא תמך בהם בעבר
מנחם רהט
לאחר שכבר נוסו כל האמצעים השיגרתיים לבלימת הטירוף הטרוריסטי, הגיעה העת שממשלת הימין בעלת הידיים השמאליות תילחם בו בכלים לא קונבנציונליים
עידן יוסף
בנאומו בבריסל טען אבו מאזן שרבנים מן הימין הישראלי קראו לממשלת ישראל להרעיל מקורות מים של פלשתינים    ראש הממשלה והרבנים הראשיים לישראל גינו את דבריו
ענבל בר-און
בן דרור ימיני עוסק בבמצעד האיוולת של התיישבות "עטרת כוהנים" בשכונת ‏סילוואן בירושלים    וגם שוברים שתיקה חוטפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il