X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מניח שאם תשאלו את טובי המומחים בארץ בנושא המיסוי הם יגידו שלא ייתכן שבאותם נתונים תוספת הכנסה תקטין את המס. אולם מתברר שלאורך שנים אני בודק את חישוב מס הכנסה במקרה המיוחד והתוצאה אינה משתנה - הגדלת הכנסה מקטינה את מס הכנסה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

נישומים חולמים על תוספת הכנסה ללא תוספת מס, אך מי יאמין שתוספת הכנסה תקטין לו את המס, מתברר שמחשב מס הכנסה מאפשר במקרים מסוימים את הקטנת המס למרות שיתכן שיש כאן טעות במחשב מס הכנסה.
אני מניח שאם תשאלו את טובי המומחים בארץ בנושא המיסוי הם יגידו שלא ייתכן שבאותם נתונים תוספת הכנסה תקטין את המס. אולם מתברר שלאורך שנים אני בודק את חישוב מס הכנסה במקרה המיוחד (ועוד אחרים כנראה) והתוצאה אינה משתנה - הגדלת הכנסה מקטינה את מס הכנסה.
בדקתי בסימולטור של מס הכנסה את תוצאת המס לאישה נשואה שלה שלושה ילדים בגילאים 6-18 שאינה עובדת שלה הכנסות מדמי שכירות מנכס שקיבלה בירושה שלה בסך 100,000 שקלים לעומת המצב שיש לה בנוסף הכנסות כעוסקת פטורה או כעוסקת מורשה בסך 20,000 שקלים.
תוצאות המס במחשב מס הכנסה הם מפתיעות - יציאה לעבודה כעוסקת פטורה (או מורשה) בעלת הכנסות בסך 20,000 שקלים תקטין את מס הכנסה בסך 3,610 שקלים וזאת למרות הגדלת ההכנסה בסך 20,000 שקלים. במקרה שלאישה (עוסקת פטורה או מורשה) אין הכנסות מעסק המס הינו 23,806 שקלים ובמקרה שלאישה יש הכנסות מעסק (עוסקת פטורה או מורשה) המס הוא 20,196 שקלים ננסה להסביר את התוצאה המפתיעה של הקטנת מס הכנסה.
בהתאם להוראות פקודת מס הכנסה ישנם שתי הוראת "המפלות לרעה" (כנראה במטרה לעודד יציאה לעבודה) את ההכנסה הפסיבית: הכנסה פסיבית חייבת במס הכנסה בשיעור התחלתי של 31%. נקודות הזיכוי בשל ילדים מעל גיל 5 אינם ניתנות בשל הכנסה פסיבית.
בשל יציאה לעבודה כעוסקת פטורה או מורשה האישה זכאית לנקודות זיכוי בשל ילדים. נקודות הזיכוי שניתנות במחשב מס הכנסה עולות על תוספת המס בשל ההכנסות הנוספות -התוצאה הפחתה במס הכנסה.
התוצאה העולה היא כי סכום מס על הכנסה פסיבית (כגון השכרת חנות) בסך 100,000 שקלים הוא 31,000 שקלים לפני הפחתת נקודות זיכוי. ולאחר הפחתת נקודות זיכוי לאישה (7,194 שקלים) המס על דמי השכירות הוא 23,806 שקלים.
כאשר לעקרת הבית הכנסה נוספת בסך 20,000 שקלים. המס המחושב במחשב מס הכנסה הינו 20,196 שקלים כלומר הפחתת במס הכנסה בסך 3,610 שקלים.
לא ברור לנו האם הדבר עולה מהוראות החוק או שזו תוספת לטעויות במחשב מס הכנסה שפורסמו על ידינו באתר
WWW.STARTBUSINESS.CO.IL
אמרנו חיסכון במס הכנסה אך יש כיום יש לבדוק בשבע עיניים את השלכות חוק הביטוח הלאומי שהוא כידוע מס הכנסה הראשי לבעלי הכנסות נמוכות ולדעת רבים גם לבעלי הכנסות גבוהות.
בשונה מפקודת מס הכנסה "המפלה לרעה" הכנסות פסיביות (במטרה לעודד יציאה לעבודה) המוסד לביטוח לאומי "מפלה לטובה" (מבחינת התשלומים בלבד) את ההכנסות הפסיביות.
בהתאם להוראות חוק הביטוח הלאומי החל משנת 2008 הכנסות פסיביות מעל 25% מהשכר הממוצע חייבות בדמי ביטוח לאומי. אולם מתברר כי לפי חוזר של המוסד לביטוח לאומי כל זמן שעקרת הבית אינה מוגדרת כעצמאית או כשכירה היא אינה חייבת בדמי ביטוח לאומי על הכנסות פסיביות.
התוצאה העולה היא כי חוסר זהירות בתכנון המס יכול לגרום (בהתאם לאמרה המפורסמת בפרקי אבות) כי שכרה של עקרת הבית (חיסכון במס הכנסה) יצא בהפסדה - תשלום דמי ביטוח לאומי).
הפתרון הוא שעקרת הבית תפתח עסק עצמאי ולא תוגדר כעצמאית לעניין חוק הביטוח הלאומי לדוגמה תעבוד בו פחות מ-12 שעות בשבוע וכן שהכנסותיה לא יעלו על 50% מהשכר הממוצע במשק.

הכותב הוא רואה חשבון.
תאריך:  17/07/2016   |   עודכן:  17/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגדלת ההכנסה מקטינה את מס הכנסה - זה ייתכן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה שפריר
אני, שהייתי סגן יו"ר האגודה וחבר פעיל בה במשך 45 השנים האחרונות לא הבחנתי כלל בהסתייגות כלשהי באגודה כלפי סופרים ומשוררים "ספרדיים" או "מזרחיים". אדרבה, בלימודי הספרות העברית של ימי הביניים באוניברסיטאות בארץ תופסים המשוררים ה"ספרדים ומזרחיים" מקום ראשי
אלכס טנצר
המחסור בעובדים בענף האבטחה גדל והולך, והדבר יוצר פגיעה אנושה בביטחון    אנשים לא רוצים לעבוד בתחום, והאשמות הן הממשלה וההסתדרות, שמקבלת 25 מיליון שקל בשנה מעובדי הקבלן כדמי טיפול - אבל לא דואגות להם
יורם אטינגר
עתיד יחסי ישראל-ארה"ב תלוי פחות ביחס הנשיא/ה לעניין הפלשתיני, ירושלים והתנחלויות, ויותר בתפישת עולמו/ה; בהקצנת אי-היציבות העולמית, הטרור האיסלאמי ואיומים משותפים לישראל, ארה"ב ובעלות-בריתה הערביות; שדרוג יכולותיה הביטחוניות והאזרחיות של ישראל, ותרומתה הגוברת לביטחון ולכלכלה בארה"ב
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מימנו, צעקנית, כהן משוח מלחמה, פסלו וכבוד    שבוע טוב
יוני בן-מנחם
ניסיון הנפל להפיל את שלטונו של ארדואן הוא ביטוי למדיניותו הכושלת בתחומי הפנים והחוץ. מעמדו של נשיא טורקיה אמור להתחזק אך יש סימנים מדאיגים שבכוונתו להמשיך ולבצר את מעמדו כדיקטטור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il