X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם יש לישראל מה ללמוד ממה שהתרחש בצרפת בשנים האחרונות, כולל הפיגוע הנורא בניס, הרי שהלקח החשוב הוא להימנע ככל האפשר מהיווצרות מצב של מדינה דו-לאומית, בין אם דה-יורה או בין אם דה-פקטו
▪  ▪  ▪
אין פתרונות ריאליים [צילום: AP/Laurent Cipriani]

הפיגוע הנורא בעיר ניס שבצרפת, בו נרצחו 84 בני אדם תמימים, שוב העלה לסדר היום את סוגיית הרדיקליות המוסלמית באירופה. במשדרים האין-סופיים, מומחים שונים ניתחו כל היבט, כמעט, ממה שקרוי ה"בעיה המוסלמית", תוך שימת דגש על העובדה שהמספר העצום של מוסלמים בצרפת, ומאידך המדיניות המאוד ליברלית של שלטונות צרפת כלפי הקהילה המוסלמית הענקית, מהוות סיבה מרכזית לפיגועים ברבים בצרפת. גם נושא המפגע הבודד, המחליט בין רגע לבצע את זממו, וחוסר היכולת של שירותי הביטחון להעלות על עקבותיו ולמנוע את הפיגוע, גם הוא עלה לדיון. לדאבון הלב, לא ממש נשמעו פתרונות ריאליים, בדומה למה שקורה במחוזותינו. בשורות שלהן אני מבקש להאיר על סוגיה שלא ממש דובר עליה, לא בפיגוע הנוכחי בניס, ולא בפיגועים בקודמים, ומה עלינו, הישראלים למודי הניסיון המר של פיגועים אין סופיים, להפיק ממה שקורה בצרפת.
הימצאותה של קהילה מוסלמית ענקית בצרפת היא עובדה קיימת. גל ההגירה בשנה האחרונה רק העצים את הבעיה. אין זה סוד שצרפת היא אחת המדינות האירופיות המובילות במדיניות הומניטרית של שילוב המוסלמים הנמלטים לנפשם מסוריה או ממקומות אחרים בהם הסיכוי למות בקרבות בין הניצים גבוה ביותר. לכאורה צרפת היא כר מאוד נוח לפעילות הטרוריסטים המוסלמים. ככל שמספרם ילך ויגדל, כך הסיכויים לפיגועים יגדלו בשיעור דומה. תנועות פוליטיות מן הימין הקיצוני מציעות את סילוקם של המוסלמים מצרפת ומניעת כניסת אחרים כפתרון אולטימטיבי לבעיית הטרור. זאת אומרת, המסקנה היא שככל שמספר המוסלמים גדול יותר, כך ייתכנו פיגועים רבים יותר. יש בכך הגיון רב. אלא שיש לזכור שהמפגע האחרון היה אזרח צרפתי במלוא מובן המילה, לא מהגר ולא מסתנן. המדובר כאן באזרח שווה זכויות כמו כל הצרפתים האחרים. שבעתיים קשה יותר למנוע מאזרח צרפתי לבצע פיגוע מאשר ממהגר שזה עתה הגיע. ובדיוק כאן נקודת החיבור בין מה שקורה בצרפת לבין מה שקורה בישראל.
מחיר דמים
אלה המבקשים למנוע בכל מחיר כל ניסיון מדיני להגיע להפרדה בין מיליוני ערבים פלשתינים לבין ישראל, צריכים להתמודד עם הקביעה שככל שיותר ויותר מוסלמים נמצאים תחת שלטונך, בתוך מדינתך, כך הסיכויים לפיגועים גדלים.
ישנם גורמים בימין הדורשים את סיפוח השטחים לישראל. מיליוני פלשתינים יהפכו להיות אזרחי ישראל, כמו בצרפת, לא מבחירתם אלא כתוצאה של כפייה. האם במצב זה, הסיכויים לפיגועים, לרצח המונים, גדלים או לא? התשובה היא אחת: כן. מי שמוביל למדינה דו-לאומית שבה מספר הפלשתינים יהיה שווה כמעט למספר היהודים, יהיה אחראי לכך שמעשי הטרור רק ילכו ויתגברו. מי שסבור שבמדינה דו-לאומית קל יותר להגן על היהודים נדמה לי שהוא בלתי שפוי. למותר להוסיף שבמקרה זה תעלה השאלה האם הפלשתינים באמת יהיו שווי זכויות או שמא לא? בשני המקרים, זהו פתרון גרוע מאוד.
מנגד, ישנם כאלה המבקשים להנציח את הסטטוס קו. ישראל מתעלמת מהבעיה הדמוגרפית (לא זו הקשורה לגידול הטבעי אלא מיליונים של פלשתינים תחת שלטון ישראלי) וממשיכה במדיניותה. האינתיפאדה האחרונה היא ההוכחה לקשים העצומים ולמחיר הדמים. אחרים מציעים לבנות ולבנות בכל מקום בארץ ישראל, היינו בכל השטחים כמענה לטרור הפלשתיני. אלה טוענים שרק כך יבינו הפלשתינים שלא כדאי להם לעסוק בטרור. ככל שיותר ויותר יישובים יהודיים יימצאו בתוך אוכלוסייה ערבית גדולה, ככל שאי-שביעות הרצון תלך ותגדל, כך הטרור יתגבר. מי שסבור שבנייה בשטחים היא מענה לטרור, כנראה אינו מוכן להביט על המתחרש בצרפת, לדוגמה.
אם יש לישראל מה ללמוד ממה שהתרחש בצרפת בשנים האחרונות, כולל הפיגוע הנורא בניס, הרי שהלקח החשוב הוא להימנע ככל האפשר מהיווצרות מצב של מדינה דו-לאומית, בין אם דה-יורה או בין אם דה-פקטו. מי שסבור שהפלשתינים מן השטחים ייעלמו או יהפכו לציונים אם נספח אותם או אם נבנה עוד ועוד בשטחים, טועה. מי שמצפה להיעלמות הטרור לחלוטין, גם הוא הוזה. הקטנה למינימום זו המטרה. פתרון שתי המדינות אינו אידיאלי אך הוא בהחלט אופטימלי, בהתחשב בנסיבות.

תאריך:  18/07/2016   |   עודכן:  18/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין ירושלים לניס
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אף אחד לא רוצה מדינה דו-
סניל  |  18/07/16 09:12
2
בישראל 17% מוסלמים
ה.א  |  18/07/16 11:07
3
התושבה אחת: מלחמת חורמה
רון ה.  |  18/07/16 12:05
4
יש אופציה נהדרת...טרנספר! ל"ת
דמר94  |  18/07/16 12:12
5
אומר לנו רוזנברג
באום  |  18/07/16 15:04
6
כולם רוצים שלום, חוץ מהערבים
אהוד פרלסמן  |  19/07/16 13:23
7
נדייק
דביר אלמוג  |  19/07/16 17:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
באם מחר בבקר, לפני רצח נוסף חלילה, תהיה מהפיכה בתנאי הכליאה של אלפי הרוצחים הנופשים בבתי ההבראה המכונים "בית כלא לאסירים ביטחוניים", אם תילקחנה הטלוויזיות, תסתיימנה החאפלות, ייפסקו הביקורים ויוחרמו הטלפונים הסלולריים
ענבל בר-און
ספר פלוצקר מקדיש את טורו בידיעות אחרונות למלאת חמש שנים למחאה החברתית    וגם הרהורים על האי העזתי
ענבל בר-און
בועז ביסמוט מישראל היום מדווח לנו כי המפלגה הרפובליקנית זזה הכי ימינה שאפשר    זה טוב או רע ליהודים?
ענבל בר-און
חגי סגל מ"מקור ראשון" גורס כי הרבצ"ר קרים אנוס להתיישר לפי נורמות הצבא    וגם כמה תובנות לא מדויקות על ארצות הברית
ענבל בר-און
בן כספית מלא שבחים לאופן תפקודו של אביגדור ליברמן    אך הוא מלא טרוניות לאופן תפקודו של עו"ד יצחק מולכו
רשימות נוספות
ביהמ"ש יוכל להסיר מהרשת פרסומי הסתה  /  איתמר לוין
השב"כ עצר מחבלים שהפעילה אירן  /  עידן יוסף
לא ניתן להמשיך עם הסטטוס-קוו  /  איציק וולף
התנאים של עבאס  /  יוני בן-מנחם
משפט ראווה  /  מנחם רהט
הוא לא אמר  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il