X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כחלון טעה כשהוריד את המע"מ מאחר שהשינוי לא גולגל אל הצרכן הסופי והוא עומד לשגות בתוכניתו להוריד את מס ההכנסה
▪  ▪  ▪
כחלון. טעה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שר האוצר המצטייר כאדם אינטליגנטי ואמיתי אינו חף מטעויות הנובעות מהעדר השכלה רלוונטית בתחום הכלכלה. כתוצאה מכך הוא גולש לטעויות שבעל השכלה בתחום לא היה מבצע והיה עומד בלחצי הדרג המקצועי. הדבר מוביל למסקנה שיש מספר מיניסטריונים אליהם לא ניתן למנות אנשים חסרי רקע והשכלה בתחום.
לעומת קודמו לפיד, ששאף להיות דוקטור ללא תעודת בגרות, כחלון השקיע הרבה בלמוד הנושא אליו מונה ובתחום הדיור נראה שאנו מתחילים לחזות בניצני מאמציו. התחייבותו לא לרוץ בבחירות הבאות במידה ולא יצליח לגרום לשינוי היא ייחודית ומצביעה על מחויבות לחברה ולא רק לעצמו.
כחלון אף זיהה נכון שיש לנקוט במדיניות מרחיבה ועמד בפני לחצים פנימיים להקטין את החוב הציבורי כיד המנהג הרווח,כשל אפסנאי, אצל נערי האוצר.
יש לזכור שכלכלה אינו מדע מדויק ואין לו פתרונות לכל מצב. במשבר הכלכלי של שנות השלושים במאה הקודמת נעשו טעויות רבות ובראשן מדיניות מצמצמת במקום מרחיבה. המשבר ההוא נלמד וכשפרץ המשבר של 2008 ידע ברננקי הנגיד האמריקני מה לעשות מאחר שכל חייו האקדמאיים עברו בחקר המשבר ההוא ופתרונו. נראה שהתרופות שהופעלו אינן מספיקות. אנו עדיין לא יצאנו מהמשבר הרביות הנמוכות אינן מצליחות להוציא את העולם אל הצמיחה המקווה והן מתחילות להזיק לכלכלה בטווח הארוך.במילים אחרות אין פתרון אחד המוכח מתימטית.
הורדת מס
במצב זה צריך לכהן שר אוצר בעל השכלה בכלכלה. כחלון טעה כשהוריד את המע"מ מאחר שהשינוי לא גולגל אל הצרכן הסופי והוא עומד לשגות בתוכניתו להוריד את מס ההכנסה. צחוק הגורל הוא שנטל המס הישיר בישראל הוא נמוך. בנוסף לכך בעלי ההכנסות הנמוכות שאינם משלמים מס הכנסה לא ייהנו מהורדת המס. אין לשכוח שהמטרה היא לעודד צריכה שתגדיל את הצמיחה.
כאן צריך שר אוצר לתקוף את הנושא תוך ניצול אוטוריטה מקצועית.
ניתן לפעול נקודתית בתחומים רבים כגון: ביטול אגרת החינוך על תלמידים, ביטול מע"מ על מים וחשמל. ביטול מע"מ על מצרכים בפיקוח. הגדלת קצבאות הזקנה והעלאה דרסטית של שכר משרתי החובה כך שחייל לוחם ישתכר את שכר המינימום. פעולות אלה שעלותן לא גבוהה כפי שניתן לשער יכולות להזרים סכומים לא מבוטלים ולהוציא משפחות רבות ממעגל העוני בצד הגדלת הצמיחה.
שר האוצר ייתקל בהתנגדויות רבות מצד פקידיו שינסו לשכנעו באותות ובמופתים שהמהלכים לא נכונים. שר אוצר מקצועי יוכל להדוף טיעוניהם בכך שכל התיאוריות לא מצליחות להוציא את העולם מדשדוש הכלכלה.
נקיטת מהלכים בלתי שגרתיים בצד ייזום פרויקטים לאומיים כמו שיפור כבישים אדומים במידה והם ניתנים לבצוע מידי יעזרו להגדיל הצמיחה.
לשם כך שר אוצר מקצוען יכול להדוף רעיונות לא מתאימים ולבחור באלטרנטיבות הטובות.

תאריך:  24/07/2016   |   עודכן:  24/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בן ברננקי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כחלון לא ידע
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כחלון בוגר כלכלה תואר 1 לפחות!
ע_הראל  |  24/07/16 15:57
2
יש להעיר לכחלון את הענין הבא:
כחלון - הופעה  |  24/07/16 20:04
 
- נראה מצויןעם ז'קט קל,ללא עניבה
ע_הראל  |  25/07/16 01:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
לא ייתכן שמפקדי הבסיס לא ידעו על פרשיות השוחד. הכול הרי נעשה בגלוי. אם רפאלי קיבל היתר ממפקדיו להכניס את מכוניתו הפרטית לשטח הבסיס - גם זה לא היה סוד. מפקדים מתעלמים מן המציאות אולי כיוון שגם הם קיבלו טובות הנאה
יוני בן-מנחם
נשיא טורקיה מתחיל ביישום תוכניתו לשינוי פניה של טורקיה תוך ניצול מצב החרום שהוכרז במדינה. שני היעדים העיקריים הינם בנייה מחדש של הצבא וחיסול תנועת "היזמת" בראשותו של פתהוללה גולן
שמעון זיו
הכל מותר, הכל גלוי, מי שלא יוצא מהארון נחשב לבוגד, ובמיוחד כאשר מדובר בסלב    כבר מותר לגדל ילדים, מותר להנשא, מותר להקים משפחה
רו"ח נדב הכהן
התוכנית להטיל מס על מי שמחזיק שלוש דירות או יותר, מושלמת בחסרונותיה. בין היתר, היא חסרת היגיון, תפגע בשוק החופשי, תעודד התחכמויות ותביא לאין-ספור ערעורים ומחלוקות
בעז שפירא
יחס הצבא לחינוך החיילים הפך לכזה המסכן את קיום המדינה כמדינה יהודית כאשר כחלק מהתהליך המובנה יש ניסיון להטמיע ערכי "מדינת כל אזרחיה" בכללם פלורליזם, מתירנות, כפירה בקודשי ישראל ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il