X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טורקיה אינה יכולה לייצא את סחורותיה לארצות האלה באין אפשרות מעבר דרך סוריה, ואת הבעיה פותרת להם ישראל משאיות טורקיות עמוסות מגיעות באניות לחיפה ועולות שם על הכביש לכיוון גשרי הירדן
▪  ▪  ▪
פתרון בישראל [צילום: פלאש 90]

כשטובי מנהיגינו ביקשו להחזיר את הגולן לסורים תמורת מנעמי השלום, הם ניסו לגרות את תאבוננו בהבטחה "לנגב חומוס בדמשק" וגם - להגיע לאירופה דרך דמשק ואיסטנבול - במכונית. לו סופקו געגועיהם, את החומוס היינו ממשיכים לנגב באבו-גוש ולאירופה היינו עדיין מגיעים במטוס.
מפני שבינתיים דמשק הפכה לגיהינום וגם איסטנבול כבר איננה מה שהיתה. אבל את הגולן היינו מאבדים לנצח, כי ויתורים טריטוריאליים הם חסרי תקנה ובלתי הפיכים. יש לנו ראש ממשלה מכהן וכמה "לשעברים" שראוי להם לברך "הגומל" ולהודות לבורא עולם שמנע אותם ברגע האחרון מלעשות את הצעד הזה. היינו מסתפקים גם בסימני חרטה אחרים, אך מי ראה מעולם פוליטיקאי מודה בטעות?
הצעקה האחרונה באפנת הגעגועים היא "אזורית". שישו ושימחו: מצרים, סעודיה, ירדן ומדינות המפרץ בצרות צרורות, שלטונם מעורער מבפנים ומאוים מבחוץ, ועל אמריקה כבר קשה לסמוך. הביטו מסביב ולא מצאו משענת - צבאית, מודיעינית ואפילו כלכלית - זולתי ישראל, ו"כשצריכים לגנב, מורידים אותו מן התלייה"!
מתחת לפני השטח
על-פי העיקרון הזה זוכה כעת ישראל אצל מנהיגיהם לעדנה: הם מוכנים ליהנות מטובה, אבל רק בחשאי ובמוצנע, שמא יקומו עליהם ההמונים שלהם, רוויי השנאה לישראל, ויפילום. הסידור הדיסקרטי הזה פועל בהצלחה זה זמן ניכר. למשל, טורקיה אינה יכולה לייצא את סחורותיה לארצות האלה באין אפשרות מעבר דרך סוריה, ואת הבעיה פותרת להם ישראל. משאיות טורקיות עמוסות מגיעות באניות לחיפה ועולות שם על הכביש לכיוון גשרי הירדן. הרבה יותר מזה קורה מתחת לפני השטח, ולכאורה - זה הטוב מכל העולמות. הלא הטיפו לנו ללא הרף שהפלתשינים הם המפתח לכל דלת ערבית באזור, והנה - ירושלים עדיין מאוחדת, מפעל ההתנחלויות פורח, שיחות שלום אין, ואפילו יש מעין-אינתיפאדה, והיחסים עם המדינות הסוניות רק הולכים ומתהדקים!
גם כאן, איש במחנה השלום אינו לוקח אחריות על ההטעיה הזאת, שמחירה בדם ודמים לא ישוער. גרוע מזה: יש מי שכל זה אינו שווה לו, כל עוד ישראל לא 'תתקבל' באזור פורמלית, עם ניירות חתומים, גם אם מחיר החתימות הריקות האלה הוא ירושלים והמקומות היקרים והאינטימיים ביותר במורשתנו הדתית והלאומית. מכאן צמחה הקריאה האופנתית ל"ועידה אזורית", אינוס קבוצתי פוליטי, שבו ישראל, שמעניקה לערביי האזור שירותים חיוניים להם - תשלם עוד, ובכל נכסיה. מה זה? ממתי זה שנותן צריך "בתמורה" גם לשלם, במקום שישלמו - לו? ביחסים נורמליים בין אנשים ובין מדינות, ישראל היא שצריכה לדרוש מארצות האזור תמורה, אם אכן היא מיטיבה לשרת את האינטרסים שלהם, כפי שמתפרסם: מגיע לה לקבל, לא לתת! למשל, שה-"אזור" יפסיק להתערב בענייני בירתה ירושלים ושאר שטחי מולדת שלה, ואת "בעיית פלשתין" ישאיר לה ולשכניה.
ובכלל, מי הם המשתתפים בוועידה האזורית? מצרים עברה שלוש מהפכות, עמה חצוי ומי יודע שם מה יילד יום בירדן המלך אינו בטוח עוד בתמיכת המיעוט הבדווי בדרום, שהחל נוטה לדאעש, וגם מעמדו של בית המלוכה הסעודי מעורער מבפנים; טורקיה שלאחר ניסיון ההפיכה מוחלשת, חצויה ומובלת על-ידי ארדואן לכיוונים מסוכנים. למי מהם יש בכלל ראש ל"וועידות אזוריות"? ואם כן, מי יודע, כמה זמן הם בכלל יהיו איתנו?
בשבוע שעבר, בפרשת בלק, הוצעה לנו אופציה הפוכה: "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". בעיני 'מחנה השלום' זו קללה ולכן נחוצות לו וועידות אזוריות, 'המחנה הלאומי' רואה כאן דווקא ברכה, זרז למצוינות. העובדות המדממות באזור - מדברות בעד עצמן.

תאריך:  26/07/2016   |   עודכן:  26/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
געגועים אזוריים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל והסביבה
צבי מרחב  |  26/07/16 13:53
2
מדוע שאל נדרוש גם תמורה מירדן?
אילן ריס  |  26/07/16 16:30
3
המהירות
שמ  |  26/07/16 22:56
4
העצני חד ומצויין כהרגלו ל"ת
קורא  |  27/07/16 07:11
5
מאמר מלא תבונה וראיה בהירה
עצות של חכמים  |  27/07/16 17:27
6
אליקים יש גבול גם לדמגוגיה
פועה  |  31/07/16 20:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
בשכם נכשל ניסיון להתנקש בחייו של מחמד דוויכאת המתמודד על ראשות העירייה. הבחירות המונוציפאליות בשטחים עלולות להידחות בגלל חששו של יו"ר הרש"פ מכוחם הגובר של חמאס ומחמד דחלאן
איתמר לוין
בג"ץ אישר להרוס שתיים מתוך שלוש הדירות שביקש צה"ל להרוס בכפר יטא    אסר להרוס את דירת הוריו של אחד המחבלים, בקובעו שהמחבל התגורר בדירה נפרדת באותו בניין
ענבל בר-און
בן דרור ימיני, בטורו השבועי ב"ידיעות" מתקומם על כך שהתקשורת מבליטה את הפנטיים שביננו
אריאל י' לוין
לפי כתב האישום, הנאשם הפך את מחסנו לאכסניה בו שהה גם אחד המחבלים משרונה    לנאשם עבר פלילי הכולל עבירות של הסעת שב"ח
עידן יוסף
ממצאי סקר דעת קהל: עם מי בעולם הערבי הכי חשוב לישראל לנסות לקדם שיתופי פעולה? הסדר: מצרים, ירדן, סעודיה, הרשות הפלשתינית ומרוקו    שיתוף פעולה עם מרוקו מדורג גבוהה אצל מצביעי ש"ס ושת"פ עם הרשות מדורג גבוהה בקרב מצביעי מרצ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il