X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין כל סיבה כי בשל יחידים העושים שימוש לרעה ב"דלת הפתוחה" של בתי-המשפט, המאפשרת, כיום, הגשת תביעות ייצוגיות, ללא תשלום כל אגרת בית משפט, בגינן ובגדרן, יוענש, באופן גורף, כלל הציבור הזכאי, כיום להגיש תביעות ייצוגיות
▪  ▪  ▪
שקד. עונש לכלל הציבור

הפרסומים האחרונים שפורסמו לאחרונה בכלי התקשורת אודות כוונת שרת המשפטים, איילת שקד, להתקין תקנות שיחייבו לראשונה תשלום אגרת בית משפט כתנאי להגשת בקשה לדוגמה הקלאסית אודות מי הרוצה לשפוך מי האמבט ואגב כך "שופך" עמם גם התינוק הרוחץ באמבטיה זו.
אין חולק על כך, כי מוסד התביעות הייצוגיות הפך לכלי משפטי פופולרי, כאשר במסגרת הגשת של תביעות ייצוגיות נכונות וראויות, מוגשות גם תביעות ייצוגיות, שלא היה כל מקום להגישן - לכתחילה - לבית המשפט. הפתרון למניעת הגשתן של תביעות ייצוגיות בלתי ראויות לבתי-המשפט, אינו בדרך של הטלת חובת תשלום אגרת בית- משפט על כלל מגישי התביעות הייצוגיות. הפתרון הינו, הטלת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד מוגברים, על מי שיתברר לאחר דיון ענייני ופרטני בבית המשפט כי הם הגישו תביעות סרק ייצוגיות, שלא היה כל מקום מלכתחילה להגשתן לבית המשפט.
אין כל סיבה בכל הכבוד הראוי כי בשל יחידים העושים שימוש לרעה ב"דלת הפתוחה" של בתי-המשפט, המאפשרת, כיום, הגשת תביעות ייצוגיות, ללא תשלום כל אגרת בית משפט, בגינן ובגדרן, יוענש, באופן גורף, כלל הציבור הזכאי, כיום להגיש תביעות ייצוגיות לבתי-המשפט, מבלי לשלם, מראש ומלכתחילה, אגרת בית משפט בגין הגשתן של תביעות ייצוגיות אלה.
אין כל ספק שהוא, כי הטלת אגרת בית משפט מראש ומלכתחילה על כלל מי המבקשים להגיש תביעות ייצוגיות לבתי-משפט, בישראל, תפגע באופן אנוש בזכותם של מי שנפגעו בידי תאגידים וקבוצות כוח כלכליות ואחרות, לממש זכותם להגיש תביעות ייצוגיות נגדם, מבלי שתוטל עליהם חובת תשלום אגרת בית משפט, בגין כך, מראש ומלכתחילה.
ברור לחלוטין הדבר, כי הטלת חובת תשלום אגרת בית משפט - מראש ומלכתחילה - על מי המבקשים להגיש תביעות ייצוגיות, תפגע גם - קשות - בהליך הייחודי המשפטי, הקיים כיום, אשר נועד לאפשר לציבור הרחב ולאוכלוסיות חלשות לעמוד על זכויותיהם אל מול הגופים החזקים במשק, כדי להסיר ולמנוע מהם ביצוע וגם/או כדי למנוע מהם המשך ביצוע עוולות שמבצעים אותם גופים, כלפי הציבור.
כיום, מחויבים תובעים ונתבעים העושים שימוש בשירותיהם של בתי-משפט לענייני משפחה ברחבי הארץ לשלם אגרה, גם בגין הליכי ביניים המתבצעים, אגב ובמסגרת ניהול תביעותיהם המשפטיות, בבתי-משפט לענייני משפחה אלה, שעה שככל שמדובר במי שהגישו תביעות לבתי-משפט לענייני משפחה אלה, נדרשים לשלם גם אגרת בית משפט, בעת פתיחת ההליך המשפטי והגשת התביעות לבתי משפט לענייני משפחה אלה.
הדברים מגיעים כדי אבסורד מוחלט, כאשר מי שמגיש - לשם דוגמה - בקשה לאכוף קיומם של פסק-דין וגם/או החלטה בבית משפט אזרחי, בדרך של נקיטת הליך של ביזיון בית משפט - כהליך ביניים - אינו נדרש לשלם, ולו גם אגורה שחוקה, בגין נקיטת הליך זה. מי שנוקט הליך של אכיפת קיומם של פסק-דין וגם/או החלטה בבתי-משפט לענייני משפחה, בדרך של נקיטת הליך של ביזיון בית משפט - כהליך ביניים - נדרש, גם נדרש לשלם אגרה, בגין נקיטת הליך ביניים זה, למרות ששילם אגרת בית משפט, בעת הגשת התביעה למזכירות בית המשפט לענייני משפחה.
רצונה של שרת המשפטים, איילת שקד, להתקין תקנות שיחייבו מגישי תביעות ייצוגיות, לשלם אגרת בית משפט - מראש ומלכתחילה - תפגע באחד מהכלים המשפטים הבודדים שנותרו עדיין, המאפשרים ליחיד ולצרכן הבודד לנסות ולבוא חשבון, מבחינה משפטית, עם תאגידים עתירי כוח ונכסים, מבלי צורך להוציא מכיסו כספים, מראש ומלכתחילה, בדרך של תשלום אגרת בית משפט, מיד עם הגשתה של תביעה ייצוגית למזכירות בית המשפט, אליו אמורה להיות מוגשת תביעה ייצוגית זו.
הוא אשר כתבתנו, בתחילתם של דברים. אין כל צורך "לשפוך" התינוק, יחד עם מי האמבט, בעת ריקון של האמבט ממים. ניתן, גם ניתן למצוא דרכים חלופיות למניעת הגשת תביעות ייצוגיות בלתי מוצדקות, המהוות תביעות סרק, לכל דבר ועניין. פתרון מוצע הינו - כמור - הטלת הוצאות משפט ושכר טירחת עורכי-דין מוגברים. ניתן גם למצוא פתרונות יצירתיים נוספים, בלא להטיל חובת תשלום אגרת בית משפט, מראש ומלכתחילה, בעת הגשת תביעות ייצוגיות.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  03/08/2016   |   עודכן:  03/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איילת שקד / Ayelet Shaked
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין לחייב אגרה בתביעות ייצוגיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
אם שכח ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לרגע, כי מצויים אנו בתוככי המאה ה-21 וניסיונות להשתלט על השיח הציבורי וחופש הדעה, כמו גם ניסיונות להחניק, עקב כך, ביקורת על מעשיו וגם/או מחדליו של השלטון המרכזי, לא יצלחו עוד, בתקופה זו ובמצב הדברים הנתון, הרי הבהירו לו טעותו זו הבהר היטב חברי סיעתו שלו, חברי סיעת הליכוד
חיים שטנגר
הרפורמה הנדרשת, בכל הקשור לתנאי הכליאה של אסירים, בבתי-כלא בישראל, אינה מצטמצמת, אך ורק לתחום עבודות השירות ותקופתן ויש להמתין לקבלת מלוא מסקנותיה והמלצותיה של וועדת הרפורמה, שהוקמה לצורך דיון ברפורמה, בתנאי הכליאה של אסירים בבתי-כלא בישראל, כדי להתייחס לנושא זה, באופן נרחב וכללי יותר
חיים שטנגר
אם תבדקו באתר הרשות השופטת שמפרסמת הנהלת בתי משפט, בו מפורסמים קשרי משפחה בין שופטים לבני משפחתם, לא תמצאו כל פרסום על קשר משפחתי בין השופטים: אורי שהם, ג'ורג' קרא ואמנון לבני משפחה העובדים במשרד המשפטים ומחלוקותיו
חיים שטנגר
מן הראוי, שחתן פרס ישראל, הרב, אלי סדן, יעמיד שותפו לניהול המכינה הישיבתית, הקדם-צבאית, "בני דוד" בעלי, על חומרתם של דברים ויאלץ אותו להתנצל בפומבי ובשער בת-רבים ויפה, שעה אחת, קודם
חיים שטנגר
כשתבינו, סוף-סוף, שמנעו מכם שוויון הזדמנויות, כמו-גם פגעו ביכולתכם להשתלב בשוק העבודה ולפרנס עצמכם, כמו-גם בבני משפחותיכם, התלויים בכם, יהיה כבר מאוחר מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il