X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הארגון משדרג את יכולות הלחימה הימיות שלו מצד אחד, וממשיך להתעלל בתושבי הרצועה מצד שני. האם תושבי יהודה ושומרון יבינו את האמת לקראת הבחירות למוסדות הרשות הפלשתינית?
▪  ▪  ▪
השייטת שלהם [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

פיתוח ושדרוג

השבוע פורסם דבר מעצרו של וחיד עבדאללה בורש, עובד סוכנות הפיתוח של האו"ם (UNDP), שניצל את תפקידו כדי לסייע לפעילות הביטחונית של החמאס. בין היתר חשוד בורש בסיוע להקמת מעגן לזרוע הצבאית של החמאס. בצעד חריג, פרסם צה"ל תמונות אוויר של אותו מעגן.
בכירים בצה"ל אומרים שהחמאס השקיע בשנה האחרונה משאבים רבים ביחידה הימית שלו, תוך שיפור המערך והפקת לקחים בעקבות החדירה לחוף זיקים במהלך צוק איתן. הערכת צה"ל היא שהיחידה כוללת מאות לוחמים המתאמנים בחוף ובים, ומתבססים על ציוד צלילה משוכלל ולחימה משוכלל.
החשיפה היא רק חלק מהסיפור; השאלה העיקרית היא ההיערכות. כיצד צה"ל בכלל וחיל הים בפרט מתכוונים להיערך לאיום זה מצד החמאס. הציבור הרחב מן הסתם לא יידע מהן התשובות. מכל מקום, יש לשים לב כיצד החמאס מתפתח ומשתדרג, תוך הבנה ששיגור רקטות או לוחמה בשטח בנוי אינם מספיקים, ויש לעבור למרחב הימי.

מאיפה הכסף

בורש רק סייע לחמאס, אז מאיפה לחמאס יש את הכסף הדרוש? הארגון נמצא במשבר כלכלי משמעותי, לאחר חסימת המנהרות בין הרצועה למצרים, נפילת משטר מורסי שהעביר כסף לארגון ולאור האכיפה המוגברת בכניסת סחורות לרצועה.
דרך אחת שממנה לחמאס יש הכנסות היא מיסים. הארגון מטיל מיסים כבדים על תושבי הרצועה, אך זה אינו מספיק. השבוע נחשפה אחת הדרכים: החמאס משתלט על כספי הסיוע הזרים המגיעים לרצועה. עובדה זו מלמדת, שלחמאס עדיין לא אכפת מאזרחי הרצועה ומתנאי המחיה שלהם. בסופו של דבר, השנאה של החמאס כלפי ישראל גדולה לאין שיעור מהדאגה שלו לתושבי הרצועה. את זה גם תושבי הרצועה וגם גורמים בינלאומיים צריכים להבין ומהר.

תודה באמת

בעוד חודשיים אמורות להתקיים בחירות מקומיות ברשות הפלשתינית. לקראת אותן בחירות, פרסם החמאס סרטון תעמולה שנועד להציג את רצועת עזה כמעין גן עדן, ורואים בו פארקים נרחבים, בניינים מפוארים, מקומות בילוי, חנויות שונות ועוד. תושבים מהרצועה מחזיקים שלטים עליהם כתוב "תודה חמאס".
לנו ברור שמדובר בשקר, אבל האם אזרחי הרשות לא יודעים את האמת? האם הם לא יודעים מה קורה לתושבי הרצועה בגלל החמאס? סביר להניח שכן. זוהי תעמולה שקרית, שחושבת שכל הבוחרים מטומטמים. התקווה היא שאזרחי הרשות יפנימו את האמת, ולא יעניקו כוח שלטוני לחמאס. אם כן יעשו זאת, הדבר יאיים על ישראל, ועל הדרך יפגע בהם חזק מאוד.

דבר אל הקיר

מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, נפגש בשבוע שעבר עם נשיא הארגון World Vision, והציג לו את הממצאים המעידים שבכיר בארגון העביר כסף לחמאס. לפני אותה פגישה צילם מרדכי סרטון במעבר ארז, בו פנה לתושבי הרצועה וסיפר כיצד החמאס גונב מהם.
קודם כל, לא ידוע כמה מתושבי הרצועה יראו את הסרטון. דבר שני, למה שיאמינו? תארו לעצמכם בו אדם שאתם שונאים נותן לכם עצה או מזהיר אתכם מאדם אחר. האם תאמינו לו? תושבי הרצועה נמצאים בין החמאס לישראל. הם המסכנים בסיפור ואין איך לעזור להם. הדרך היחידה היא שהם יעזרו לעצמם. שייקחו לידיים שלהם את גורל הרצועה. אם הם לא רוצים לפנות לישראל, יש מספיק גורמים ערביים שיכולים ומוכנים לעזור להם. בשביל זה צריך הנהגה שתאגד את תושבי הרצועה ותפעל נגד החמאס.

דעיכה משמעותית

גל הטרור שפקד את ישראל בחודשים האחרונים הלך ונחלש. האם הגל בכלל הסתיים ואיך בכלל קובעים שגל כזה מסתיים – זוהי שאלה אחרת. השאלה היא איך מביאים לדעיכת גל טרור שכזה, המתבסס בעיקר על מפגעים בודדים. זה בדיוק האתגר שהשב"כ עמד בו בהצלחה.
הבסיס לכל הוא מודיעין. בשב"כ הצליחו להרכיב אלגוריתם על בסיס מידע מהשטח, שיודע לסמן מחבלים פוטנציאליים. הדבר הביא לאיתור 1,200 פלשתינים שהייתה אפשרות שייבצעו פיגוע. כמו-כן, נעצרו פלשתינים שהיה חשש שיבצעו פיגוע בטווח הזמן הקרוב. מניתוח המניעים עולה שהסיבות להמשך הפיגועים הוא השיח סביב הר-הבית, האדרת שאהידים שהביאה לתופעת חקיינות, ולגבי חלק מהם מדובר היה בתסיסה בעקבות אי-החזרת גופות מחבלים. בהערת אגב, ניתן לראות שלא מופיע מניע של סכסוך ישראלי-פלשתיני והמשך הכיבוש.
הפעילות של השב"כ נמשכת, אין ספק בכך. נראה כי השב"כ הצליח לעשות את הבלתי אפשרי כאשר מצא דרך למצוא מראש מחבלים בודדים. אין מאה אחוזי הצלחה וכנראה לעולם לא יהיה, אולם מובן שפעילות זו מנעה פיגועים והצילה אין-ספור חיי אדם.

תאריך:  11/08/2016   |   עודכן:  11/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוסף דיין
הנה נקרתה בדרכו של ראש ממשלת ישראל הזדמנות קורצת: אובמה לא יהיה עוד בבית הלבן ואולי גם הילרי קלינטון ההיסטרית, שנתמכת בידי אובמה, המעיד עליה "שהיא מתאימה יותר ממני לתפקיד", גם היא לא תשכון בלשכה של בעלה לשעבר
אסתר שניאורסון גרי
מכאן שאולי המאמץ הכרוך בקבלה הוא זה שגם מכשיר את המקבל להיות ראוי    למשל, אפרוח צריך לבקוע עצמו מהביצה שלו, ובמהלך הבקיעה הוא מפתח את השרירים שיסייעו לו בהליכה ואת המתנה של חופש ההליכה הוא נדרש לסגל בעצמו
יוני בן-מנחם
היוזמה המדינית של הנשיא א-סיסי תקועה בגלל מחלוקות עם יו"ר הרש"פ ועם חמאס. הוועד הפועל של אש"פ קיבל החלטות המהוות התרסה על יוזמתו של הנשיא המצרי
עידן יוסף
ועדת הכספים דחתה לעת עתה, צו של האוצר שנועד להקטין את הפער במיסוי עובדים פלשתינים בתוך ומחוץ לקו הירוק    חברי ועדת הכספים דורשים הבהרות לפשר הבקשה ומה מקורה
איתמר לוין
הפרקליטות הסכימה להימנע מהרשעת נער ערבי שיידה אבנים - אך בעניינם של קטינים יהודים טענה שמדיניותה העקבית היא לדרוש מאסר בפועל
רשימות נוספות
חיל-הים מול צוללות סמים  /  אריאל י. לוין
לשחרר מיד ספינה שהפליגה לעזה  /  איתמר לוין
כספי צדקה - למימון החמאס  /  איתמר לוין
האם הכל שווים בפני החוק  /  רון בריימן
הסכנה ליציבות הרש"פ  /  יוני בן-מנחם
הניחו להם למות  /  יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il