X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכאן שאולי המאמץ הכרוך בקבלה הוא זה שגם מכשיר את המקבל להיות ראוי למשל, אפרוח צריך לבקוע עצמו מהביצה שלו, ובמהלך הבקיעה הוא מפתח את השרירים שיסייעו לו בהליכה ואת המתנה של חופש ההליכה הוא נדרש לסגל בעצמו
▪  ▪  ▪
ומה חלקינו? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לא פעם שמעתי טרוניות כלפי מעלה. הקב"ה הביא אותנו לכאן, אז אינו יכול לעשות כבר שהכול יהיה מושלם?
הוא יכול, אבל אפוא ההשתדלות מלמטה ? כאשר חרב בית המקדש הראשון, חלק עיקרי מהעם היהודי גלה לבבל. נבוכדנאצר מלך בבל ממנה את גדליהו בן אחיקם להנהיג את קבוצת היהודים שנשארה במצפה שמצפון לירושלים. תקוות העם לחיות בשלווה בצל החורבן מתרסקות כאשר גדליהו נרצח ביד ישמעאל בן נתניה, ועמו גם יהודים רבים וחיל כשדי מקומי. העם שעוד נותר בחיים חרד לגורלו, הרי מעשה הרצח הוא לא פחות ממרידה בממלכה הבבלית, ומנהיגי העם ניגשים אל ירמיהו לשאול מה ה' מורה להם לעשות, הם מצהירים על נכונותם לקבל כל דבר ש-ה' יגיד. לאחר עשרה ימי המתנה מתוחים ירמיהו מתנבא אל העם, הוא מוסר להם שהם יכולים להישאר בארץ ו-ה' יבנה אותם בה. ה' ניחם על הרעה שהוא עשה לעם ויגן עליהם מפני הבבלים. העם אינו מאמין לירמיה ומחליט לרדת מצריימה, כשהוא גורר אחריו את ירמיה ואת תלמידות ברוך בן נריה, ובמצרים סופם למות בדבר,ברעב ובחרב. ונשאלת השאלה אם הקב"ה באמת רוצה לרחם על העם, מדוע אינו מושיב אותם בארצם לבטח ?
ומכאן שאולי המאמץ הכרוך בקבלה הוא זה שגם מכשיר את המקבל להיות ראוי. למשל, אפרוח צריך לבקוע עצמו מהביצה שלו, ובמהלך הבקיעה הוא מפתח את השרירים שיסייעו לו בהליכה ואת המתנה של חופש ההליכה הוא נדרש לסגל בעצמו.
מהסיבה הזאת ה' לא יוותר לאדם ולא ישלים את כל צרכיו. צריך שיהיה חלק לאדם בקבלת השפע . אם ה' היה משלים את הפרנסה לאדם ללא מאמץ, ואז מוותר עוד טיפה, ודואג לנטיעת הפירות, דואג שהמצרכים יגיעו לאדם עד שולחנו, בלי צורך ללכת לקנות אותם, ואם כבר אז שהירקות והפירות יגיעו שטופים, מקולפים וחתוכים, ואולי האוכל כבר היה מגיע לעוס, בלי שהאדם יצטרך להתאמץ...
כלומר כדי שתהיה שותפות- השותף צריך להראות עניין, שיקבל את ההחלטות הנכונות, תוך ראייה נכונה של המציאות החיצונית, אולי הכלה ופרשנות אוביקטיבית למה שמתרחש סביבו. אנשים לפעמים שואלים, למה הטרור אינו מפסיק ? אבל בבואם לתאר את האויב הערבי הוא אינו אומר חד וחלק את המתבקש. אם מפני שאינו רוצה, אולי אינו 'מבין' או 'מתמצא' במה שמתרחש מסביב.
הגרסה הערבית
אם ניקח לדוגמה את סדרת הטלוויזיה תקומה, שהתיימרה לראות בעיניים אחרות את ההיסטוריה שלנו, היא כביכול אוביקטיבית,אבל מציגה את שתי הגרסאות זו לעומת זו, ואומרת- הגיע הזמן לשמוע גם את נקודת המבט הערבית, אולי הצדק עם הערבים?
לפני שנים הופיע הירחון מסע אחר שכביכול נטול מגמה פוליטית והוקדש לירושלים, וכך נכתב בו: "תושבים התעוררו וגילו שצמחה להם התנחלות בן לילה במבצע שמומן בכספי מיליונר יהודי אמריקני... בחורים חמושים השתלטו על שני מבנים בשכונה, שרפו אוטובוסים ערבים שעמדו עשרים שנה מתחת לברזנט", הרי כל קורא יודע שזו הגרסה הערבית. שריפת האוטובוס? המצאה ערבית, בחורים חמושים? כן, בחורים יהודים גאים וחמושים כי שכניהם רוצים לרצוח אותם, והם יודעים שאם לא יעמדו על המשמר, הם לא יהיו כאן. הרי אפילו הערבי שסייע למשפחת מרק, ושניות אחרי הפיגוע בו נרצח אבי המשפחה מיכי מרק ז"ל הוא חילץ את האם והילדים, כבר עובר מסכת ייסורים. הוא פוטר מעבודתו ונרדף עם משפחתו על-ידי הרשות. אי-אפשר לערבי להשמיע קול מקביל. אולי היהודים קצת צודקים? או ביקורת קטנה על אבו עבאס? ביקורת או הבנה לצד היהודי, תביא לכך שהוא לא יחיה.
בכל סיפור, סדרת טלוויזיה, מאמר, תוכנית אקטואליה, הצגת תיאטרון, סרט קולנוע ישראלי, העמדה הערבית היא שמוצגת ו'מספרת' שמדינת ישראל מרושעת ומנוולת, ושצריך לעשות צדק עם הפלשתינים. שלמען השלום צריך ללמוד ולהתבונן דרך נקודת המבט הערבית, והערבים? הם מציגים את נקודת המבט הערבית.
יהודי שכמובן מושפע מהתעמולה הבלתי פוסקת למען הפלשתינים אומר: נו, שהשלום כבר יופיע ויהפוך לעובדה קיימת במדינה פלשתינית אשר מתקיימת לצד מדינת ישראל... זה האינטרס הישראלי לבנות לערבי עוד מדינה, כי מה לעשות, העמדה הצודקת היא של הפלשתינים. וכמובן ש'בריאי הרוח' דוגמת דוד גרוסמן, מוסיפים ל'הבנה' של הישראלי. וכך ענה על שאלה, מה ההבדל המוסרי בין שני צדי הקו הירוק? "אני לא יכול להיות אחראי להעוולות שעשו הוריי, די לי באלה שלי". הוא מתכוון, הורינו עשו עוול כשהתיישבו בארץ הזאת, ארץ לא להם, אבל זה קרה מזמן ואיך נתקן זאת?
העובדה שישראלים רבים אינם מבינים את הדבר הפשוט, המובן לכל סוחר בשוק, שמה שאמור להיות חשוב לאדם, היא ה'סחורה' שלו, מעידה על שבר עמוק, שאין בינו לבין ויכוח פוליטי דבר. זה שבר בתחושת הצדק היהודית, הציונית, הפרטית.
ואם הטרור לא הסתיים, ורבים תוהים מדוע? הרי יהושע נכנס עם בני ישראל לארץ הזאת, ויש הבטחה אלוקית, אז מדוע עדיין חווים כאן רצח וטרור? אולי כי לא נעשה מה שהיה מוטל לעשות: "כי אתם עוברים את הירדן אל ארץ כנען והורשתם את כל יושבי הארץ מפניכם... כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה" (במדבר ל"ג נ"ג). מילים ברורות וחד-משמעיות "ונתנם ה' אלוקיך לפנייך החרם תחרים אותם לא תכרות להם ברית ולא תחנם" (דברים ז' ב').
שותף, היכן ההשתדלות שלך?

תאריך:  10/08/2016   |   עודכן:  10/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השותף מלמטה
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
מזכירה את משל יותם.
הכותבת שניאורסון,  |  10/08/16 12:02
 
- לא 'המשל...' אלא היא 'מסיתה' ! ל"ת
על הכותבת  |  10/08/16 22:44
 
- אסביר לך מה זאת הסתה-הסתה זה מ
קורןנאוה טבריה  |  11/08/16 09:25
 
- את : מי אפסים ומטריצת אפסים ל"ת
זאת את  |  11/08/16 15:27
 
- תגובה בולשביקית אופיינית לתבוס
קורןנאוה טבריה  |  12/08/16 09:22
 
- תקבל את המגיע שלך לפי מעשיך
אתה מנוול ברמות  |  15/08/16 17:21
2
כותבת מחוננת, ממש גדולה.
משה גרינפלד  |  10/08/16 13:18
3
תעמולה קלריקלית תפלה
הירונימוס  |  10/08/16 13:18
 
- דמיונות שווא של אחרוני הכופרים
העולם זועק אמונה  |  10/08/16 16:50
 
- הירונימוס היה יהושוע הלורקי...
הקרוי המגד"ף.  |  10/08/16 19:29
4
מדוע את מרגיזה אותנו
שניאורסון היקרה  |  10/08/16 13:52
 
- ששניאורסון תכתוב פעם אחת,
אני מסתפקת בזה,  |  10/08/16 15:14
 
- דמוקרטיה במיטבה נוסח השמאל,
ניתן לך לדבר אבל   |  10/08/16 16:44
5
יש כמה שונאי ישראל, שהם
להמנע מאתר זה  |  10/08/16 18:10
6
שום נאצה ושום נעליים
נובל  |  10/08/16 19:08
7
ולכן כל חורשי הרע ואנשי הבליעל
מאמר נכון ואמיתי  |  10/08/16 19:40
8
למה ה לא עושה הכל מושלם?
אהרון שחר  |  10/08/16 21:21
9
אהבתי מאוד
יהודית שגב  |  10/08/16 21:26
10
בחיים יש שלבים
באום  |  10/08/16 22:12
 
- נכון מאד באום,אבל הם לא מבינים
מאמר מעולה  |  12/08/16 06:51
11
כרגיל, נפלאה, אמת צרופה! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  11/08/16 09:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
היוזמה המדינית של הנשיא א-סיסי תקועה בגלל מחלוקות עם יו"ר הרש"פ ועם חמאס. הוועד הפועל של אש"פ קיבל החלטות המהוות התרסה על יוזמתו של הנשיא המצרי
עידן יוסף
ועדת הכספים דחתה לעת עתה, צו של האוצר שנועד להקטין את הפער במיסוי עובדים פלשתינים בתוך ומחוץ לקו הירוק    חברי ועדת הכספים דורשים הבהרות לפשר הבקשה ומה מקורה
איתמר לוין
הפרקליטות הסכימה להימנע מהרשעת נער ערבי שיידה אבנים - אך בעניינם של קטינים יהודים טענה שמדיניותה העקבית היא לדרוש מאסר בפועל
אריאל י. לוין
ראש מספן ציוד, תת-אלוף יוסי אשכנזי: צריך להיערך לאפשרות שלארגוני טרור יהיו יכולות להבריח סמים מתחת למים - ולהשתמש בהן גם להעברת נשק
איתמר לוין
נאור: המדינה התעכבה ללא הצדקה במשך עשרה חודשים בטרם הגישה את הבקשה להעביר לבעלותה את הספינה "אסטל", שנתפסה בדצמבר 2012 בדרכה לרצועה
רשימות נוספות
כספי צדקה - למימון החמאס  /  איתמר לוין
בית רוצח הנערה ייהרס בחלקו  /  איתמר לוין
נתניהו: הפלשתינים מעודדים ילדים להרוג  /  איציק וולף
האם הכל שווים בפני החוק  /  רון בריימן
הסכנה ליציבות הרש"פ  /  יוני בן-מנחם
הניחו להם למות  /  יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il