X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
טעמו של המטבח הקליפורני, שזה אך הגיע לארץ, לא ערב ביותר לחיכינו. מסעדת "סנטה רוזה" החדשה, שבצפון תל אביב, האמורה לייצג אותו כאן אצלנו, לא גרמה לנו לצאת מגדרנו
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

את השממה הקולינרית העוטפת את שכונת נאות-אפקה, שבצפון תל אביב, מנסה בימים אלה לגאול מסעדת "סנטה רוזה" (רחוב קהילת סלוניקי 11), שנפתחה רק לפני חודש ימים. חן שמגר, שהיא בעלת המסעדה והשפית שלה, איננה פנים חדשות בברנז'ה הקולינרית. מאחוריה רקורד לא-מבוטל של מסעדנות בארץ ומעבר לים, ולמסעדתה החדשה היא צירפה את אלון גטה, אף הוא שף עתיר-ניסיון, ובצוותא יצרו כאן השניים מטבח קליפורני, שאיננו מוכר עדיין בארץ.
את "סנטה רוזה", המרווחת והמסוגננת היטב, פקדנו בשניים לעת צהריים, בתום תקופת-הרצה קצרה יחסית. התפריט לא הבטיח גדולות ונצורות, ומעבר לכך גם נאלצנו להמתין מחצית השעה עד שהאוכל הוגש לשולחן - זמן יקר להחריד ומורט-עצבים. בתוך כך כירכר סביבנו, כל עת ההמתנה, גדוד של מלצרים ומלצריות, מבלי שהצליחו להושיע אותנו.
לעזאזל הלימון
לפתיח הוגש לשולחן סלט חם של פירות-ים, שסביבו פיזזה שעועית לבנה - מין צירוף די מוזר, שאינו במקומו. את הסלט עצמו, שנחשף די תפל, עטף מעטה סמיך של לימון, שהיה אף הוא מיותר בהחלט. גם המנות העיקריות שהזמנו, בוששו משום מה לבוא בזמנן. אני בחרתי בסטייק-אנטרקוט, במשקל של 400 גרם, שלווה בכרובית ושעועית ירוקה. הבשר היה עשוי כדבעי, והייתה זו רק הסכין הקהה, שהתקשתה להתמודד עימו כראוי. שני סוגי הירקות המאודים היו בהחלט תוספת נאה.
בת הזוג, שבחרה בפסטת-ארטישוק וירקות, לא התלהבה מהמנה שנפלה בחלקה ושלא בושלה מן הסתם כראוי. גם כאן שלט, לדאבון-ליבה הגדול, טעם הלימון בכל עוצמתו. לשתי המנות התווסף לו בקבוק של סודה צוננת ומרוות-צימאון ביום-קייץ לוהט.
קינחנו בקראמבל-שזיפים, שסבל מאוד מהעדר של בצק, אך לעומת זאת נהנה מעודף של פרי. לצד הקראמבל הוגש - ואיך לא - כדור מגושם של גלידת-לימון. אז לכל הרוחות, תגידו אתם, מיהו זה שקבע נחרצות שלימון באמת מוסיף המון? אספרסו כפול, מהביל וניחוח, היה עבורנו אקורד הסיום.
החשבון לשניים הסתכם ב-325 שקל, והוספנו עליו תשר של 15% לשרות מן הלב של מלצר לעניין. את "סנטה רוזה" זיכינו ב-6 מתוך 10 הנקודות של הסולם הקולינרי שלנו.

תאריך:  22/08/2016   |   עודכן:  22/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פריצה קולינרית? - צולעת בינתיים!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין תופס את המקום הראשון זו השנה השלישית ברציפות    יורם דנציגר במגמת עלייה מתמדת    סלים ג'ובראן חזר לצמרת אחרי שהיה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית    במקומות האחרונים: אורי שהם, ענת ברון וחנן מלצר - הסוגר את הרשימה שלוש שנים    81% מפסקי הדין של שהם - "אני מסכים"    ברון כתבה הכי מעט חוות דעת עיקריות
ציפי שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל בתולה את יום ההולדת. מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים או שלא......לשאר המזלות. אלו מכם שגם נולדו במזלות האדמה והמים: גדי, שור, דגים, סרטן ועקרב - מוזמנים לקרוא את הכתוב, ולהקיש מהנאמר, ביחס לעצמכם
משה ניסנבוים
תקופת "בין הזמנים" היא התקפה בה הציבור הדתי והחרדי יוצא לנופש. ישם מספר אתרים שמתאימים לציבור הדתי, מבחינת סוג התוכן הייחודי, ההפרדה ובהתאם לכך אף האווירה.
יואב יצחק
המפכ"ל החדש רוני אלשיך התעקש להנציח את מורשתו של אפרים ברכה שהתאבד - מורשת ההדלפות השוחד והשקר והשחיתות    אודיטוריום חדש נקרא על-שמו של ברכה במתקני להב 433 בלוד    פקודיו רואים ושומעים ולומדים    לכן אין להתפלא על הפרשה החדשה הנחקרת עתה במח"ש לפיה חוקרים בלהב הדליפו מידע לקבלן ברמת גן תמורת שוחד
אלעזר לוין
היזם מכרמיאל שעד היום בנה בעיקר בצפון הארץ ירכוש ב-33 מיליון שקל מגרשים ל-25 בתי יוקרה בכוכב יאיר    שילם 44% מעל הערכת השמאי    היה לו גם פרק פוליטי, שהסתיים בהודעה: "אני מבקש להשתחרר ולעשות לביתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il