X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המכשול הפיזי בגבול הרצועה לא יספק פתרון מוחלט לבעיית המנהרות חיזבאללה מצוי בשפל העמוק ביותר בתולדותיו, אבל עשוי להתייצב על הגבול ברמת הגולן
▪  ▪  ▪
ארגון נחוש [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

מכשול בדרך

השבוע פורסמו תמונות ראשונות מפרויקט "מכשול", שיקיף את רצועת עזה בחומת בטון, יגיע לעומק של עשרות מטרים וימנע חפירת מנהרות נוספות של החמאס. כבר עכשיו חוששים מבעיות תקציב לפרויקט, שאמור לעלות יותר מ-2 מיליארד שקל. במשרדי הביטחון והאוצר אמרו עם זאת, שהכסף לא יהיה בעיה והעבודה לא תתעכב.
לפי מה שנראה מהפרויקט, מדובר במכשול פיזי בלבד. לוקח זמן ומאמץ לפרוץ חומת בטון, אולם הדבר אפשרי. האם זהו הפתרון לבעיית המנהרות, לשים מכשול פיזי ולקוות שהחמאס לא ינסה לפרוץ אותו? חפירת מנהרה תיקח לארגון יותר זמן ומשאבים, אולם החמאס הוא ארגון נחוש מאוד, וקשה להאמין שחומה פיזית תמנע ממנו לחפור מנהרות.

פרסים לשקט

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש השבוע לראשונה מאז נכנס לתפקידו עם ראשי רשויות מעוטף עזה. ליברמן אצר שהוא לא פוסל את האפשרות של כניסת פלשתינים מהרצועה לעבודה בישראל, אם יישמר השקט. לאחר שהחמאס עלה לשלטון ברצועת עזה, פסקו אישורי העבודה בישראל של פלשתינים מהרצועה. לפי ליברמן, הדבר ייעשה כדי להקל על חיי התושבים, אולם בלי לפגוע ביטחונית בישראל.
המצב ברצועה הוא בכי רע, כולם יודעים את זה. זאת למרות שישראל מעבירה לרצועה מדי יום אספקה, חשמל ומים. המצב הגיע לכך שתושבי הרצועה נאלצים לשלם אלפי דולרים של שוחד לפקידים מצרים כדי לברוח. אמירה זו של ליברמן, הופכת את השמירה על השקט גם לאינטרס כלכלי של החמאס. לאור העובדה שהחמאס גובה אחוז גבוה של מיסים מהתושבים, יציאתם לעבודה תכניס להם הרבה יותר כסף ממה שיש להם עכשיו, ויפחית את גל הבריחה מהרצועה.
פעילות אפשרית זו, תהיה גם בעוכריו של החמאס. תושבי הרצועה שייצאו לישראל ויעבדו קשה בשביל הכסף שלהם, יגלו שהחמאס ממשיך לקחת מהם מיסים גבוהים ופוגע בשיקומם. הדבר פותח פתח להתקוממות מצד תושבי הרצועה, שיכול להמשיך ולהתרחב עד הפלת שלטון חמאס. דבר זה דורש השתלשלות של אירועים מאוד נקודתיים, אולם הוא אפשרי.

בבירא עמיקתא

חיזבאללה נמצא כעת בנקודת השפל הגדולה ביותר מאז הקמתו, אומרים גורמים במערכת הביטחון. מה שמטריד כעת את הארגון הוא מה שקורה מסביבו. קודם כל, לפני מספר חודשים חיזבאללה הוגדר כארגון טרור על-ידי סעודיה והנסיכויות ואז על-ידי הליגה הערבית. שנית, הביקורת מבית נמשכת, בשל הימשכות המעורבות במלחמת האזרחים בסוריה. הכלכלה האירנית מתחילה להשתקם ומעדיפה להתמקד בנושאים פנים מדינתיים אירנים, ופחות בהשקעה בחיזבאללה.
סבירות נמוכה היא שחיזבאללה ימשיך להתדרדר, מאחר שלאירן מאוד חשוב להשאיר אותו בסביבה. אולי כעת נראה שפחתה ההשקעה הכלכלית, אבל היא לא תיפסק כליל. ישנה אפשרות שכמו בהרבה מצבים בחיים, כאשר אדם שורד את שפל המדרגה, הוא עולה חזק יותר ממה שהיה מקודם.

מבצע בדרך

צבא סוריה וחיזבאללה מתכננים מבצע נרחב באזור רמת הגולן, כך דווח השבוע בסוכנות הידיעות האירנית. לפי הדיווח, המבצע שיתקיים באזור מעבר קוניטרה, נועד למגר את פעילי הטרור באיזור. לא נאמר מתי המבצע ייצא אל הפועל, אולם הנקודה החשובה היא קרבתו לישראל. מובן שלא סוריה או חיזבאללה ינסו להתגרות כעת בישראל, מאחר שהתגובה תהיה קשה. מצד שני, זוהי כעת הזדמנות פז לחיזבאללה להגיע בצורה גלויה קרוב לישראל, להשקיף ולראות את הכוחות הנמצאים באזור. הצלחת המבצע, תביא לחיזוק פריסת כוחות חיזבאללה בגבול ישראל.

מונעים אחיזה

לפני כשבועיים נכנס צבא טורקיה לסוריה, במטרה למגר את כוחות דאעש הפועלים בגבול בין המדינות. כעת מתברר, כי צבא טורקיה כבר כה עמוק לשטח, עד שהוא פועל בעירק. הפעילות הטורקית בעירק מתמקדת בעיר מוסול, בירת דאעש במדינה. לאור זאת נשאלת השאלה, למה טורקיה הגיעה לשטח כה רחוק במלחמתה בדאעש. הרי אם טורקיה הייתה מחזיקה בגבול בין המדינות, הדבר היה מספיק למניעת פיגועים של דאעש. התשובה לכך היא כנראה הכורדים.
במטרה למנוע את אחיזת הכורדים בצפון עירק, טורקיה בעצמה פועלת נגד דאעש ומפעילה שלוחה סונית באזור. אחיזה כורדית באזור, תעודד את הכורדים התומכים בהיפרדות מעירק והקמת מדינה עצמאית. דבר זה יביא לקריאות לאוטונומיה מצד הכורדים בסוריה ובטורקיה. הצלחת הכורדים היא דבר שהנשיא ארדואן אינו מעוניין בו, דבר שמביא כעת את צבא טורקיה להעמיק במלחמה בדאעש ובסופו של דאעש יביא לעלייה במספר הנפגעים.

תאריך:  08/09/2016   |   עודכן:  08/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
ענבל בר-און
עמוס הראל מהארץ
ענבל בר-און
אריאל כהנא מ"מקור ראשון" מחלק טיפים לימין המתנחלי    כיצד להתנער מנאום בר-אילן ולהחיל ריבונות בכל ארץ ישראל    ואם לא עכשיו, אימתי?
אריאל י. לוין
שר החוץ ההודי, מובשאר אכבר, מבקר בסוריה, לבנון ועירק - לאחר שעד כה נמנעה מדינתו מלהתערב בסכסוכים באזור    היחסים בין ישראל להודו התחממו בשנים האחרונות
ענבל בר-און
נדב שרגאי מישראל היום מקדיש את טורו להתבטאות האחרונה של עבדאללה בנוגע להר-הבית    ישראל מוותרת, מסתבר, לצורך שימוש הברית האסטרטגית עם ירדן
ענבל בר-און
אודי סגל ממעריב מצא פתרון להנחתה הצפויה של אובמה אחרי 8 בנובמבר: ביבי צריך ליזום יוזמה אזורית חדשה
רשימות נוספות
חיל-הים מול צוללות סמים  /  אריאל י. לוין
רוב הציבור נגד שת"פ עם הרש"פ  /  עידן יוסף
שר החוץ המצרי יגיע לביקור בישראל  /  עידן יוסף
הצפון, המזרח והדרום הפרוע  /  ענבל בר-און
בחזרה לצפון  /  אריאל י. לוין
פלשתינים עליך שמשון  /  אהרון שחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il