X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לתזונה תפקיד עיקרי בתהליך הניקוי קיימים כמה תהליכי ניקוי, שהמשותף לרובם הוא צריכה של מזונות פשוטים ולא מעובדים, מאכלים לא מטוגנים וקלים לעיכול, וכן הורדה של סוכרים, מלח, קפאין, אלכוהול ומזונות מהחי, כגון מוצרי חלב, ביצים ובשר
▪  ▪  ▪
שייק אצות [צילום: נוטרי קר]

ניקוי רעלים מתקשר עם המושג "ניקוי כבד", משום שהכבד נחשב לאחד האיברים החשובים בתהליך נטרול ופינוי הרעלים מהגוף.
כיצד אנחנו צוברים רעלים? ומהו ניקוי רעלים?
ניקוי רעלים הוא אתחול של מערכות הגוף. אנחנו חשופים מדי יום לרעלים שמגיעים אלינו מהאוויר, מהמים ומהמזון, בהם: צבעי מאכל, חומרים משמרים, חומרי הדברה ועוד. מקור נוסף לרעלים הוא הגוף עצמו. הגוף מייצר רעלים כחלק מפעולתו הטבעית, כמו אוריאה (חומצת שתן), חומצה לקטית כתוצאה מפעילות ספורטיבית מאומצת, ובמצבי סטרס הגוף אף מפריש הורמונים שעוזרים לו להתמודד עם הלחץ, כמו: אדרנלין, נוראדרנלין וקורטיזול. כאשר הגוף נמצא בלחץ כרוני, נוצרות רמות גבוהות של ההורמונים האלה בגוף, שהם מקור נוסף לרעלים ולחולשה של מערכת החיסון.
לרעלים יש נטייה להצטבר ברקמות, והם עלולים לגרום לחוסר איזון, לעומס ולהיחלשות של מערכות הגוף, ומכאן להופעה של סימפטומים שונים כמו: כאבי ראש, עייפות, נשירת שיער, בעיות עור כמו אקנה, דלקות (לרבות דלקות מפרקים) ועוד.
הגוף מתמודד עם הרעלים ומוציא אותם מהגוף בעזרת כמה איברים ומערכות: מערכת הלימפה, מערכת השתן, מערכת הדם, העור, הריאות ומערכת העיכול (בעיקר הכבד). הבעיה נוצרת כאשר קצב חדירת הרעלים לגוף וצבירתם גובר על קצב פינוי הרעלים מהגוף. במצב כזה חשוב לערוך ניקוי רעלים כדי לתמוך במנגנון פינוי הרעלים הטבעי של הגוף, ולצמצם ככל האפשר את חשיפת הגוף לרעלים.
כיצד מבצעים ניקוי רעלים?
לתזונה תפקיד עיקרי בתהליך הניקוי. קיימים כמה תהליכי ניקוי, שהמשותף לרובם הוא צריכה של מזונות פשוטים ולא מעובדים, מאכלים לא מטוגנים וקלים לעיכול, וכן הורדה של סוכרים, מלח, קפאין, אלכוהול ומזונות מהחי, כגון מוצרי חלב, ביצים ובשר. כמו-כן, חשוב להרבות בשתייה. יש להימנע ככל האפשר גם מחשיפה לרעלים אחרים כמו עישון, אנטיביוטיקה, כימיקלים וכדומה. פעילות גופנית, תרגילי נשימה וטיפולי מגע הן דרכים מצוינות לסייע למערכות הגוף לפנות את הרעלים. חשוב להיוועץ באיש מקצוע שיתאים אישית תפריט דיאטה ותהליך ניקוי.
צמחי מרפא ומזונות על המסייעים לניקוי
תפריט דיאטה לניקוי, כאמור לעיל, תומך במנגנון ניקוי הרעלים הטבעי של הגוף. אך כאשר נוצר עומס על המערכות, הן נחלשות, וחשוב לתת להן תמיכה נוספת בעזרת תוספי תזונה ומזונות על ירוקים (גרין סופר פוד) אשר מכילים ריכוזים גבוהים של ויטמינים, מינרלים, אנזימים, נוגדי חמצון ועוד.
מזונות העל הירוקים מכילים גם ריכוזים גבוהים של כלורופיל, שהוא הפיגמנט הירוק של עלי הצמח, המסייע לניקוי הדם, מטהר את הכבד, מסלק מתכות כבדות מהגוף, מעשיר את הדם בחמצן ומשפר את מראה העור.
קיימים מגוון מזונות על ירוקים, בהם אצות מים מתוקים אשר גדלים באגמים, כמו כלורלה וספירולינה. הספירולינה, למשל, בנוסף להיותה עשירה בכלורופיל המסייע לטיהור ולתמיכה בכבד - מכילה גם רמה גבוהה של חלבון ולכן טובה להשלמה תזונתית. אפשר לשלב אבקת ספירולינה בשייקים ירוקים בתהליך ניקוי רעלים. אנשים שאינם אוהבים לשתות שייקים ירוקים, יכולים ליטול את האצה בכמוסות.
צמח נוסף שנחשב למזון על ירוק הוא המורינגה. עלי המורינגה יכולים לסייע בהפחתה של דלקות על-ידי עיכוב שחרור של גורמי הדלקת. בדומה לספירולינה, אפשר לשלב אבקת מורינגה בשייקים או לחלופין ליטול כמוסות.
מומלץ לשלב בתהליך הניקוי צמחים שתומכים בפעילות הכבד, כמו גדילן מצוי המכיל סילימרין - תרכובות של נוגדי חמצון שמחזקים ומשפרים את חידוש תאי הכבד. צמחים נוספים הידועים בתמיכתם בניקוי הגוף הם שן הארי, ארטישוק וכורכום, אשר מגבירים את הפרשת מיצי המרה ומסייעים בסילוק רעלים מהגוף.

המידע לעיל אינו התווייה רפואית או המלצה טיפולית. בכל מקרה יש להיוועץ ברופא המטפל
הכותבת היא נטורופתית N.D
תאריך:  11/09/2016   |   עודכן:  11/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליטל פיינגרץ
בתקופת המשכב חשוב לא להתחיל בדיאטת הרזייה, משום שבתקופה זו עודפי הנוזלים מההריון עדיין יורדים, והגוף מתחיל לבסס את ייצור החלב, וסדר יומך עדיין לא מסודר    יש לדאוג לשיקום המאגרים, לצריכת אוכל מזין וזמין ולשתייה מספקת של נוזלים
צילה שיר-אל
מבחינה קרמאתית, המפה עונה לנו עם מה הגענו לגלגול זה, מה השיעור אותו עלינו ללמוד ובאיזה אופן נממש את התיקון שעמו הגענו לגלגול זה
שירה נחושתן
אכילה נכונה במהלך הילדות, תסייע להקניית הרגלים לאכילה מאוזנת ובריאה במהלך החיים הבוגרים
עליס בליטנטל
הבימאי עירד רובינשטיין כתב את המחזה "גרין מייל" על-פי ספרו של סטיבן קינג, שהיה לסרט נודע זוכה פרסים. תיאטרון באר שבע מעלה את ההצגה המהודקת ורבת ההתרחשויות עם צוות שחקנים ובימוי מעולים
רבקה שפק ליסק
סרג'יו מוטה א סילבה, העוסק בחקר תופעת האנוסים בברזיל מזה 34 שנים וגם היסטוריונים בראזילאים נוספים מעריכים שכ-10% מתוך 180 מיליון תושבי ברזיל הם צאצאי נוצרים חדשים. פרופ' אבי גרוס מאוניברסיטת בן-גוריון מעריך ש-15% מהמהגרים לברזיל במאות ה-16 וה-17 היו נוצרים חדשים, אבל רובם התבוללו במשך השנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il