X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סעיף 51 בתקנות התעבורה: "לא ינהג אדם רכב אלא במהירות סבירה בהתחשב בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה בה, באופן שיקיים בידו השליטה המוחלטת ברכב" עקרון זה מתחייב במרבית תחומי החיים במערב ובישראל מתנהלת מערכה קשה ויום יומית בין הטוטאליות של חסידי הדמוקרטיה הליברלית לבין הרוב השפוי שמביט נכוחה במציאות ודורש מהנהגתו להתנהל בהתאם להתפתחותה
▪  ▪  ▪
להשמיד את הכופרים [צילום: AP/Adel Hana]

סעיף 51 בתקנות התעבורה מורה כדלקמן: "לא ינהג אדם רכב אלא במהירות סבירה בהתחשב בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה בה, באופן שיקיים בידו השליטה המוחלטת ברכב". סעיף 52 בא ומשלים "בכפוף לאמור בתקנה 51 חייב נוהג רכב להאט את מהירות הנסיעה, ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו, בכל מקרה שבו צפויה סכנה..".
עקרונות אלו גזורים מהצורך בגמישות מחשבתית, בתבונה ובאי התקבעות בתפישות מנותקות מהמציאות שבהכרח מובילות לאסון. עקרונות אלו יפים לכל תחומי החיים.
אירופה
ההיסטוריה של אירופה רוויה במאבקי אינטרסים ואידיאולוגיה. גבולותיה עוצבו במרחץ דמים בלתי פוסק כמעט על כל רקע אפשרי. צבירת כוח, ענייני כבוד, אמונות פנאטיות ותיעוב אתני הדדי. שיא הכאוס הגיע במאה העשרים במהלך מלחמת העולם השנייה.
כל האלמנטים התאחדו לכאוס אחד גדול שדילל את אוכלוסייתה, הרס שכיות חמדה אומנותיות, ארכיטקטוניות והיסטוריות והניב את הפשע המתועב ביותר שנרשם אי-פעם בתולדות העמים – השואה היהודית.
לא פלא שבתום המלחמה ומוראותיה ישבה ההנהגה של העולם המערבי וסיכמה על כללי משטר חדשים המבוססים על דמוקרטיה, ליברליות, הומניזם, פלורליזם, רב תרבותיות ושאר הדברים הטובים שלמדנו בהרחבה במוסדות השונים לחינוך והשכלה. ואכן, הניבה הגישה החדשה את תקופת "תור הזהב" המודרנית שהתאפיינה בשגשוג כלכלי, פריחת האומנות וענפיה ובעיקר חופש הפרט.
חופש הפרט לנהוג כרצונו, על-פי השקפותיו, אמונתו ונטיותיו בתנאי שהתנהלותו לא תפגע באחר ותגרע מהאחר את אותה התבנית של החופש ובא לציון גואל.
ההצלחה מניבה תחושה של שביעות רצון כללית שמולידה את שביעות הרצון העצמית שגורמת במקום כלשהו לשיכרון חושים, שבתנאים מסוימים לביטחון עצמי מופרז שלא מאפשר להעריך נכון סכנה והשלב הזה מהווה את תחילת הסוף של ההצלחה. מה שהנהגת המערב לא לקחה בחשבון הוא נעלם אחד במשוואה המצליחה. נעלם שלא מתנהג בהתאם לאמונה ולציפיות שלהם. נעלם שיש לו ערכים משלו, תרבות אחרת, אמונות אחרות ושאיפות אחרות והעולם הזה מפורר את המשוואה המערבית בקצב הולך וגובר.
הג'יהאד האיסלאמי.
הג'יהאד האיסלאמי אינו מאמין בדמוקרטיה. מושגי ההומניות, הליברליות והפלורליזם גורמים להם לעוויתות בוז של צחוק בלתי נשלט. לג'יהאדיסטים מטרה אחת בלבד – להשמיד את הכופרים ולרשת את אדמותיהם לפיקדון – "דאר אלאיסלאם".
כשהאיום הזה לא היה מוחשי, היה רחוק גאוגרפית והצטייר כפולקלור אקזוטי שייטמע בנאורות השופעת של המערב הכול היה טוב ויפה. אך להיסטוריה האנושית דינאמיקה משלה. האיום חדר לאירופה והשתרש. הוא מרחיב ראשי גשרים בהתמדה וככל שגדל הקיפו כך הוא הופך לאלים יותר ומחוצף יותר ואין בעקרונות המערב הנעלים יכולת להתמודד מולו.
תקנה 51
השתנו תנאי הדרך לנהגי המערב וזה הזמן להתאים להם את הנהיגה לתנאים המשתנים. המענה המתבקש הוא בשינוי הכללים, קיצוץ (עם כל הצער שבדבר) בעקרונות מקודשים שמאפשרים לכל פרט וקבוצה לחצות את הגבול המטושטש שבין זכויותיו כאדם וכתושב לבין הפגיעה בכלל ובמדינה. דמוקרטיה מתגוננת.
דמוקרטיה שתפיק תקנות מגבילות, תאפשר לכוחות הביטחון את יכולת האיתור והמניעה של מקורות האיום עד להסרתו. נראה שאין בכוחו של המערב להשתחרר ממרכיבי "הנוסחה המנצחת" שהפכה לבומרנג. המשטרים חסרי אונים מול זרם הפליטים ו"פליטים" ומלחמתם בתוצרי החדירה הזאת, בטרור כושלת.
כבולות ידיהם של כוחות הביטחון, דלילים הכוחות והתוצאות ניכרות בשטח. רבעים שלמים בערי הבירה שאיש לא מעז להיכנס אליהם ולאכוף את החוק והתערערות הביטחון האישי של האזרחים. האם יתעשתו אנשי המערב בזמן וינהגו ברוח תקנה 51? ימים יגידו.
ישראל
ישראל, כמיקרוקוסמוס של המערב איננה מדינה רגילה. ישראל היא מדינה שנויה במחלוקת. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמרחף מעל ראשה איום קיומי מתמשך בווריאציות שונות. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שסופגת איומי הכחדה רמים וגלויים מבלי שגורם אוניברסאלי כלשו ינקוף אצבע להשתקתם. ישראל היא המדינה היחידה בעולם ששליש מאוכלוסייתה שואפת להעלימה ולרשת אותה.
ישראל היא המדינה היחידה בעולם שסופגת פעילות חתרנית מתמשכת וממומנת בכסף זר. הדבר האחרון לו זקוקה ישראל הוא המודל הדמוקרטי מערבי. לישראל דרושה דמוקרטיה מתגוננת, שקולה, מידתית, זהירה ומושכלת.
בישראל מתנהלת מערכה קשה ויום יומית בין הטוטאליות של חסידי הדמוקרטיה הליברלית לבין הרוב השפוי שמביט נכוחה במציאות ודורש מהנהגתו להתנהל בהתאם להתפתחותה. ההתמכרות הפנאטית לעקרונות הפלורליסטיים הופכים את הדמוקרטיה לדגנוקרטיה שמהווה סכנה למקדשיה ומתנגדיה כאחד.
בית המשפט העליון, מקדש הדמוקרטיה הליברלית לקח על עצמו להיות " D?fenseur de la Foi", (מגן האמונה) הדגנוקרטית באמצעות אקטיביזם שיפוטי בלתי מרוסן,מושתת על אותם העקרונות שהפכו מברכה לבעיה.
בסיכומו של דבר ועם כל הדרמה שבדבר זו מערכה לחיים או למוות. אפשר להוציא את הראש מהחול ולקוות שיגבר ההיגיון של תקנה 51.

בעל טור ב News1
תאריך:  26/09/2016   |   עודכן:  26/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 העולם הזה / Haolam Haze
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדמוקרטיה הליברלית ותקנות התעבורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון, צודק וחכם.
אהוד פרלסמן  |  27/09/16 00:28
2
מאד בזהירות, הדיקטטורה קרובה
שפוי  |  28/09/16 09:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
מקובל היום לרכוש חברות לפני אבני דרך, כלומר מבצעים הערכת ערך של החברה על בסיס הנתונים הראשונים, אולם השווי האמיתי נקבע כפוף לתנאים ולתוצאות בפועל, כלומר שני הצדדים נכנסים "לחתונה" בידיעה שיש לבחון את הכלה לא רק בשידוך הראשוני, אלא אחרי הולדת הילד השני
אברהם פכטר
הנאום של נתניהו באו"ם בחוצפה ישראלית, לא האו"ם ואומות העולם, יקבעו את גורל ישראל    רק ישראל תקבע את גורל ועתידה    88 סנטורים לאובמה תמוך בישראל בכל המסגרות    העקרונות שהציג נתניהו בנאומו לגבי ישראל    נאום ציוני - עם גאווה ישראלית וחוצפה בהתאם    הזמנה לאבו-מאזן - לבוא לכנסת הצהרה לעולם בלבד    מירי רגב - והמשורר דרוויש
מתי דוד
ישנם סימנים בקרב הבקיאים בנעשה בהנהגת הרשות הפלשתינית, שלפיהם חלק מהנהגת הרשות מעדיפים להיות (בלית ברירה) הקורבן הנצחי של הכיבוש הישראלי
איתן קלינסקי
באווירת לינץ' התקבל אדם, שבמקרה כל גופו ופניו מצולקים, כתוצאה משירות צבאי בחטיבה 600 במלחמת יום הכיפורים. המון משולהב ירה לעברו של העיתונאי אמנון אברמוביץ' בדרכו לאולם בית המשפט פרץ ממטרים של מלל בוטה וגס רוח עם תוויות נאצה של "בוגד" ו"עוכר ישראל"
שמעון זיו
כן יש תופעה של גזענות במדינה וזה לצערי די טבעי כאשר מעלים לארץ עדות מכל קצות העולם, כולם בטח זוכרים את המערכון של אורי זוהר ואריק אינשטיין בלול, איך עליה אחת מקללת את השנייה, אבל מכאן ועד זה שאנחנו מתנהגים כאומה גזענית הדרך ארוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il