X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שער טיטוס ברומא - ראייה לקיומו של בית מקדש ציור של בית המקדש של הורדוס בקולוסאום הווקף משמיד ראיות על קיומו של בית המקדש בהררי העפר נתגלו מטבעות מימי הורדוס
▪  ▪  ▪
תבליט המנורה בשער טיטוס [צילום: בלפור חקק]

החלטת אונסקו השוללת קיומו של בית מקדש יהודי על הר-הבית
מן העיתונות: הוועד המנהל של ארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם, אונסק"ו, אישר הצעת החלטה המתעלמת מהקשר ההיסטורי של העם היהודי למקומות הקדושים, בהם הר-הבית והכותל, בירושלים - בפעם השנייה תוך חצי שנה. 24 מהמדינות החברות באונסק"ו תמכו בהצעת ההחלטה, בהן מדינות ערב, רוסיה וסין. שש מדינות התנגדו, בהן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד, ליטא ואסטוניה, ו-26 נמנעו - בהן צרפת, הודו ארגנטינה, ספרד ושוודיה.
יש לפחות 4 עדויות שאינן ניתנות להפרכה לגבי קיומו של בית המקדש שבנה הורדוס:
שער טיטוס ברומא - ראייה לקיומו של בית מקדש
שער טיטוס נבנה כדי לחגוג את הריסת בית המקדש היהודי ע"י טיטוס. על השער מופיעות מספר כתובות המוכיחות שטיטוס לקח שלל מבית המקדש ומנציחות את תהלוכת הניצחון על היהודים. בחזית השער יש טבלית הקובעת ששער זה הוקדש לטיטוס על-ידי הסנאט. בחלק האחורי של השער יש כתובת המציינת שהתבליטים מתארים את הביזה שנלקחה מירושלים. בתבליטים מתוארות שורות של עבדים הנושאים על כפיהם את חפצי בית המקדש: מחטות, חצוצרות הלווים, ותבליט נוסף מתאר את מנורת בית המקדש.
תבליט אחר בשער מתאר את תהלוכת הניצחון שנערכה על הדרך הקדושה. המוני שבויי מלחמה שהיו לעבדים צעדו במצעד ובראשם טיטוס רכוב על כרכרה רתומה לארבעה סוסים ועל כתפו הנשר המסמל את האימפריה הרומית. העבדים עברו טקס השפלה בדרך לגבעת הקפיטול
ציור של בית המקדש של הורדוס בקולוסאום
על אחד השערים של הקולוסיאום יש ציור של בית המקדש של הורדוס וצוין בשלט שהוא צוייר ע"י אחד העבדים שהשתתף בבניית הקולוסאום. יש עדות מרומא ש-20,000 עבדים יהודים עסקו בבניית הקולוסאום. בכתובת לא צויין שהעבד שצייר את בית המקדש היה יהודי אבל קשה מאוד להטיל בכך ספק.
הווקף משמיד ראיות על קיומו של בית המקדש
מאז מלחמת ששת הימים הווקף הוא השולט למעשה בהר-הבית. הפלשתינים עסוקים מזה שנים בהשמדת העדויות הארכיאולוגיות על קיומו של בית המקדש. הררי עפר המכילים ממצאים ארכיאולוגיים הוצאו מהר-הבית והושלכו. ארכיאולוגים ישראלים מחפשים שרידים ארכיאולוגיים בתוך הררי העפר הללו ואכן, נגלו מרצפות מחצרות בית המקדש מימי הורדוס והריצוף שוחזר ע"י הארכיאולוגים.
מפעל סינון העפר מהר-הבית נערך בגן הלאומי עמק צורים, על-ידי חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן ובמימון עמותת עיר דוד והקרן לקידום הארכיאולוגיה בישראל. נתגלו כ-600 אריחי ריצוף צבעוניים מאבן. כ-100 מהם תוארכו בוודאות לימי הבית השני, בהתבסס על מידותיהם התואמות את תקן הרגל הרומית (שאורכה 29.6 מ"מ) ועל מקבילות מארמונותיו של הורדוס במצדה, הרודיון, יריחו ואתרים נוספים. כמו-כן, מתבסס התיארוך על רצפות דומות שנתגלו בארמונות ובוילות מפוארות באיטליה, מבנים המיוחסים אף הם לימיו של הורדוס.
ד"ר גבריאל ברקאי, יזם ומנהל הפרויקט, אמר שעד עתה הם הצליחו לשחזר שבעה דגמים של הרצפות המפוארות שעיטרו את מבני הר-הבית. הרצפות הללו הוכנו כנראה על-ידי אומנים זרים מאיטליה ששלח הקיסר אוגוסטוס לידידו הורדוס, שבנה מחדש את הר-הבית במאה הראשונה לפנה"ס.
יוסף בן מתתיהו, ההיסטוריון תאר את החצר שהייתה מרוצפת כולה באבנים מסוגים וצבעים שונים ..." (מלחמות היהודים ה'), גם בספרות התלמודית השתמר זיכרון על הרצפות בהר-הבית. (סוכה נא ע"ב; בבא בתרא ד', ע"א).
בהררי העפר נתגלו מטבעות מימי הורדוס
המטבעות מאשרים שהממצאים הארכיאולוגיים הם מימי הורדוס. נתגלו מטבעות רבים מימי הורדוס וחלק מהם היו שרופים כתוצאה משריפת בית המקדש ע"י טיטוס. אחד המטבעות שנתגלה נשתמר היטב למרות שהוא פגום במקצת בשל השריפה של המקדש השני בשנת 70 לסה נ" . זאת הפעם הראשונה שנתגלה מטבע כזה שמקורו בהר-הבית עצמו. מטבעות דומים נתגלו בחפירות ברובע היהודי וכן בחפירות מצדה.

תאריך:  16/10/2016   |   עודכן:  16/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראיות על קיומו של בית המקדש
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מפעלי הבנייה של עבדים יהודים
רבקה שפק ליסק  |  16/10/16 21:18
2
שה״דוקטור להיסטוריה אמריקנית״,
מוזר ומביך,  |  17/10/16 15:31
 
- דבריך תמוהים ולא ראויים לתגובה
קורא  |  18/10/16 14:26
 
- תחפש קשר בין ההחלטה לכתבה.
בזמנך החופשי,  |  18/10/16 16:26
3
כתבה נאה ומדוייקת. גם חשובה
אל: גב' שפק  |  17/10/16 17:46
 
- באונסקו יודעים וכותבים אנגלית
חחחחחחחחחחחחחחחחח  |  18/10/16 01:06
 
- אתה מיתמם או מכחיש עובדות
קורא  |  18/10/16 16:57
 
- אני קוראת ומבינה אנגלית,
אין לי מושג.  |  18/10/16 17:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיה מלכין
"מאז שאני זוכרת את עצמי טיפלתי בחתולי וכלבי רחוב. בגיל עשר ביימתי בשכונת מגורי בפילדלפיה מחזה שהוצג בחצר האחורית של ביתנו, הילדים היו השחקנים בשכונה, גם אחותי אליס השתתפה בו, אמי שגם הייתה ציירת חובבת, הכינה את התלבושות ואת התפאורה ואני ביימתי"
איתמר לוין
מטה קלינטון רומז שטראמפ עמד מאחורי הפריצה לדוא"ל של היו"ר ג'ון פודסטה. אומנם אין לכך שום הוכחות, אבל בקמפיין הנוכחי - עובדות ממלאות תפקיד שולי בלבד
יהודה קונפורטס
"הייעוד שלנו הוא העצמת גופי התקשוב בצה"ל על-ידי הקניית ידע וכלים לכוח אדם הטכנולוגי המעצב את המציאות התקשובית של הצבא", אמר סא"ל רמי שקד, מפקד בסמ"ח, בראיון לאנשים ומחשבים לרגל פרישתו
יאיר דקל
אני זוכר את העיר לטובה, עם ההיסטוריה היהודית רבת השנים, שהביאה אותה להיות אחת מארבעת ערי הקודש. חלקים מחומות העיר עומדים ויש בתים שחורים מאבן בזלת. אחדים מהם יפים מאוד והיפה ביותר הוא המלון הסקוטי המשופץ, שהחל את דרכו כבית חולים נוצרי מסיונרי והיום הוא בית המלון היפה ביותר בעיר
יואב יצחק
פרדי רובינסון מתגורר יחד עם רעייתו באחוזת ענק מפוארת ששוויה נאמד בכ-15 מיליון דולר (שלוש קומות, 1,199 שטח בנוי)    למרות שהאחוזה יועדה למכירה לשם פירעון חלק מהחובות, נמשכת הסחבת שהחלה ב-2008    הנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד שולי גולדבלט מהתלים בבנק וביתר הנושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il