X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסר יכול להתפרש שגם אזרחים מן השורה השומרים חוק, בעלי משפחות וילדים, יכולים בשקט להתחיל ולבנות על כל שטח, בכל פינה, להוסיף קומות או להרחיב גינות תוך נגיסה משטחים ציבוריים, ואיש לא יבורא אליהם כדי להרוס את מה שבנו שלא כחוק
▪  ▪  ▪
עמונה [צילום: פלאש 90]

יום ששי, 14.10.16. בתוכנית בוקר של ערוץ 10 מתראיין השר לוין, שר התיירות, ומלמד סנגוריה על עמונה בה אמורים להרוס/לפנות כמה בתים שלא נבנו כחוק. טענותיו הן טענות פוליטיות גרידא ולא משפטיות על-אף היותו של השר עורך דין. דברי השר נשמעים כאילו לקוחים מעולם דמיוני שבינו לבין המציאות אין כל קשר. לדברי השר, הפתרון של עמונה פשוט: היות שמדינת ישראל לא אכפה את צווי ההריסה ההמוניים שהוציאו בתי המשפט לגבי הבנייה ביישובים הערביים או בערים המעורבות, כמו ירושלים, אין לאכוף את הריסת הבתים בעמונה. לכאורה הגיון צרוף, אלא שהמדובר בטענה המבזה את השר.
השר לוין הוא חבר ממשלה, הרשות המבצעת והאוכפת את חוקי המדינה, כולל צווים שבתי המשפט הוציאו. אין זה ברור למי השר לוין בא בטענות כאשר ממשלתו אינה מבצעת את צווי ההריסה, הגם שהם ביישובים הערביים או בערים המעורבות? השר לוין צריך לבוא בטענות אל עצמו, אל ממשלתו, אל השר לביטחון פנים או שר הביטחון שאינם מורים על ביצוע צווי ההריסה של הבתים הבלתי חוריים שנבנו. למותר לציין שהשר אינו עושה זאת אלא הוא בא בטענות אל המערכת המשפטית, כהרגלו. לפי מיטב ידיעתי, לא מערכת המשפט אמונה על אכיפת צווי הריסה או כל צו של בית משפט.
טענתו השנייה של השר הייתה שבעמונה גרות משפחות, ישנם ילדים רבים, לכן אין לפגוע בהם. הלב נוטה לקבל את הטענה זו כי מי רוצה לפגוע בילדים או משפחות? אף אחד. אלא שאליה וקץ בה: אם בתי המשפט מוציאים צווי הריסה והממשלה אינה אוכפת אותם, המסר יכול להתפרש שגם אזרחים מן השורה השומרים חוק, בעלי משפחות וילדים, יכולים בשקט להתחיל ולבנות על כל שטח, בכל פינה, להוסיף קומות או להרחיב גינות תוך נגיסה משטחים ציבוריים, ואיש לא יבורא אליהם כדי להרוס את מה שבנו שלא כחוק. גם הם יכולים לטעון שעד שלא ייאכפו צווי ההריסה כולם, בכל מדינת ישראל ומעבר לה, גם להם הזכות ליהנות מהפרת החוק. אם נמשיך בקו זה, אין צורך בוועדות תכנון, אין צורך בהיתרי בניה, אין צורך בהוכחת בעלות על קרקע. כל אחד כטוב בעיניו יעשה. לתופעה זו קוראים אנרכיה.
בקשת הארכה
סבורני שלוין אינו רוצה באנרכיה אלא בדבר אחר: שממשלת ישראל והמתנחלים יוכלו לבנות היכן שהם רוצים ללא קשר לבעלות על הקרקע, להיתרים, וכד'. מי שמבקש להחיל הלכות אלה מבקש להרוס את שלטון החוק, כולל בג"ץ. ביושר יש לומר שמשאלת הלב של לוין היא הרס בית המשפט העליון. אני מקווה שמשאלתו לא תתממש.
והתמה האחרונה לגבי דברי לוין. מזה ארבע שנים ממשלת ישראל מנהלת מלחמת התשה נגד בית המשפט העליון כדי להעביר את רוע הגזירה מן העולם. פעם אחר פעם, פרקליטות המדינה נתבקשה לבקש הארכה מבית המשפט, ובית המשפט נענה. עצם הפנייה לבקשת הארכה היא הודאה באי-חוקיות הבתים האמורים להיהרס. היועץ המשפטי לממשלה, גם הקודם וגם הנוכחי, חזרו וטענו שאין כל אפשרות להציל את הבתים שנועדו להריסה משום שהם בנויים על קרקע פרטית. גם השר בנט וגם שרת המשפטים מודעים שאין כל אפשרות
חוקית להציל את מה שנעשה שלא כחוק. מעניין מדוע השר לוין אינו בא בטענות אל חבריו השרים שאינם חשודים בהתנכרות למתנחלים. השאלה היא כמובן רטורית.
מוטב לשר לוין וכל אלה התומכים בגישתו לומר את האמת: לא רוצים להרוס את הבתים בעמונה; לא מוכנים לשום הסדר אחר שהוצע על-ידי גורמים אחרים התומכים במתנחלים; השר לוין רוצה בהרס בית המשפט העליון ועל חורבותיו לכונן בית משפט השר למרותו והפועל לפי האידיאולוגיה שלו. סביר להניח שלעמדות אלה יהיו הרבה תומכים.
כשהשד יוצא מן הבקבוק, קשה מאוד להחזירו, אולי אפילו בלתי אפשרי. אם אנרכיה תשתרר בישראל בגלל עמדות כמו זו של לוין וחבריו, תהיה זו אתחלתא דהרס המדינה, שלטון החוק וההחברה.

תאריך:  16/10/2016   |   עודכן:  16/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמונה - פרשנות ייחודית ומוזרה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שואל רוזנברג
באום  |  16/10/16 12:52
 
- תגובה מעולה.
עובד 1  |  16/10/16 16:22
 
- מצער
ממש   |  17/10/16 09:55
 
- ביקורת
באום  |  17/10/16 11:46
2
"כרם היה לנבות היזרעאלי"..
הגוי..  |  18/10/16 22:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקרב על עמונה
ענבל בר-און
יהודה יפרח מ"מקור ראשון" עוסק ביחסי בג"ץ והמדינה, כפי שהם משתקפים בשאלת ההתנחלויות    עמונה כמשל
אליקים העצני
השופטת דליה דורנר נימקה בין היתר שהממשלה רשאית שלא לקיים את 'הבטחתה השלטונית', מפני שהחזרת העקורים תהווה תקדים בעייתי מבחינת זכות השיבה
איתן אראל
ישנה כנראה איזוֹ אצבע ברורה הַמְהָפֶּכֶת בערמות הדפים הכתובים על שֻלחני, אשר גרְמָה הפעם למאמר המצורף – 19/11/2009 להחליק אל בֵין אצבעותַי דווקא הערב? ובכן – אינני מתעלם מן העוּבדוֹת ואני מבקש ממיכל להקלידוֹ, בתקונים קלים ביותר, ולהעבירו לעיונך – הקורא המשכיל והנאמן
בעז שפירא
פייגלין בחוץ והבית היהודי בפנים    לא לבד אגב, שכן שדולה הקוראת לעצמה נאמנה לארץ ישראל, פעילה בכנסת ומונה כמעט שלושים חברים, כוח פוליטי ניכר!!
ענבל בר-און
דן מרגלית מישראל היום כלל לא בטוח שאובמה יפעל, בצאתו מן הבית הלבן, כדי לסדל את ישראל באו"ם    אבל בלי קשר, לשיטתו, אנו צריכים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il