X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הרגולציה בישראל לא קלה, אבל היא הגונה ומקצועית", כך אמר אתמול איש העסקים חיים סבן, בעל השליטה בבזק, בפאנל שנערך בלוס אנג'לס בנושא השקעות בישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: ישראל הדרי]

"היתה לי הזדמנות להשקיע במרקסטון, אבל אני רציתי לרכוש 50% ואליוט ברוידי סירב והסכים למכור רק 5%. הייתי חזיר וטעיתי" - כך אמר אתמול איש העסקים חיים סבן, בעל השליטה בבזק, בפאנל שנערך בלוס אנג'לס בנושא השקעות בישראל. בפאנל השתתפו סבן; ברוידי; עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל; נגיד בנק ישראל סטנלי פישר; ומנכ"ל בנק לאומי גליה מאור, שגם הנחתה את הפאנל.
מאור הציגה את משתתפי הפנאל בפני קהל של מאות יהודים שהגיעו לכנס השנתי של הפדרציות היהודיות בארה"ב - ה-GA - וסקרה את פעילותם העסקית. באופן מפתיע למדי, סבן ועופר, שמתמודדים מול הרגולטורים בישראל ומביעים לא אחת את מורת רוחם מהפיקוח הנוקשה של הרשויות בישראל על הסקטור העסקי, נשמעו הפעם כמו שגרירים לא רעים של מנגנוני הפיקוח בישראל.
"עזבתי את ישראל ב-1975, לאחר שפשטתי רגל, והחלטתי אז שלעולם לא אעשה עסקים בישראל", אמר סבן שרכש את השליטה בבזק לפני שלוש שנים. "אני לא אוהב רגולטורים כי הם כמו קוץ בתחת. אבל אם אני מסתכל על ענף התקשורת, אז מדובר בתחום שנמצא תחת פיקוח הדוק בכל העולם. הרגולציה בישראל לא קלה, אבל אני יכול להגיד לכם שהיא הגונה ומקצועית". סבן אמר בקריצה למאור שניהלה את הדיון, כי עם הבנקים הישראלים הכי קל לעבוד, "למרות שהם קצת יותר יקרים מהגויים".
עידן עופר סיפר על החלטתו להשקיע בחברה לישראל, לאחר שנים ארוכות שבהם שהה בחו"ל. לדבריו, הוא קרא בטיסה בדרכו מניו-יורק לישראל במדור הכלכלי של עיתון הארץ, שמשפחת אייזנברג מוכרת את החברה לישראל, והחליט לנסות לרכוש את החברה. "זו היתה החלטה כלכלית טהורה, לא ציונות".
סבן, שנדרש אף הוא לשאלה אם רכש את בזק ממניעים ציוניים אמר: "קניתי את בזק משיקולים עסקיים ולא בגלל ציונות. אני האיש הכי ציוני כאן באולם, אבל מבחינתי זו היתה עסקה טהורה". סבן שנשאל על-ידי מאור אם הוא מתכוון להפוך את בזק לחברה בינלאומית ולפתח את עסקיה בחו"ל, השיב מיידית בשלילה: "בזק לא תהיה חברה בינלאומי. לחברה יש תזרים מזומנים גדול ואנחנו צריכים להשתמש בו כדי לשפר את תשתיות הסלולר שלנו, להשקיע בוידיאו דיגיטלי (הדור השלישי של הסלולר) ולפתח את העסקים האלה בישראל. אלה תחומים שדורשים השקעות כבדות".
אליוט ברודי, מייסד קרן ההשקעות מרקסטון, נשאל אם החברה מתכננת לממש בקרוב השקעות שלה ומהי הבורסה המועדפת עליה למימושים. ברודי אמר כי הוא מתכנן להנפיק את חברת ההשקיה נטפים בוול סטריט במהלך הרבעון הבא. על כך הגיב סבן באומרו: "אם אליוט יאפשר לי, אני מוכן להשקיע בנטפים אפילו תמורת 5% מהחברה".
ברודי ציין כי הוא מעודד מאוד ממצב שוק ההון הישראלי. לדבריו, אם המשקיעים הזרים בישראלי יניבו תשואות יפות מהשקעותיהם, הדבר יגרום להגדלת ההשקעות בישראל. ברודי שיבח את תרומת הממשלה בישראל בסוגיות שונות כמו מיסוי, אך הוסיף כי על הרגולטורים להבין מה מטריד את המשקיעים הזרים ולסייע להם באמצעות הסדרת כללי המשחק, כך שהדברים יהיו ידועים מראש ויאפשרו למשקיעים ויזמים לתכנן מראש. "אני מאוד אופטימי לגבי הכלכלה הישראלית, יש עתיד מבטיח וצריך רק לפתח כשרונות", אמר ברודי.
עידן עופר אמר כי ישראל מקבלת בברכה משקיעים זרים, להבדיל ממדינות אחרות שבהן הוא נתקל בעבר. "היה לי ניסיון רע בעבר בכמה מדינות שבהן רצינו לעשות עסקים ונדחנו, רק כי היינו זרים. גם הסינים שרוצים להשקיע בארה"ב נדחים. בישראל זה לא כך. אצלנו לא אומרים על נכסים שהם נכסים לאומיים, אלא מקדמים בברכה את המשקיעים הזרים".
סבן אמר כי המכשול העיקרי להשקעה בישראל הוא פער הסילון (ג'ט לג). "הג'ט לג זה קילר. 15 שעות טיסה מלוס אנג'לס לישראל זה מכשול. אבל בכל פעם שמתחילים לנחות בישראל, הלב שלי מתחיל לפעום".
מאור, שגילתה כישורים של מראיינת טובה, תיארה את מסלול חייו של סבן שנולד במצרים, עלה לישראל בגיל 12, התגורר בצרפת במשך שמונה שנים ואחר כך השתקע בארה"ב והפנתה אליו שאלה לגבי הגדרת זהותו: "אתה מצרי, ישראלי, צרפתי או אמריקני?". סבן חיכה כמה שניות לפני שענה: "נכון, נולדתי במצרים, אני מתנצל על כך. לגבי צרפת - זה דיון אחר. אני מגדיר את עצמי כישראלי אמריקני".

תאריך:  15/11/2006   |   עודכן:  15/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיים סבן: "רגולטורים הם כמו קוץ בתחת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
די! משעמם! יש לך מיליארדים אז שקט! ל"ת
די לנקר עיניים  |  15/11/06 13:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כל הדילים החמים לקראת חג חנוכה וסוף השנה האזרחית
ניר יהב
לאור ריבוי האמירות בדבר כוונת חלוץ להתפטר, דובר צה"ל מבהיר, כי מדובר בספקולציות של אומריהן בלבד    סקר מכון "דחף": 71% מהציבור סבור כי חלוץ צריך להתפטר
הדר פרבר
דובר מחלקת המדינה האמריקנית: דבריו של הנשיא אחמדינג'אד צריכים לשכנע את אלה המפקפקים ברצונה של טהרן להשיג נשק גרעיני
יפעת גדות
מדענים גילו כי קצב הלב אצל אנשים עם דפיברילטורים מושתלים הוכיח שוב כי קיים קשר ברור בין כעס לשינוי בקצב הלב
ענבל אביב, עידן יוסף
החקירה מתמקדת בחשד למעשים מגונים והטרדה מינית של שתי נשים שבעניינן טרם נשאל    קצב אמור להיחקר גם בחשד ששיבש את החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il