X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתי מערכות גדולות מתנהלות במקביל בסוריה ובעירק לשחרור חלב ומוסול מאימת הטרור האיסלאמי הקיצוני. גם אם יושג בהן ניצחון, דאעש לא ייעלם, בינתיים המרוויחה העיקרית מהמצב היא אירן
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

העולם עוקב בעניין רב אחר הלחימה במוסול שבעירק ובחלב שבסוריה, הקרבות שם יוצרים עניין רב באמצעי התקשורת הערביים והבינלאומיים, אין אף אחד שיכול להעריך מתי יסתיימו הקרבות האלה, למרות שעל-פי מקורות אמריקנים הנשיא אובמה עושה הכל כדי להביא לשחרורה של מוסול מידי דאעש לפני שהוא יעזוב את הבית הלבן ב-19 בינואר כדי שאיזושהי נקודה תירשם לזכותו לאחר הפיאסקו האמריקני בעירק.
על מוסול שבעירק נלחמים מליציות הנתמכות בידי אירן, כוחות טורקים, כוחות כורדים וכוחות מזויינים של השבטים באזור, כולם רוצים נתח בעוגה לאחר שהיא תשוחרר מידי דאעש.
זהו מתכון להמשך המלחמה גם לאחר שחרורה של העיר מוסול אם חלוקת העוגה לא תוסדר מראש כבר עכשיו. בינתיים נמשכת גם המלחמה על העיר חלב שבסוריה, רוסיה דוחה על הסף את הקריאה הבינלאומית להפסיק את האש ומסייעת בהפצצות אוויריות לכוחות הצבא הסורי הנלחמים על הקרקע בלוחמי "ג'בהת פתח א-שאם" שהשתייכו בעבר לארגון אלקאעדה.
השלב הבא במלחמה בטרור של דאעש יהיה כנראה הקרב על העיר אדלב ועל העיר א-רקה שבסוריה הנחשבת לעיר הבירה של "המדינה האיסלאמית".
רוסיה וסוריה פועלות להחזיר את השליטה של בשאר אסד על צפון סוריה ולשנות את מאזן הכוחות לטובתו. ארגון דאעש כבר נחלש וסביר להניח שהוא ייחלש עוד יותר אם יושג הניצחון בקרבות בחלב ובמוסול, אבל הוא לא ייעלם. מדאיג מאוד שכל הכוחות הנלחמים בדאעש לא הצליחו עד היום לרכז מאמץ ולחסל את מנהיג דאעש אבו בכר אלבגדדי הנחשב לראש הנחש של הטרור הדאעשי.
בימים האחרונים דיווחו אמצעי התקשורת הערביים כי אבו בכר אלבגדדי נראה באזור מוסול ושאח"כ נמלט עם בני משפחתו לכיוון הגבול הסורי, כנראה שבא לעודד את לוחמיו לקראת המערכה על העיר, היכן היה המודיעין האמריקני?
החיסול בזמנו של אוסאמה בן-לאדן, מנהיג אל-קאעידה, היווה מכה קשה לארגונו שהשליכה על כוחו במשך שנים והחלישה אותו, הגיע הזמן שאבו בכר אלבגדדי יזכה לטיפול דומה, הרי הוא איננו מסתתר במקום אחד והוא נע בין אזורי הלחימה השונים.
בהעדר תוכנית מדינית להסדר סוריה המקובלת על כל הצדדים, המלחמה בסוריה תימשך, הנשיא בשאר אסד הנתמך על רוסיה ואירן דוגל בשיטת הפתרון הצבאי בלבד והחזרת כל השטח שהוא איבד בחמש השנים האחרונות רק באמצעות כוח.
לכן, כיבושה של חלב יהווה תמריץ לנשיא הסורי ותומכיו להמשיך במלחמה ישרת את טיעוניו כי הפתרון בסוריה הינו צבאי בלבד.
אירן-המרוויחה העיקרית
נראה כי המעצמות הגדולות, רוסיה וארצות הברית, עושות את העבודה המלוכלכת עבור אירן. רוסיה מסייעת לבשאר אסד בקרב על חלב בסוריה וארצות הברית מסייעת לבני בריתה העירקיים השיעים של אירן בקרב על מוסול.
אירן רק מתחזקת מהמערכה על חלב ומוסול, מדינות ערב הסוניות, סעודיה וטורקיה מודאגות מאוד מן המצב ומהתחזקותה של אירן.
טורקיה מנסה אף היא להתערב במוסול, יש לה דרישות היסטוריות מהאזור הזה בעירק,היא גם מעורבת במלחמה בסוריה נגד הכורדים כדי לנסות ולמנוע את האפשרות להקמת מדינונת כורדית או אוטונומיה כורדית בצפון סוריה, דבר שיהווה תקדים ושישליך על הכורדים בשטחה לדרוש דרישות דומות.
נשיא טורקיה הצליח אומנם להתפייס עם רוסיה ועם ישראל אך הוא עדיין מסובך בחזיתות האלה ולא ברור כמה זמן עוד תתבוסס טורקיה בבוץ הסורי-עירקי.
המלחמה בסוריה ובעירק תימשך עוד זמן רב גם לאחר כיבוש הערים מוסול וחלב מחדש, המעצמות חלשות מדי מלכפות פתרון בסוריה, בקרוב יתחלף הממשל האמריקני ונראה אם הממשל החדש יצליח להגיע להבנות עם רוסיה בנושא ומה תהייה עמדתו כלפי אפשרות הישארותו של הנשיא בשאר אסד על כס השלטון.
המאבק בין הסונה לשיעה נמשך במלוא עוזו, אירן מתחזקת במזרח התיכון בתמיכתה של רוסיה ובשיתוף פעולה בינה לבין הנשיא אסד וחזבבאללה. התחזקותה איננה טובה למדינת ישראל, האינטרס הישראלי הוא שהציר אירן-סוריה- חיזבאללה יחלש אך הדבר איננו קורה.
ארגון דאעש נחלש אך לא חוסל הוא משיב מלחמה שערה ועוד עלול להפתיע. גם תופעת הדאעשיזם לא תיעלם במיוחד באירופה במדינות בהן יש ריכוזים גדולים של מהגרים מוסלמים.
המלחמה במוסול וחלב נמשכת, הטרור הדאעשי לא נעלם, לכן כדאי להנמיך ציפיות גם אם ישוחררו חלב ומוסול מאימת הטרור האיסלאמי הקיצוני, הוא לא ייעלם כל כך מהר.

תאריך:  25/10/2016   |   עודכן:  25/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איציק וולף
חיילי הצבא האמריקני הנמצאים דרומית למוסול קיבלו הנחיה לחבוש את מסכות ההגנה שלהם מפני חומרים כימיים בעקבות ענן גז רעיל שנוצר לאחר שחמושי דאעש הציתו מפעל גופרית
מירב ארד
בני הזוג נשבעו לדאעש, הבעל נלחם ונפצע במוסול והילדים למדו בבית ספר מקומי    בעקבות ההפגזות הכבדות על העיר הסתננו חזרה לטורקיה שם נעצרו והועברו לישראל
אריאל י. לוין
הקרב לשחרור העיר מידי דאעש נכנס לשלביו המכריעים, אבל התמונה מורכבת כבר עתה - ותהיה מורכבת עוד יותר אם וכאשר צבא עירק יצליח במשימתו
אריאל י. לוין
הקרב לשחרור מוסול מידי דאעש מהווה אתגר משמעותי מאוד לצבא עירק - וגם הזדמנות פז, הן עבורו והן עבור הממשלה בבגדד
איציק וולף
מטה הכוחות המשולבים העירקי מרוצה מהתקדמות הכוחות לעבר העיר מוסול לקראת כיבושה מחדש מידי המדינה האיסלאמית    תושבים בעיר מתכוננים להפצצות ומזהירים מפני מלכוד העיר
רשימות נוספות
צבא מצרים חיסל 100 חמושי דאעש  /  איציק וולף
דאעש עלול להשתמש בגז חרדל   /  אריאל י. לוין
20 שנות מאסר להאקר שסייע לדאעש  /  אריאל י. לוין
שיעור רוסי  /  אריאל י. לוין
זו הדת, טמבל  /  אריאל י. לוין
היחלשות דאעש היא כוחו  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il