X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבעיה בהופעות מעין אלה של מנכ"ל "בצלם", חגי אלעד, בפורומים בינלאומיים, איננה מתמצית רק באירוע לגופו, אלא בכך שהיא יוצרת מעגלים מתרחבים והולכים של תמיכה והזדהות בחוגים נרחבים הרבה יותר
▪  ▪  ▪
אלעד. מעגלים מתרחבים והולכים [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

לפני מספר ימים עלה מנכ"ל "בצלם", חגי אלעד, על דוכן הנואמים במועצת הביטחון. עיקר דבריו נסב סביב התביעה מישראל, להפסיק את "הכיבוש", הנמשך כבר לטענתו למעלה מ-50 שנה.
אם יש צורך להפעיל כוח, אמר (רמז לכוח בינלאומי?), יש להפעיל אותו, ובלבד שישראל תסתלק מהשטחים שכבשה, שלא כחוק. איזה חוק בדיוק הפרה ישראל כאשר כבשה שטחים שהיו בידי ירדן, בתגובה למלחמה שכפו עליה? על כך לא ניתנה תשובה.
הייתה זו הפעם הראשונה, שעלה ישראלי על במת האו"ם/מועצת הביטחון, הידועה ב"אהדתה" המופלגת לישראל, במטרה אחת ויחידה: להעמיד את ישראל אל עמוד הקלון. לאלצה לעשות מעשה, שעל-פי מיטב הכרתם של מוסדותיה הנבחרים, הינו מנוגד בתכלית לצרכיה הביטחוניים הבסיסיים ביותר, ולפנות את השטחים שנכבשה במהלך מלחמת ששת הימים, שנכפתה עליה.
לפעמים נדמה כי לזיכרון ולמחשבות, הצפים ועולים במוחנו, לנוכח אירועים הפוקדים אותנו, יש קיום משלהם. הם עצמאיים. הם יכולים לעשות בנו כרצונם. להוביל את זרם התודעה שלנו למחוזות אחרים. לעיתים משונים. כך קרה שנזכרתי, בעת שחרקתי שיניים לנוכח התופעה הבזויה האמורה, באירוע אחר, מההיסטוריה הקרובה, גם שלנו, גם של גרמניה הנאצית. נזכרתי באחד, לורד האו האו. בוגד בריטי שערק לגרמניה, במהלך מלחמת העולם השנייה. משם, ממיקרופון ומתחנת שידור שהעמידו לרשותו הנאצים, חירף, קילל וגידף, באנגלית משובחת במיוחד, את ארצו - מולדתו, את בריטניה בשעותיה הקשות ביותר.
וויליאם ג'ויס, או 'לורד האו האו', כפי שכונה על-ידי הבריטים, היה שייך לאותה קבוצה שמנתה ברחבי העולם, כמה עשרות אלפים, יודעי ספר, למזלנו הרע, ששנאה יהודים באופן פתלוגי, וידעה לבנות לעצמה גם רובד תיאורטי. אליה הצטרפו, מאוחר יותר גם חלקים מהעולם המוסלמי/ערבי, שפרחו תחת שרביט המנצחים האנטישמי, של המופתי הירושלמי, חאג' אמין אל חוסייני. היטלר, כשהופיע על במת זירת השנאה הזו, הפך את התופעה לחובקת מיליונים.
ב-1921, קיבל ג'ויס תואר ראשון בהצטיינות, בספרות אנגלית והחל להשתלב בתנועה הפאשיסטית הבריטית. הוא הפך למודיע והעביר ל-Mi5 ידיעות על הנעשה במפלגה הקומוניסטית ובארגוני השמאל. ב-1932 הצטרף למפלגה הפאשיסטית, והחל להתפרסם ב"זכות" נאומיו האנטישמיים. הוא נחשב לנואם כריזמטי וניחן בכושר רטורי משובח. ב-1937 הקים את הליגה הנאציונל-סוציאליסטית בבריטניה, סניף של המפלגה הנאצית בגרמניה ועם פרוץ המלחמה עקר עם אשתו (השנייה) לגרמניה וב-1940 קיבל אזרחות גרמנית והחל בשידוריו בתחילה מברלין לקראת סוף המלחמה עבר להמבורג.
הוא שידר משך כל שנות המלחמה. היטלר העניק לו שתי אותות הצטיינות בגין שרותו לגרמניה. שידוריו גרמו כאב ראש לא קטן למימשל הבריטי, שהיה נתון אז במאבק קשה מול חוגי שמאל וחוגים פציפיסטיים שונים בבריטניה, ומול תביעות להגיע לפשרה עם גרמניה. "אסור לנו לשפוך את דמנו
משפט ממושך
בעבור הפולנים, בעבור הקומוניסטים ובמיוחד לא, עבור היהודים", אמרו אלה. לדעת חוגים בשמאל הבריטי, ובמיוחד לדעת האיגודים המקצועיים, היה משקל רב במיוחד בשעותיה הקשות של בריטניה שהסתיימו למעשה רק עם ה-D-day, ב-6.6.44, הלא הוא מועד הפלישה הגדולה לצרפת.
שידוריו של גויס נאלמו דום רק ב-8.5.45, לאחר כניסת הבריטים להמבורג. הוא נתפס, נחקר ולאחר משפט ממושך, בו הושמעו גם הטענות הידועות (אז והיום), בגין "חופש הביטוי", הוצא להורג בתליה.
ג'ויס עצמו, בשידוריו מגרמניה, לא סיכן את עצם הלחימה הבריטית, אולם הוא יצר מורת רוח רבה בקרב החיילים שנלחמו בחזית המערבית, ואח"כ בצפון אפריקה, בגין טענותיו האנטישמיות. וכאן נעוצה נקודת הביקורת המרכזית כלפי "בצלם".
הבעיה בהופעות מעין אלה של מנכ"ל "בצלם", חגי אלעד, בפורומים בינלאומיים, איננה מתמצית רק באירוע לגופו, אלא בכך שהיא יוצרת מעגלים מתרחבים והולכים של תמיכה והזדהות בחוגים נרחבים הרבה יותר. היא מחלישה את ישראל במלחמה הפוליטית הבינלאומית הקשה, שנכפתה עליה על-ידי הפלשתינים. היא מקשיחה את עורפם, במועד רגיש במיוחד, בו הם נקראים/נדרשים לבוא למו"מ. היא ממריצה ארגוני טרור כמו החמאס והחיזבאללה להתארגן ביתר שאת למלחמה הבאה נגד ישראל. וחמור מכל, היא מספקת למדינות כמו אירן את התשתית העתידית, את הרציונל, לפגוע בישראל עד כדי הרס משמעותי ביותר, בכך שהיא מספקת הצדקה מלאה למאבקה הטוטאלי בישראל, המפרה את החוק. הבמה שהאו"ם והפלשתינים סיפקו בחפץ לב לחגי אלעד, והדברים שהושמעו ממנה מהווה עוד השמטת לבנה במבנה הלגיטימציה של ישראל, ועוד הצדקה להחלטות מעין אלו של יוניצף בגין האי-זיקה בין ישראל למתחם הר-הבית.
לכן פעולה זו שעשה ארגון בצלם היא בבחינת בגידה במדינת ישראל. אין מילים אחרות. היא איננה פחותה במשקלה מהמעשה שעשה לורד האו האו.

תאריך:  26/10/2016   |   עודכן:  26/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'לורד האו האו' גם אצלנו...
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה מה שלקחת מהדיון במועבי״ט?
אלטע קאקער  |  26/10/16 14:46
 
- וואי וואי, איזו תת-רמה
שוחר-שלום  |  29/10/16 22:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בחלוף החגים שוב יטרידו אותנו בעיות של קיום יומיומי. ביטחון ובטיחות, פרנסה ובריאות יהיו דאגות משותפות לכולנו. אז קדימה לדרך, ללא חת ומורא
אורי שרגיל
שורשי הלענה של תנועות רודפות צדק ושלום    מפלגות השמאל הפוליטי בכל רחבי העולם התאחדו בדיוק כמו הפרולטריון של פראבדה כדי להעצים את מחאתם על פסק הדין ושיברו
אפרים הלפרין
לו הייתי משורר והייתי אומר לכל הנשים שבעולם "זהו זמנכן להסתלק/ חיינה היכן שתרצינה- אך לא בינינו/ זהו זמנכן להסתלק/ תמותנה היכן שתרצינה - אך אל תמותנה בינינו"
יוני בן-מנחם
שתי מערכות גדולות מתנהלות במקביל בסוריה ובעירק לשחרור חלב ומוסול מאימת הטרור האיסלאמי הקיצוני. גם אם יושג בהן ניצחון, דאעש לא ייעלם, בינתיים המרוויחה העיקרית מהמצב היא אירן
עמי דור-און
גדעון הוא פוליטיקאי היודע היטב, כי ללא המפלגות החרדיות והדתיות אי-אפשר להרכיב ממשלה. וזו כנראה הסיבה שהתיר לרעייתו הנמצאת על סף לידה, להתראיין לגיליון שמחת תורה של ידיעות אחרונות ולהצטלם בפרופיל מבליט בטן הריונית כשהיא מתוודה שגדעון הוא אהבת חייה והאיחוד אתו הוא "ממש נס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il