X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בזכות האתרים והנופים שנגלו לעיני, בזכת מדריכה מקומית סימפטית ויעילה ובזכות מזג האוויר הנפלא והמפתיע, גיליתי עיר יפהפייה השוכנת בראש צוק מעל שני עמקים
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר בואינג]

במסגרת טיול בגרמניה, ממוקד בעמק נהר הריין ובעמק נהר המוזל, הזדמנתי במחצית חודש אוקטובר (מזג אוויר קריר ונפלא ללא גשם) לעיר לוכסמבורג ומה רבה הייתה הפתעתי מעיר הבירה היפהפייה של המדינה הקטנטונת החבויה בין גרמניה, צרפת ובלגיה.
בזכות האתרים והנופים שנגלו לעיני, בזכת מדריכה מקומית סימפטית ויעילה ובזכות מזג האוויר הנפלא והמפתיע, גיליתי עיר יפהפייה השוכנת בראש צוק מעל שני עמקים.
שמה של העיר לוכסמבורג כשמה של המדינה לוכסמבורג המכונה הדוכסות הגדולה. היא זכתה לכמה כינויים מעניינים: "גיברלטר של הצפון". "המרפסת של אירופה". "הלב הירוק של אירופה". לשכת התיירות מכנה את לוכסמבורג כ"הסוד הכמוס ביותר של אירופה".
לוכסמבורג היא אחת משלוש המדינות העשירות בעולם (קטר, סינגפור, לוכסמבורג). תחילתה כמצודה צבאית, שהוקמה בראשית המאה ה-10. מאז עברו עליה שליטים וכיבושים רבים. עברה מיד ליד של גרמנים, צרפתים והולנדים. עצמאותה, ריבונותה וגבולה של לוכסמבורג הוכרו בהסכם לונדון ב 1839.
שטחה הכולל כ-2,600 קמ"ר. חיים בה כ-600 אלף תושבים. 40% מהם הם זרים. הקבוצה הגדולה של הזרים הם פורטוגלים וכן צרפתים, גרמנים ואיטלקים. בנוסף לאלה באים ללוכסמבורג מדי יום מגרמניה ומצרפת כמה עשרות אלפים לעבודה וחוזרים מדי יום לביתם לארצותיהם.
בנוסף חיים ועובדים בעיר הבירה כמה אלפי נציגים ופקידים, הבאים מ-28 המדינות החברות באיחוד האירופי שמשרדיהם ממוקמים בעיר לוכסמבורג שהיא אחת משלוש בירות אירופה.
לוכסמבורג היא דמוקרטיה פרלמנטארית (60 חברים בפרלמנט), במסגרת מלוכה קונסטוטציונית. נשיא הנסיכות הוא הומו מוכר. קיימות שלוש שפות רשמיות: גרמנית. צרפתית. ו"השפה הלוכסמבורגית".
העיר לוכסמבורג אחת משלוש בירות אירופה (בנוסף בריסל ושטרסבורג). העיר מתאפיינת בשני אזורים שונים: הרובעים העתיקים והביצורים. הרובע החדש הבינלאומי בשם קירשברג, שבו שוכנים רוב המוסדות והארגונים של האיחוד האירופי (EV) שבהם בניינים מודרנים, רבי קומות ואולמות התכנסויות של האיחוד האירופי.
60% מתושבי העיר (400 אלף) הם זרים שהגיעו מ-140 מדינות שונות. קהילת הזרים הגדולה ביותר (הם כשישית) הם פורטוגזים, ואחריהם צרפתים, גרמנים, בלגים, איטלקים, ספרדים, שוודים, יוצאי יוגוסלביה.
הרובע קירשברג - מיקרוקוסמוס של חיים משותפים ל-28 עמים ומדינות
רובע מודרני שנמצא בבניה רבת היקף של מוסדות נוספים. ברובע זה מצויים הבניינים והמשרדים של מזכירות הפרלמנט האירופי. בית הדין לצדק ולזכויות אדם. בית המשפט האירופי. בנק ההשקעות. ההוצאה לאור של האיחוד האירופי. הספרייה המשפטית הגדולה בעולם. מדובר ברובע מודרני עם בניינים רבי קומות. בית הספר האירופי עבור ילדי נציגי 28 מדינות האיחוד. במקום עובדים כ 13000 אנשים. ברובע מצויה גם בריכה אולימפית. בניין הפילהרמונית. קומפלקס מסחרי. הרובע הבינלאומי הוא הניסיון להגשמת החזון של האיחוד האירופי. במוסדות האיחוד עובדים כמה מאות של מתורגמנים.
הרובע העתיק ומערכת הביצורים
מרכז העיר הוא מקבץ של מדרחובים וכמה ככרות (בשיפוצים), שפע חנויות ומסעדות. באזור נמצא בניין העירייה שבה נחתם הסכם השילומים עם גרמניה. מכיכר החוקה יש תצפית מרהיבה. הליכה קצרה מובילה לטיילת המכונה המרפסת של אירופה שממנו נשקף נוף עוצר נשימה לעמק ציורי שבו נהר ובו מצוק המכיל מערכת מערות שנחצבו בסלע לאורך 23 ק"מ. במקום גנים יפים, חומות וגשרים ציוריים. כמובן הארמון המלכותי ושפע של מוסדות תרבות ומוזאונים. המיוחד מוזאון לתולדות הטבע.
לוכסמבורג בירת האיחוד האירופי
העיר לוכסמבורג היא מרכז כלכלי ופיננסי עולמי של האיחוד האירופי (EU) שחברות בו 28 מדינות שבהן חיים כ 500 מליון. בעיר פועלות נציגויות של 140 בנקים בעולם. במקום פועלת הבורסה השלישית בגודלה בעולם. לוכסמבורג היא אחת משלוש המדינות העשירות בעולם (שתיים הנוספות הן קטר וסינגפור). 50 אלף חברות מהעולם רשומות בעיר. ליד שדה התעופה קיים אזור סחר חופשי. האיר משמשת מרכז פיננסי ובנקאי עולמי. קרנות איסלמיות וסיניות משקיעות במוסדות הפיננסים המקומיים של האיחוד האירופי. העיר נמצאת במיקום גאוגרפי מצוין לעסקים, בקרבה לשתי ערי הנמל רוטרדם ואנטוורפן. לוכסמבורג חברה בברית נאטו.
היוזם והמייסד של האיחוד האירופי - רוברט שומן
הוא יליד לוכסמבורג שקיבל השכלה גרמנית וצרפתית. כיהן כשר החוץ של צרפת. הוא יזם את הרשות האירופית לפחם וברזל, המוסד שקדם להקמת השוק האירופי(בריסל) והפרלמנט האירופי 750 נציגים (שטרסבורג) במלחמ"ע השנייה נעצר וישב בכלא הגרמני שממנו ברח והצטרף למחתרת הצרפתית. הוא היה האבא המייסד של האיחוד וכהן כיו"ר הפרלמנט האירופי הראשון.
כלכלת לוכסמבורג מבוססת על בנקאות, תעשיית פלדה ופיננסים. האבטלה נמוכה מאוד. האינפלציה נמוכה. רמת חיים והכנסה גבוהה מאוד. מדיניות ההגירה גמישה. פליטים מוסלמים לא מגיעים ללוכסמבורג. מערכת החינוך מבוססת על רב לשוניות ורב תרבותיות - מערכת מסובכת מאוד שאמורה לתת פתרון ל 21000 תלמידים של משפחות הדיפלומטים ממדינות ה-.EU בפרלמנט מדברים באחת מהשפות המוכרות: "לוכסמבורגית", גרמנית וצרפתית. במסחר, בבתי מלון ומסעדות מדברים בעיקר בצרפתית. ברחוב אפשר לשמוע שפות זרות רבות.
יהודי לוכסמבורג
במלחה"ע השנייה לוכסמורג נכבשה ע"י הגרמנים. כל היהודים של הקהילה הקטנה שחיה בה גורשו והועברו לגטו לודז' בפולין ומשם כמו כל היהודים הושמדו בתאי הגזים. רק 12 יהודים שרדו. בחודש אוקטובר השנה התקיים טכס זיכרון בפרלמנט.
ראוי להזכיר בהקשר זה שהסכם השילומים בין נשיא גרמניה קונרד אדנאור לבין דוד בן-גוריון, נחתם בבניין העירייה בלוכסמבורג. בישראל קיימת נציגות מסחרית של לוכסמבורג.

תאריך:  01/11/2016   |   עודכן:  01/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אבירי
במיוחד במרוצים עתירי משתתפים, חשוב להיות סבלניים ולא לנסות לעקוף את כולם כבר בהתחלה    מייד בסיום הריצה, אכלו מאכלים עתירי חלבון
רבקה שפק ליסק
הטיפוח של אג'נדת הקורבן השיקרי רק מגבירה את הניכור והשנאה בין יהודים וערבים. מתי יגיעו מנהיגי הציבור הערבי למסקנה שבמקום להסתכל כל הזמן לעבר וליצור היסטוריה קורבנית שיקרית במטרה להנציח את הקונפליקט
איתמר לוין
יותר מדי משפחתיות שוררת באולם הקטנטן של השופטת חני לומפ, המנהלת עם עורכי הדין שיחות מיותרות. בתיקים עצמם היא מתקשה להתקדם, ולא מסיבות התלויות בה
נורית כהנא
תערוכת הצילומים בנושא "קוספליי" של העיתונאי והצלם ההולנדי קילט דואיטס המתקיימת בעצם ימים אלה במוזאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה, עוררה תהיות שמעבר לה בקרב אנשי מקצוע
איתמר לוין
הבוחר האמריקני יתבקש ב-8 בנובמבר להצביע גם על שורה ארוכה של משרות מקומיות ועל הצעות חוק העומדות להצבעה. כמה מן ההכרעות הבולטות שיפלו בשבוע הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il