X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעניין מאוד שתאריך פטירתה של רחל אמנו בי"א במרחשוון מודגש ביותר, גם בגלל אופיה המיוחד כאם הדואגת לבניה בגלות, ומתפללת לשובם ארצה שאליה מתחברים ועמה מתפללים לשוב העם מגלותו
▪  ▪  ▪
בואכה בית לחם [צילום: פלאש 90]

"אמר רבי יצחק: 'ורחל עקרה' (בראשית כ"ט, ל"א) - רחל הייתה עיקרו של בית. תני ר' שמעון בר יוחאי: לפי שכל הדברים תלויין ברחל, לפיכך נקראו ישראל על שמה: 'רחל מבכה על בניה' (ירמיהו ל"א, ט"ו)" (בראשית רבה ע"א, ג').
מוזר הדבר כיצד המילה "עקרה" המסמלת דבר שלילי, אישה שאין לה בנים, הופכת להיות "עיקר", עיקרו של בית המסמל דבר חיובי - הבסיס של עם ישראל?
לאורך הדורות בירכו אימהות האומה היהודית את בנותיהן בברכה המסורתית: "ישימך אלוקים כשרה, רבקה, רחל ולאה". ברכה זו מבטאת את הרצון הפנימי של בת ישראל להידמות לנשות האומה היהודית.
בפסוקים בספר בראשית ניתן ללמוד על אישיותן של נשים אלו. "חכמות נשים בנתה ביתה" (משלי י"ד, א'). אימהותינו הן הדוגמה המושלמת לתפקידה של האישה והאם בישראל בחיי הנישואים ובחינוך הילדים.
רחל אימנו בטרם פגישתה עם יעקב "באה עם הצאן אשר לאביה כי רועה היא" (בראשית כ"ט, ט'). רחל היא 'רועה', רועה הוא מנהיג, משה רעייא מהימנא היה מנהיג עם ישראל. יעקב אבינו היה רועה ודוד המלך היה רועה. מכאן למדים אנו על תכונת המנהיגות שפיעמה בה. רחל הולכת להיות שותפה פעילה בבניין בית ישראל והנהגתו.
שבע שנים
לא רק תכונת מנהיגות פיעמה בה, הייתה בה תכונה של מסירות והקרבה למשפחה ולכלל עם ישראל. רחל ויתרה פעמיים על טובתה האישית למען האחר. בראשונה מסרה לאחותה את הסימנים שנתן לה יעקב כדי לזהות אותה כאשתו בליל הכלולות. היא שהייתה אמורה להינשא לאהוב ליבה, לאחר ציפייה ארוכה של שבע שנים, עשתה מעשה של הקרבה עצמית כדי לחסוך בושה מאחותה.
לאחר שבע שנים נוספות זכתה להינשא ליעקב, אולם הקשיים ממשיכים בחייהם המשותפים והיא נאלצת להתמודד איתם לאורך הדרך. היא זוכה ללדת ילדים רק לאחר שנות נישואין ארוכות ועקרות, כאשר במהלכן היא מגלה תושייה ויוזמת מהלכים שיביאו לה את הילד הנכסף. רחל יולדת את בנה השני בנימין בלידה קשה שבסופה נפטרה בדרך בואכה בית לחם.
תכונה נוספת באישיותה של רחל היא הצניעות כפי שמצינו בתלמוד: "בשכר צניעות שהיה בה ברחל זכתה ויצא ממנה שאול" (מגילה י"ג, ע"ב). חז"ל גילו במעשיה של רחל לא רק את מידת החסד שהייתה טבועה בה אלא גם את מידת הצניעות. היא האמינה לתומה שאחותה הגדולה עולה עליה במעשיה הטובים, בתפילותיה ובצדקותה. לכן הייתה סבורה כי יעקב לא יעשה מקח רע אם לאה אחותה תהיה לו לאישה במקומה. רחל הייתה מוכנה לוותר על יעקב ולחיות חיי בדידות. אולם רצה הקב"ה ולאה ורחל ניתנו ליעקב כדי להקים את האומה היהודית.
מעניין מאוד שתאריך פטירתה של רחל אמנו בי"א במרחשוון מודגש ביותר, גם בגלל אופיה המיוחד כאם הדואגת לבניה בגלות, ומתפללת לשובם ארצה שאליה מתחברים ועמה מתפללים לשוב העם מגלותו. אנו רואים זאת בדברי הנביא ירמיהו: "כה אמר ה', קול ברמה נשמע...,רחל מבכה על בניה...,ושבו בנים לגבולם" (ירמיהו ל"א, י"ד- ט"ז). על-פי פסוקים אלו ומדרשי חז"ל נוספים רחל נתפסה לאורך כל הדורות כדמות אימהית ומלאת תקווה, ולא לחינם יום פטירתה מורגש יותר בקרב העם, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בדברי מדרש רבה: "מה ראה אבינו יעקב לקבור את רחל בדרך אפרת? אלא צפה יעקב אבינו שהגלויות עתידות לעבור שם לפיכך קברה שם כדי שתהא מבקשת עליהם רחמים" ( מדרש רבה בראשית פ"ב). מכאן מובן שיעקב לא הביאה לקבורה במערת המכפלה, אלא קברה בדרך בית לחם כדי שתתפלל על בניה כאשר ייצאו לגלות. גם לפי המדרש ירמיהו הנביא העיר את אבות האומה כדי שיתחננו לפני הקב"ה שיבטל את גזירת החורבן, אך רק תפילתה של רחל נתקבלה והובטח שהבנים ישובו לארצם. למה דווקא תפילתה של רחל הועילה? נוכח הבלגתה לאחותה לאה על הנישואין ליעקב שלא ביזתה אותה ברבים. ואכן דמות כזאת ראויה להערצה ולתהילה.
מאישיותה של רחל אמנו ניתן ללמוד על חשיבותה של התפילה ליחיד ולכלל, מהותו של חסד, אהבת הזולת ומידת הצניעות והענווה. הבה נתפלל שתמשיך ותעתיר "אם האימהות" כלפי הקב"ה על עם ישראל וארץ ישראל.

תאריך:  08/11/2016   |   עודכן:  08/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
כדאי לגברים להיות בצד הנכון של הספה הפוליטית    עיקר תשומת הלב ניתנה לכוכבת הפורנו המזדקנת שסיפרה כי טראמפ או מישהו עלום מטעמו, הציע לה לפני עשור עשרת אלפים דולר כדי שתתלווה אליו במטוסו הפרטי
ישראל רוזן
מדינה יהודית לאומית ודמוקרטית או: רמיסת הדמוקרטיה ברגל 'נאור'ה    במקום ההצהרה המופיעה שם על 'מדינה יהודית ודמוקרטית', יכולנו כבר מזמן לחוקק את 'חוק הלאום היהודי', שעדין ממתין לרוב בקואליציה שלא יחשוש מאימת הבג"ץ ונשיא ארה"ב
הראלה ישי
מי מאיתנו לא נתקל בזוגות שיושבים בבית קפה ועוסקים בלצלם את המנה שהם קיבלו ולהעלות אותה לפייסבוק? בינתיים האוכל מתקרר, וכל אחד מבני הזוג יושב לספר כמה לייקים הפוסט שלו קיבל
איתן קלינסקי
דוד ביטן כעושה דברו של הבוס מצית את להבות השנאה תוך "תיקון" של ההיסטוריה    הוא לא היסס לומר לנו "שרצח יצחק רבין לא היה רצח פוליטי".
בצלאל לביא
לא קלינטון ולא טרמפ הם מועמדים פופולריים דיים לסחוף אחריהם המונים לא מזוהים מפלגתית    לא אחת נשמע הטיעון הכיצד במדינה של מעל 320 מיליון תושבים לא נמצאו מועמדים המייצגים את ברירת הטובים ולא ברירת המחדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il