X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך לתת ביטוי לכל חלקי האוכלוסייה, דתיים כחילוניים, שמרנים כ מוליכי רפורמות, ערבים ועוד, רק כך נגיע לביטוי נכון וצודק של חוקים שחוקקו כאן, ואם לצורך כך צריך לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים כי אז יש לעשות זאת, ויפה שעה אחת קודם
▪  ▪  ▪
מרים נאור [צילום: יונתן זינדל / פלאש 90]

לאחרונה אנחנו עדים למאבק כוחות בין כבוד השופטת מרים נאור לבין שרת המשפטים אילת שקד, הקרב הוא על דמותו של בית המשפט העליון שהוא צלע שבמסגרת הפרדת הרשויות במדינה דהיינו הרשות השופטת.
באה שרת המשפטים ורוצה להכניס שינויים בהליך בחירת השופטים, לא עוד וטו של שופטי העליון בוועדה כפי שקיים מאז גדעון סער שינה את שיטת ההצבעה, למצב בו שופטי העליון לא יהיו עם היד על ההדק ברצותם יאשרו וברצותם ימנעו בחירת שופט כזה או אחר. מן המפורסמות היא כי הוועדה לבחירת שופטים אינה מפרסמת את הפרוטוקולים של ישיבותיה, ובניגוד לכל מקום אחר ובניגוד למה שהם דורשים בשבתם על כס המשפט- שקיפות הם נוהגים בהסתרה.
דבר נוסף ידוע הוא כי הם מונעים פלורליזם מחשבתי, בעוד הפוליטיקאים בכל מקום אחר הם בעד פלורליזם, הרי שכאן התקבע הנוהג של חבר מביא חבר, דהיינו שומרים על קו אחיד במחשבה, דבר שמתאים יותר למשטרים טוטליטריים מאשר לדמוקרטיים.
טוענים כי השרה מכניסה אספקטים פוליטיים לתוך רצונה לשנות את ההרכב של בית המשפט העליון, האם המצב הנתון בו מנסים דרך משא-ומתן של תן וקח בין נשיאת בית המשפט העליון לבין שרת המשפטים איננו פסול, באיזה ועדת מכרזים עושים זאת, חס וחלילה מיד המכרז יפסל ותוצאתו תבוטל. אולם כאשר זה מגיע לבית המשפט העליון הכל מותר, מותר שבני ובנות השופטים יעשו את הסטאז בבית המשפו העליון, מותר לשופטי העליון בוועדה להצביע כאיש אחד על המועמד המקובל עליהם, ויש להניח כי התייעצו וקבעו זאת מראש.
ארה"ב של אמריקה שהיא הדמוקרטיה הגדולה בעולם שופטים נבחרים על-ידי הנשיא, והם בעלי גוון פוליטי כזה או אחר, ואין מלינים על כך, ולא מבקרים אותם על כך, והם שולטים ביד רמה ואינם מעוותים את הדין. 13 מדינות דמוקרטיות ובהן אוסטרליה, אוסטריה בריטניה ועוד השופטים אינם שותפים לבחירת השופטים.
היו גם שרי משפטים אחרים שניסו לעשות רפורמות בבית המשפט העליון ונכשלו, ראו את מקרה ציפי לבני ורות גביזון, ואותה ציפי לבני היום נושאת את הדגל נגד אילת שקד, בעוד שהיא לא היססה להקפיא בחירת שופטים חדשים למשך שנה שלמה כפעולת נגד. פרופ' פרידמן ניסה לעשות זאת ונכשל ועוד ועוד.
אז כן הגיע הזמן לפלורליזם בדעות שיפוטיות בתוך שופטי העליון, וצריך לתת ביטוי לכל חלקי האוכלוסייה, דתיים כחילוניים, שמרנים כ מוליכי רפורמות, ערבים ועוד, רק כך נגיע לביטוי נכון וצודק של חוקים שחוקקו כאן, ואם לצורך כך צריך לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים כי אז יש לעשות זאת, ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  09/11/2016   |   עודכן:  09/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקדח על השולחן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מדיניות נוגדת של בית המשפט1
צרצר  |  9/11/16 18:05
2
מדיניות נוגדת של בית המשפט2
צרצר  |  9/11/16 18:22
3
מדיניות נוגדת של בית המשפט3
צרצר  |  10/11/16 18:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הוועדה לבחירת שופטים
ישראל רוזן
מדינה יהודית לאומית ודמוקרטית או: רמיסת הדמוקרטיה ברגל 'נאור'ה    במקום ההצהרה המופיעה שם על 'מדינה יהודית ודמוקרטית', יכולנו כבר מזמן לחוקק את 'חוק הלאום היהודי', שעדין ממתין לרוב בקואליציה שלא יחשוש מאימת הבג"ץ ונשיא ארה"ב
איתמר לוין
סגן השר איוב קרא מתלונן על העדר מועמד דרוזי לבית המשפט העליון    שמות של מועמדים הוא לא מוכן לספק, ובדיקה מהירה מעלה ששני השופטים המחוזיים הדרוזיים מונו לתפקידיהם רק בשנה האחרונה
אברהם פכטר
שקד נגד הנשיאה נאור    זכות הווטו של העליונים - בסכנה    מערכת המשפט סוערת בליבוי הפוליטיקאים    השיטה הישנה בוועדה - עבדה שני עשורים ויותר    הטענות של המתנגדים - על סף הקלישאות    אין סכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק    השיטה הישנה - שובחה והייתה גאוות המשרד    השיטה חבר מביא חבר - בסכנה    העיתוי לא מקרי - 4 שופטים חדשים ב-2017
איתמר לוין
בחירה של ארבעה שופטים לבית המשפט העליון היא עניין מורכב, בו יש להביא בחשבון שורה ארוכה של שיקולים    האם שקד יודעת שרוב עבודת העליון היא בתחום הפלילי?
איתמר לוין
28 מתמודדים על ארבעה מקומות שיתפנו בשנה הקרובה בבית המשפט העליון: 21 שופטים מחוזיים, חמישה פרופסורים, הכנ"ר ועורך דין פרטי    בין המועמדים: שני ערבים, 11 דתיים ושבע נשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il