X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פעם היה מבחן ההחלטה בבית המשפט העליון מבחנו של "הציבור הנאור" מאחר שהמבחן הזה פשט רגל הוא הפך חברבורותיו למבחנו של ה"אדם הסביר" ולאחר שנים שהתרגלנו כבר לתחליף מתברר שהחליף הוא בכלל לא תחליף, כי לא כל מי שנאור הוא גם סביר
▪  ▪  ▪
ברק. לא חלוץ [צילום: נועם מוסקוביץ/פלאש 90]

נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק אומנם לא היה החלוץ אך שני הביטויים "מבחן הציבור הנאור" ו"מבחן האדם הסביר" קשורים בשמו.
שניהם חזרו אליו כמו בומרנג, ולמיטב ידיעתי הוא הצטער על שניהם צער עמוק, אך כפועל הוא לא חזר בו מהגברת אלא מאדרת בלבד. למיטב הבנתי אף שורה תחתונה בפסקי הדין שלו לא נכתבה אחרת בעקבות הבנתו ששני מטבעות לשון אלה היו שגויים.
מה הבין הציבור מהמושגים האלה? הציבור הבין כי ברק וחבריו שמים עצמם בשמים, ואת הציבור הם משאירים על פני האדמה, או אף מתחתיה, בבחינת קבוצה עליונה, העליתה, רחביה ורמת אביב, לבנים, חילונים, ליבראליים, הרבה אופרה ולעיתים רחוקות קריוקי רק בלי ים תיכוני, אפשר שיר אחד של אביהו מדינה עם מלים מהתנ"ך), ויש תחתיתה, חרדים, דתיים, מתנחלים, ערבים, זמר מזרחי, רמלה, לוד, באר-שבע, וכל מי שאינו אליתה, 80 90 אחוז מהמדינה.
ומה ברק רצה לומר לפי הבנתי את הסבריו? הוא רצה לומר שלדעתו לחברה יש סולם ערכים, והשפיטה חייבת להתנהל על-פי סולם הערכים המקובל על החברה, ושפיטה ראויה היא אותה שפיטה, הלוקחת בחשבון אותו סולם ערכים באופן מיטבי כך שהיא מתחשבת הן בהיבטים השונים של הנושא הנדון והן במשקל של אותם היבטים, אלא מול העוגן, סולם הערכים.
נראה אחלה.
אממה, במדינתנו הקטנה והשסועה אין סולם ערכים אחד, יש עשרות סולמות כאלה, ורובם אפילו לגיטימיים, אז לפי איזה סולם ישפוט השופט? לפי הסולם של התובע? הנתבע? או אולי סולם הערכים של השופט עצמו?
אקדח בכיס
ומה היה עושה שופט נאור, או שופט סביר? הוא פשוט היה יורד מסולמות הערכים עליהם טיפס, ועובר לחוק. החוק, בין הוא מקביל לסולם הערכים של פלוני ובין אם הוא מאונך לו, הוא עדיין חוק, על כל שלב משלביו מונח סרגל קטן (או פטיש גדול) עמו אפשר לתת על האצבעות (או בראש) של מפרי החוק והוא המכנה המשותף של כל סולמות הערכים הנוגדים האלה.
ומה עושה שופט נאור ושאינו סביר? הוא דבק ברעיונותיו שכשלו, מברבר ומסתבך בסולמות ובחבלים, בעיקר בחבלי המולדת, וכאשר מנסים להתווכח אתו ואומרים לו "הלו, אתה לא בעל הבית", הוא רואה בעיני רוחו אקדח על השולחן. בבחינת אם במערכה הראשונה אתה לא מסכים לדעתו אתה ודאי נושא אקדח בכיסך, ואז האקדח הזה ודאי יירה במערכה השלישית.
רבותי השופטים, לו הציבור היה שופט אתכם באותם כלים שאתם שופטים אותו, אולי הייתם יוצאים נאורים, משכילים, בקיאים בספרות גרמנית, בפילוסופיה יוונית, במשפט העברי, ובמוזיקה קלאסית, שולטים בסגנון הברוק, ומתים על מריה קלס, אבל אינכם מתנהגים בסבירות, יתרה מכך אתם מתנהגים בחוסר סבירות קיצוני אשר פוסל את פעולותיכם המנהליות.
אין לכם כל זכות לשבט גנטית את דור השופטים הבא על-מנת שיהיה בדמותכם, אין לכם זכות להופיע לפורומים מנהליים אליהם אתם מחויבים בחוק, לאחר שקבעתם לכם עמדה מגובשת מראש וכתוצאה מכך אתם מעקרים את שיקול הדעת של הפורום ומאלצים אותו לפעול על-פי ההחלטות המוקדמות שלכם בבחינת כזה ראה וקדש.
קשטו עצמך טרם אתם קושטים אחרים, שמרו על עצמכם ושמרו עלינו, פן אם לא תצאו מהסחרור אליו הכנסתם את עצמכם, אתם תמשיכו לאבד את אמון הציבור, תמשיכו במגמה הקיימת ומתגברת מאוד המובילה אתכם להיות יותר ויותר מוצג מוזאוני, עם עבר מפואר, מהפכה מאוד שנויה במחלוקת אשר במקום לשנותה ולהתאימה למציאות הדינאמית קפאה על שמריה מהרגע ששוליותיו של הקוסם החליפו אותו, ומוליכה מאז את מערכת המשפט בישראל אל עבר עתיד לוט בערפל, ונעדר כל השפעה.

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאור זה לא בהכרח סביר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לידיעת הכותב: יש חוק שאוסר על
בני בנקר  |  13/11/16 14:57
2
תודה על ההבהרות. ל"ת
ה.א  |  14/11/16 02:35
3
מצטער, אבל אתה פשוט תמים
אהוד פרלסמן  |  15/11/16 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גבי סיבוני, טל קורן
החולשה שהודגמה בתקיפה שבוצעה ב-21 באוקטובר 2016 אינה יכולה להישאר נחלת המגזר הפרטי שהותקף    השימוש בצבאות של התקנים מקושרים מהווה אתגר ברמה המדינתית, שכן באפשרותו לפגוע בתפקוד המדינתי בשגרה, וחמור מכך – בזמן חרום ומלחמה
משה כרמל
שמעתי בתדהמה את דברי אילנה דיין למחרת התחקיר שלה "האקווריום" על לשכת רה"מ ותגובתו מתראיינת לניב רסקין ומאשרת "שהייתה כאן פסיכוזה של שנאת נתניהו ב-96"    מה זו ההתייחסות המקילה הזו לתעמולה של התקשורת שמעלה בתפקידה!!
יגאל כנען
ההפגנה הרפורמית הפרועה שהייתה בכותל לפני שבוע, הייתה על-רקע ביטחון עצמי ענק: שמונה שנים אובמה, ועכשיו ארבע של הילרי קלינטון
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טעו, נצבעה אדום, לא התנכר, מצטיין וייצגו    שבוע טוב
דביר מור
כיצד דונלד טראמפ גבר על כל הספוקלציות, הפרשנויות שדחו אותו על הסף, תיאוריות המוסר, הסקרים, האליטה הפוליטית, העימותים, התלונות והתקשורת האמריקנית בדרכו הנחושה לבית הלבן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il