X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"בהתחשב במכלול שיקולים של אחריות כלל-ציבורית". שער העיתון החרדי 'משפחה'
עיתון 'משפחה' עשה היסטוריה
מאז ימי יוהאן גוטנברג, ממציא הדפוס, ועד לפני שבוע, תמונה של אישה לא הודפסה בעיתונות החרדית לסוגיה. עד ש'משפחה', עיתון רב תפוצה בקרב החרדים, פרסם בשער של הגיליון האחרון שלו שתי תמונות: האחת של טראמפ והשנייה של - שומו שמיים - הגברת קלינטון

השבוע כמעט ויצרה הילרי קלינטון היסטוריה. היא כמעט נבחרה להיות האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד נשיאת ארה"ב.
אלא שהתקדים הזה שכמעט ונוצר בספרי ההיסטוריה של תולדות העולם, היה מתרחש רק שבוע ימים אחרי שהיסטוריה משמעותית לא פחות נעשתה בעיתונות החרדית.
מאז ימי יוהאן גוטנברג, ממציא הדפוס, ועד לפני שבוע, תמונה של אישה לא הודפסה בעיתונות החרדית לסוגיה. עד ש'משפחה', עיתון רב תפוצה בקרב החרדים, פרסם בשער של הגיליון האחרון שלו שתי תמונות: האחת של טראמפ והשנייה של - שומו שמיים - הגברת קלינטון.
תרגיעו. תוכנת הפוטושופ במערכת 'משפחה' נעזרה בפילטר שקיים בה, כדי להצליל במשהו את התמונה מעוררת התשוקה והיצרים. ועדיין גם אחרון הרפובליקנים שהתמיד בשאגות ה"LOCK HER UP" (כלאו אותה!) בעצרות הרבבות של טראמפ, לא יכול היה שלא לזהות במי מדובר.
נכון, זה לא קרה במהדורה העברית שלהם, אלא במהדורה האנגלית, המיועדת לציבור בחו"ל, אבל גם כך התקדים שנוצר הפיל הרבה מאוד לסתות בקרב החרדים.
התגובה של 'משפחה' לצעד חסר תקדים זה הייתה: ״עיתון ׳משפחה׳ באנגלית כפוף לוועדה רוחנית המורכבת מדמויות חשובות בעולם התורה של ארצות הברית. בהתייעצות של הוועדה הרוחנית עם רבני הקהילות בארה"ב, הוחלט - בהתחשב במכלול שיקולים של אחריות כלל-ציבורית - לפרסם את התמונה באופן בו היא פורסמה״.
רבני 'בית הלל', הזרם המתון של רבני הציונות הדתית, לא היה מנסח זאת טוב יותר.
אלא שלא כולם קנו את התירוץ הזה. מאמר מערכת של עיתון 'המודיע', הנשלט ע"י חסידות גור הקנאית, התייחס לכך השבוע: "אין ולא היו וגם לא יהיו בעיתונות חרדית אמיתית תמונות נשים בכלל, גם לא כאלו שהגיעו למשרות שלטוניות ומלכותיות רמות בארצותיהן", נכתב במאמר. "ליהודים יש נקודת מבט משלהם על כל מה שקורה בעולם ובוודאי על נושא כה רב חשיבות כמו הבחירות לנשיאות ארה"ב. בעיניהם של יהודים, ארה"ב של אמריקה היא ללא ספק מלכות של חסד בת זמננו והיא ראויה וגם זוכה להוקרתם ולהכרת תודתם על יחסה אליהם ולארצם".
לדעת כותב מאמר המערכת של 'המודיע' גם ההנהגה בארה"ב בשלה לעשות את האבחנה בין מהלך המבטא נטייה פוליטית זו או אחרת לענייני הלכה. "הם הבינו שהעובדה שאין צילומים של מועמדת הדמוקרטים בעיתונות החרדית, אינה מביעה עמדה פוליטית כל שהיא, אלא נובעת מדקדוק הלכה וקיום התורה והמצוות ומשקפת התנהגות ערכית פנימית, שקיימת מאז ומעולם, ולא כזו שננקטה לקראת הבחירות הללו".
השתכנענו. רק הערה אחת בשולי הדברים: "מלכות של חסד בת זמננו" כינה המאמר את ארה"ב ומשום כך יש צורך ללכת על קצות האצבעות ולא לפגוע במנהיגות של אותה מלכות.
האם יבוא היום שמשפט כזה יודפס ב'המודיע' או בכל עיתון חרדי אחר בהקשר של מדינת ישראל? או שמדינת הציויינים אינה בגדר 'מלכות של חסד בת זמננו' לקהילות החרדיות המתגוררות בה, ואשר נהנות מהיציבות הביטחונית, הכלכלית והסיעודית, שהיא מעניקה להן.

הכותב הוא עורך '471 - העיתון שמחבר', שם פורסם מאמר זה לראשונה.
תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
הנציגים ל’ועידת ברמודה’ שהתכנסה באפריל 1943 ידעו היטב שהיהודים נרצחים בשיטתיות. גם הם יצאו בהחלטה שלמעשה הייתה משמעותה חוסר פעולה
ארי בוסל
לעיתים רחוקות זוכים אנו במשהו יוצא דופן, שמשנה את חיינו
שרה אהרונוביץ קרפנוס
מאותו ערב חזרה כמרחפת, למרות שידעה דעתו על הנושאים עליהם דברו והתכתבו במהלך השנה, לא רצתה להעיב על תחושת האושר שאפפה במחשבות טריויאליות
איציק וולף
מבקרת המועצה המקומית מבשרת ציון קובעת בדוח ביקורת חמור שפרסמה כי ועדת התכנון המרחבית הראל העניקה בניגוד לנהלים שכר מופקע ליועץ המשפטי שלה ולנותני שירותים אחרים    חריגה של 120,000 שקל בהוצאות משפטיות בשנת 2015 לבדה    שמאים לא נדרשו להצהיר על ניגודי עניינים    עו"ד חביליו: מדובר בשקר שמפיץ עלי ראש מועצת מבשרת ציון
אלעזר לוין
עוד חברת נדל"ן ותשתיות גדולה נקלעה לקשיים    "בני בכר זועבי", אחת החברות המובילות, בחובות בכ-120 מיליון שקל    בעל השליטה מת בתאונה    בעיות בקניון    הכל מתייקר וזמני העבודות מפגרים בתשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il