X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר מאבק של שנים, החלו מעסיקים להכיר בהשפעות החיוביות שיש לשימוש בו על-ידי חולים על שיקומם ושילובם במעגל העבודה
▪  ▪  ▪
קנאביס רפואי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

סקר מעסיקים שפורסם לאחרונה מעיד על מהפכה גדולה עבור צרכני הקנביס הרפואי, כך לאחר מאבק של שנים, החלו מעסיקים להכיר בהשפעות החיוביות שיש לשימוש בו על-ידי חולים על שיקומם ושילובם במעגל העבודה.
על-פי הסקר, כ-37.5% מהמעסיקים, לא יפסלו מועמד מלהתקבל לעבודה אם ידעו כי הוא נוהג לעשות שימוש בקנביס, מדובר בעלייה משמעותית ביחס לסקר דומה שנערך בשנת 2008.
עם זאת, הדרך ליחס שוויוני ומקבל עוד ארוכה. עבור חולים העושים שימוש בקנביס רפואי לצורך התמודדות עם מחלות מסוגים שונים, מדובר במאבק יום יומי. לצד ההתמודדות עם הכאב ומגבלות התפקודיות הנגרמות להם בשל מחלותיהם והניסיון להשתלב בשוק העבודה על-אף כל אלה, נדרשים החולים להתמודד גם עם טענותיהם של מעסיקים רבים המסרבים לקבלם לעבודה בטענה כי הם עשויים להוות השפעה שלילית על עובדים אחרים ולעודדם לשימוש בקנביס באופן בלתי חוק.
כך, נאלץ מי שעבורו הקנביס מהווה אמצעי משמעותי בדרך אל השיקום, להתמודד עם הדילמה שבין השיקום הרפואי, לבין השיקום התעסוקתי - החיוניים שניהם להשתלבות מלאה בחברה ושיפור התפקוד הפיזי, לצד התפקוד הנפשי והרגשי. אף רשויות המדינה נאלצו לתת דעתן לתופעה ולאפשר למשתמשי הקנביס הרפואי לזכות בקצבאות נכות על-רקע הקשיים.
לאחרונה הכיר המוסד לביטוח לאומי בצורך להגדיל את אחוזי הנכות מעבודה שהכיר בהם, בעניינו של צעיר אשר סבל מקשיי תפקוד וכאבים שבשלם נדרש לעשות שימוש בקנביס רפואי, ל-30% על-רקע קשייו להשתלב בעבודה בשל סירובם של מעסיקים לקבלו.
התוצאה שבתי המשפט הפכו להיות מודעים לבעיה הקשה של משתמשי הקנביס רפואי להשתלב במעגל העבודה, ואם הם רואים בתביעות שחולה לא מצליח לחזור לתפקידו בין באופן מלא או בין באופן חלקי, יגדילו את הפיצויים לתובעים.
גם בתי המשפט מכירים בקושי ופוסקים לא אחת פיצויים מוגדלים לתובעים אשר הם מוצאים כי אינם מצליחים לחזור לתפקוד תעסוקתי, בין באופן מלא ובין באופן חלקי, ויש חשש כי הקושי בשילובו במעגל התעסוקה נובע מן הצורך שלו לעשות שימוש בקנביס רפואי בשל מצבו הרפואי.
כך היה לאחרונה, בעניינו של צעיר שלא חזר למעגל העבודה לאחר מספר שנים, בין היתר, על-רקע שימוש בקנביס רפואי. באותו עניין בית המשפט התייחס ארוכות בפסק הדין לאופן השימוש בקנביס ולעובדה כי העישון במהלך העבודה יכלו להשפיע על עובדים אחרים, ואם כך המצב יש להגדיל את הפיצוי לתובע.
כך או אחרת, סקר המעסיקים מהווה פריצת דרך למשתמשי הקנביס בארץ. אם באמת המעסיקים יסכימו ללכת ברוח תוצאות הסקר, יגדל מספר משתמשי הקנביס הרפואי במעגל העבודה, דבר אשר מהווה תופעה מבורכת.

הכותב הוא מומחה לתביעות מול חברות ביטוח וביטוח לאומי, מייסד האתר "ביטוח לאומי – עשה זאת בעצמך".
תאריך:  15/11/2016   |   עודכן:  15/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
אחרי רצף כה משמעותי של כשלים של העיתונות, פרשת הרפז, האתרוגים של שרון ושל אולמרט, הבחירות בישראל, הבחירות בארה"ב ועוד, הגיעה סוף-סוף העת שמועצת העיתונות תטמיע שמשהו מאוד לא טוב עובר עליה, ועל-מנת לרדת לשורשם של דברים ולנסות להציל את העיתונות מפני עצמה חובה על המועצה למנות ועדת חקירה פנימית אשר תגיש את מסקנותיה לשידוד מערכות כללי לנשיאות המועצה ולציבור כולו
אריאל קלנר
זו יכולה להיות שעתו הגדולה של נתניהו, האיש שידע לחלץ את ישראל בעור שיניה ממנהיגים עוינים ובתקופות קשות, יכול כעת להצעיד את ישראל לשינוי משמעותי במעמדה ולהטביע את חותמו לא רק על שימור הקיים במציאות קשה, אלא בשינוי אסטרטגי בעל השלכות משמעותיות על העתיד
אפרים הלפרין
אחד המאפיינים של המהפכה השיפוטית אותה הנהיג נשיא בית המשפט העליון ברק היא הרחבה משמעותית של זכות העמידה, והרחבה משמעותית של ההכרה ב"עותר הציבורי" כעותר ראוי    בראיה רטרוספקטיבית, המהפכה יצרה שתי זכויות, זכות עמידה, וזכות עמידה בפינה, מה משחייב בחינה מחודשת של כל הנושא
יורי מור
אני מכיר בזכותה של אילנה דיין לחקור, לכתוב ולטעון מה שהיא חושבת לנכון    למרות שמבחינתי התחקיר האחרון שלה הוא ברמה נמוכה בהרבה ממעמדה בתקשורת הישראלית    שיבושם לה    שאלה אחרת מדאיגה אותי: איפה מסתתרת בארץ התחקירנית דיינה אילן, שהייתה חייבת לחקור את לאה, סוניה, עליזה, נפתלי?
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
כדי שהסעת ילדים תבוצע באופן חוקי, נדרש רישיון נהיגה מתאים להסעת נוסעים, רכב מתאים שמכיל את כמות הנוסעים המוגדרת בתנאי רישיון הרכב, וברישיון הרכב מצוין מפורשות "מורשה להסיע ילדים", וכן ביטוח מתאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il