X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ הזמין את תנועת חמאס להשתתף בוועידה השביעית של פתח המתכנסת ברמאללה. החלטתו מעוררת זעם רב בשורות פתח ובכירים מאשימים אותו בחיזור אחרי חמאס וקטר בגלל אינטרסים אישיים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בשטחים נמשך גל ההתמרמרות כלפי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על האופן המצומצם שבו הוא מכנס את ועידת פתח השביעית ברמאללה, בניגוד לועידות קודמות, תוך הרחקתם של אלפי פעילים של התנועה מתהליך קבלת ההחלטות כדי לשלוט בהחלטותיה ולמנות בין היתר את שני בניו, יאסר וטארק, לתפקידים בהנהגת התנועה.
בצעד מתריס הודיע ג'מאל טיראווי, חבר המועצה המחוקקת מטעם פתח ב-28 בנובמבר על כך שהוא מחרים את הוועידה בגלל התנהלותו של מחמוד עבאס ופעילים אחרים בגדה וברצועה אומרים כי לא יכבדו את החלטות הוועידה אשר איננה מייצגת אותם. אולם מה שמדאיג לא פחות את פעילי התנועה הינו העובדה שמחמוד עבאס הזמין את תנועת חמאס להשתתף בוועידה.
ההזמנה הזו היכתה בהלם פעילים רבים בתנועה, חמאס מצדה הודיעה כי היא מקבלת את ההזמנה וכי תשגר לועידה נציגים מטעמה תושבי הגדה המערבית.
זאת ועוד, מנגנוני הביטחון של חמאס מנעו ב-28 בנובמבר שורה של פעילויות מחמאה של פעילי פתח ברצועת עזה נגד כינוס ועידת פתח ברמאללה. בקרב פעילי פתח יש התמרמרות קשה וזעם על הזמנתה של תנועת חמאס להשתתף בוועידת פתח.
תנועת חמאס השתלטה ב2007 בהפיכה צבאית על רצועת עזה וגירשה את הרש"פ ממנה, מאות פעילים בכירים של פתח נמלטו מהרצועה ועברו להתגורר ברמאללה ללא בני משפחותיהם שנותרו מאחור.
פעילים אחרים הושלכו מגגות הבתים או מקומות גבוהות של בניינים ברצועת עזה במהלך הקרבות מול פעילי חמאס במסגרת ההרתעה של חמאס, "למען יראו ויראו".
"כיצד הוא מזמין את תנועת חמאס שפעיליה טבחו בפעילי פתח ללא רחם"? שואל בכיר בפתח ומסביר "הרי במשך שנות שלטונה היא טענה שמחמוד עבאס בכירים בפתח הם משת"פים של ישראל, אבו מאזן שכח זאת?".
פעילים של פתח ברצועה מספרים כי תנועת חמאס הפכה במהלך עשר שנות שלטונה ברצועה את חיי התושבים לגיהנום. היא הנהיגה שלטון דיקטטורי, שיעור העוני שעמד על 13 אחוזים בתקופת שלטון הרש"פ עומד כעת על 60 אחוזים, המצב הכלכלי קשה, האבטלה הרקיעה שחקים ושיעור הגירושין הגיע ל-45 אחוזים.
בנוסף לכך חמאס ביזתה את זכרו של יאסר ערפאת ולא אפשרה לפעילי פתח ברצועה לערוך עצרות לזכרו. המהלך של הזמנת נציגי חמאס להשתתף בוועידה איננו צריך להפתיע.
מחמוד עבאס קיבל לפני כשבועיים החלטה לחזר אחרי תנועת חמאס כדי להגיע עמה להסכם פיוס לאומי חדש בניסיון לחסום את דרכו של יריבו הפוליטי מחמד דחלאן.
עבאס עשה פניית פרסה לאחר שדחה את בקשת "הרביעיה הערבית" (מצרים, ירדן, סעודיה ואמע"מ) להתפייס עם מחמד דחלאן ופנה לטורקיה וקטר כדי שיסייעו לו להתפייס עם חמאס.
עבאס נועד בקטר עם שני מנהיגי חמאס ח'אלד משעל ואסמעיל הניה ושטח בפניהם את בקשתו לפיוס, אולם השניים שהריחו את חולשתו הפוליטית הבטיחו לשקול את העניין, מאז ועד היום לא חל שום שינוי בקשר לדרישות חמאס מתנועת פתח בעניין הפיוס.
נראה כי תנועת חמאס מעוניינת בהכשלתו של מחמוד עבאס ובירידתו המהירה מכס השלטון, הזמנתה לוועידת פתח משקפת את חולשתו הפוליטית הגדולה של עבאס המחפש עזרה מכל מקור אפשרי, הוא מוכן לוותר על כבודו ועל כבודה של תנועת פתח כדי לחזר אחרי חמאס ולהפגין "אחדות לאומית" מזויפת. נראה כי מחמוד עבאס שכח לרגע כיצד תכננה תנועת חמאס להפיל את שלטונו ב-2014.
באוגוסט 2014 ביקר ראש השב"כ דאז, יורם כהן, במוקאטעה ברמאללה והביא ליו"ר הרש"פ מידע עדכני על עשרות חברי התארגנות גדולה של חמאס בגדה שתכננה להפיל את שלטון הרש"פ בראשותו של מחמוד עבאס.
יו"ר הרש"פ הביע באזני ראש השב"כ הערכה גדולה לפעילות הסיכול של ישראל שהצילה את שלטונו מידי חמאס. בכירים בפתח שעימם שוחחתי מביעים דאגה כי מחמוד עבאס, אשר דואג לעתידו ולעתיד משפחתו ומתכנן להשתקע בקטר לאחר שיפרוש מהחיים הפוליטיים, הזמין את חמאס לוועידת פתח בעקבות בקשתה של קטר או מתוך רצון להתחנף אליה.
לדבריהם, צריך לעקוב בשבע עיניים אחרי כל החלטה של מחמוד עבאס מכיוון שמה שמניע אותו כעת הם האינטרסים האישיים הקשורים לעתידו ולעתיד בניו ולא השיקולים הלאומיים של הפלשתינים ותנועת פתח.

תאריך:  29/11/2016   |   עודכן:  29/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
תומכי דחלאן הפיצו הקלטת שמע באינטרנט של אחד מבכירי פתח המנקה את מחמד דחלאן מהאשמותיו של מחמוד עבאס. ההקלטה הפכה לשיחת היום בשטחים לקראת כינוס ועידת פתח מחר
איציק וולף
המשטרה ושירות הביטחון הכללי עצרו פעילים בכירים בתנועה האיסלאמית בצפון בחשד שהמשיכו להפעיל ולממן את ארגון המוראביטון הלא חוקי שנועד להפר את הסדר הציבורי בהר-הבית
בעז שפירא
אלא אם יהיה שינוי קיצוני בתפישת העולם, בהבנת המציאות ובדוקטרינת הלחימה של הפיקוד הבכיר בצה"ל, ככל הנראה צפויים אנו לעוד מאותו הדבר
יוני בן-מנחם
ועידת פתח שתכונס בשבוע הבא ברמאללה תאמץ תוכנית ל "עימות לא אלים" עם ישראל. כינוס הוועידה מהווה ניצחון זמני של מחמוד עבאס על יריבו מחמד דחלאן אך בטווח הארוך הוא עלול לפצל את התנועה ולחזק את כוחו של דחלאן
עידן יוסף
זאת בעקבות צו עליו חתם השר ארדן האוסר על קיום אירוע הזדהות של הרש״פ עם המואזינים בירושלים שתוכנן   
רשימות נוספות
אנחנו עומדים בפני טרור מציתים  /  עידן יוסף
חיזוק ירדן יסיים הסכסוך באזור  /  אריאל י' לוין
לא ייחשף מידע על חפירות ביו"ש  /  איתמר לוין
מסלול עוקף  /  אריאל י. לוין
יו"ר הרש"פ משלב את בניו בהנהגת פתח  /  יוני בן-מנחם
הקץ לתפיסה הלוחמתית!  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il