X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעבר לפגיעה זו במדינה, יש מקום לתהות על מידת המוסריות שבעידוד בחורות איכותיות, ומסורות למולדת, ללכת לשירות שעלול לגרום להן נזקים בריאותיים שאינם ניתנים לתיקון
▪  ▪  ▪
לוחמות בצה"ל [צילום: דו"צ]

"היש הכרח בגיוס הבנות; ..." כתב בן-גוריון בסקירת הביטחון שערך לפני כשישים שנה, "השאלה... נפתרת בנקל על-ידי בדיקת כוח-האדם ... שלנו ובין זה של הערבים...מבלי שהבנות תעשינה חלק גדול של השירותים - נהיה מוכרחים להעביר חלק גדול של גברים בעלי כושר-קרבי ליחידות שירות."
גם אם יש צורך לעדכן את תפיסת הביטחון של ישראל, קשה לעלות על הדעת כי רעיון השוויון של האישה והגבר, שעלה על סדר היום בעקבות דבריו של האלוף במיל' יפתח רון-טל, בעניין ההצעה לשילוב חיילות בצוות הטנק, יהיה הסיבה העיקרית לכך.
נושא השילוב הראוי בכלל, ושירות בנות ביחידות קרביות בפרט, יכול להיבחן לאור הטיעונים שהעלה בן-גוריון. כלומר, האם שירותן זה חותר למטרה הראשונית של גיוסן - צמצום פערי כוח האדם בין ישראל למדינות ערב. אל"ם רז שגיא בספרו "נלחמות בצה"ל", מציין את הטייסות בצבא האדום במלחמת העולם השנייה שאיבדו את יכולתן ללדת, ומצטט לוחמת מגדוד האב"כ בצה"ל שאומרת כי אינה יכולה ללדת.
אם הדוגמאות הללו מייצגות את ההשלכות הפיזיולוגיות של השילוב הראוי על נשים, הרי שבפתיחת המסלולים, כמו קורס טיס שריון וחי"ר, בפניהן, יצא שכרה של המדינה בהפסדה. רוצה לומר, גיוס הבנות לצבא שנועד מלכתחילה לצמצם את פערי כוח האדם, עלול לגרום לפגיעה בפריון הילודה ובעתודת הלוחמים.
מעבר לפגיעה זו במדינה, יש מקום לתהות על מידת המוסריות שבעידוד בחורות איכותיות, ומסורות למולדת, ללכת לשירות שעלול לגרום להן נזקים בריאותיים שאינם ניתנים לתיקון. מעניין יהיה לדעת האם בכל הנוגע לילדיהם, של אותם מעודדות ומעודדים, מתקיים הביטוי "נאה דורש נאה מקיים".
אפשר לנסות למנוע את הטרגדיה האישית והלאומית הזו בשתי דרכים: בטווח הקצר יש לידע את הבחורות המבקשות לשרת כלוחמות על הנזקים הבריאותיים הצפויים להן, ובמיוחד ליכולתן ללדת. בטווח הארוך יש לחשב סטטיסטית את הפסד הילודה, אותו פער שגיוסן נועד למלא, ולהציגו בפניהן.
עניין נוסף שראוי להציג הוא את מטרת השילוב הראוי. היוהל"ן, ריכזה בזמנו סביבה צוות היגוי מגדרי ע"מ לגבש את נושא שילוב הנשים בצה"ל במגוון תפקידים. אחת מן היועצות היא ד"ר אורית קמיר אשר טענה כי " הוויה גברית זו, בצבא)... מובילה להרס ולמוות ...(מנגד) גישה פמיניסטית לא תוביל להשתלבות במערכת צבאית, אלא דווקא לניסיון לשנות את הצבא, להמעיט מחשיבותו וממרכזיותו, ולחזק מוסדות חברתיים אחרים על חשבונו."
מבלי לבחון את כוונות מחוללי השילוב הראוי והשקפותיהם, יש מקום להשוות בין מטרותיהם ברעיון השילוב הראוי ויעודו של צה"ל, כפי שהגדיר אותו הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל גבי אשכנזי, באומרו ש"התפקיד של צה"ל הוא או להתכונן למלחמה או להילחם".
אם כך הם פני הדברים, ולנוכח העלייה במספר הבנות הדתיות שמתגייסות לצה"ל, נראה שעל ארגון "אלומה", אשר מסייע לבנות דתיות בשירותן הצבאי, מוטלת אחריות כבדה בהכוונתן לשירות צבאי שלא יגרום להן נזק. וכן, עליו לדאוג שמסירותן לעם, ורצונן לתרום למדינה, לא יהוו נטל מבצעי וכלכלי על הצבא. נותר רק לקוות ש"אלומה" אינו עוד אחד מזרועותיה של 'הקרן לישראל החדשה'.
ובעניין דבריו של אביגדור קהלני, כי "אסור לאישה לחוות את הטראומות האלה. להיות בדרג המסתער ולנעוץ סכין בלב האויב", אפשר להוסיף; המציאות שהוא תיאר, לפיה לנשים לא נועד תפקיד הלוחם, אינה משתנה גם אם היא עלולה להוביל מישהו למסקנה האומללה שנשים נחותות מן הגברים.
אולי ניתן למצוא פירוש מעמיק יותר לדבריו של קהלני בתפיסתו של מייסד הגדודים העבריים ואבי הצבאיות הישראלית בעת החדשה, זאב ז'בוטינסקי, אשר כתב כך: "מחשיב אני את האישה על הגבר בכל שטח ייסודי של חיי-הציבור וחיי-בית; חוץ מיגיע - כפים גס ופראי, שבו מכריע כוח - השרירים, אין תפקיד ומקצוע, שלא הייתי מעדיף בו את האישה על הגבר. אצלי זהו חוש אורגני, למעלה מכל ויכוח,... בתוך תוכי יש מושג של נפש ארוגה מחוטי פלדה וחוטי משי, ולמושג הזה קוראים אשה. אמונתי מעטות הן. וזו אחת מהן- שאמך, אחותך, אשתך הן בנות מלכים, אל תגע ובל תגיע."

תאריך:  04/12/2016   |   עודכן:  04/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנות מלכים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בת מלך היא זו שמשרתת את
בת שלמה.  |  4/12/16 16:38
2
הגיע הזמן לצבא מקצועי
רון12  |  5/12/16 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
מוטב לשים את הקלפים על השולחן. מתנהל כאן מאבק בין מיעוט קיצוני בחברה הישראלית המנסה לכפות את ערכיו על כלל החברה באמצעות משפט זה
ראובן לייב
מאחורי סרבני הגיוס לשריון, המשווע מכבר לכוח-אדם, מסתתרת תרבות ה"מגיע לי", הפושה מן הסתם בקרב בני-נוער שאורח-חייהם מתאפיין בפינוק. אלא שיחד עם זה אין לשכוח לרגע שהשרות הצבאי איננו בגדר "תוכנית כבקשתך", והוא מונע על-ידי צרכי הצבא בלבד
צ'לו רוזנברג
טועים הסבורים שהגיגיה והדוקטרינה הדתית-פונדמנטליסטית של שרת המשפטים וחבריה נועדו רק לפגוע בערבים. הם נועדו לפגוע בכל אלה הסבורים שישראל חייבת להתנהל על-פי ערכים הומניים, יהודיים להפליא, ולא חוקים וסדרים חשוכים מבית היוצר של אלה המצייתים להוראות הזויות
יהודה קונפורטס
ההחלטה של דרעי להוציא את המאגר הביומטרי לפועל היא לא השלב האחרון, ובהחלט ייתכן שהחוק לא יעבור את הכנסת או את בג"ץ    כך או כך, מדובר בקדימון למערכה שלפנינו
אברהם פכטר
בשלב זה של חיינו הביטחוניים, אפשר לא לשלב נשים בדרגים הקרקעיים המסתערים, להבדיל מחילות אחרים, לא כי הן לא יכולות אלא שכרגע הדבר לא חיוני מבצעית. כל יתר ההסברים הם וויכוחי סרק -סרק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il