X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנים האחרונות התפרסמו בכלי התקשורת מאמרים ותחקירים שהתייחסו לסדרי הניהול הבלתי תקינים בהסתדרות המורים של המזכיר וחברי הנהלה נוספים
▪  ▪  ▪

הסתדרות המורים בישראל הינה ארגון עובדים יציג הפועל כאיגוד מקצועי של עובדי ההוראה. הסתדרות המורים המאוגדת כאגודה עותמאנית על-פי חוק האגודות העותמאניות, אמורה לפעול לפי חוקה המגדירה את עקרונותיה, את מוסדותיה, את דרכי פעולתה ואופן ניהולה.
ההכנסות העיקריות של הסתדרות המורים הן מהקצבות משרד החינוך הנאמדות בעשרות מיליוני שקלים בשנה ומדמי החבר של המורים חברי הסתדרות המורים.
בעשרים השנים האחרונות התפטרו שלושה מזכירי הסתדרות המורים כולם בעקבות ליקויים חמורים שנמצאו בתפקודם. מזכיר הסתדרות המורים, מר יצחק ולבר, שנבחר לתפקיד בראשית שנות ה-80 התפטר בעקבות חקירה שנפתחה נגדו על שימוש שלא כדין בכספי הסתדרות המורים.
מזכיר הסתדרות המורים, מר אברהם בן שבת שנבחר לתפקיד בחודש אפריל 1997 התפטר בחודש ינואר 2002 לאחר שנפתחה נגדו חקירה על קניית תואר אקדמי, דבר שהקנה לו תוספות שכר.
תרבות ארגונית
בדצמבר 2016 הודיע מזכיר הסתדרות המורים, מר יוסף וסרמן שכיהן בתפקיד משנת 2002 על התפטרותו לאחר שהפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום על לקיחת שוחד, סחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד.
הביקורת החיצונית האחרונה על הסתדרות המורים נערכה על-ידי מבקר ההסתדרות לפני כעשרים שנה ומאז בוקרו פעולות הסתדרות המורים אך רק על-ידי גופים פנימיים (ועדת הביקורת והמבקר הפנימי).
בשנים האחרונות התפרסמו בכלי התקשורת מאמרים ותחקירים שהתייחסו לסדרי הניהול הבלתי תקינים בהסתדרות המורים של המזכיר וחברי הנהלה נוספים. עמותת אומ"ץ, הפועלת למען מנהל תקין, פנתה למבקר המדינה בבקשה להכפיף את הסתדרות המורים לביקורת המדינה. לפי מיטב ידיעתי הבקשה לא נענתה.
מבקר המדינה, בהתאם לסמכותו לפי סעיף 9(9) לחוק מבקר המדינה, התשי"ה -1958 (נוסח משולב), רשאי להפעיל את הביקורת על הסתדרות המורים (בשנת 2006 הוחלט להפעיל את ביקורת המדינה על הסתדרות העובדים הלאומית שאף היא איגוד מקצועי לכל דבר ועניין).
לאור המתואר לעיל, קיים חשש כבד שהפיקוח והבקרה הפנים ארגונית אינם עונים על הנדרש וכי מזכירי הסתדרות המורים וחברים בהנהלתה לא הקפידו על תרבות ארגונית תקינה, וזאת בלשון המעטה. אשר על כן, מן הדרוש שוועדת הביקורת של הכנסת תורה למבקר המדינה להפעיל לאלתר את הביקורת על הסתדרות המורים.
הפעלת הביקורת, מעבר לבדיקת תקינותם של סדרי הניהול, עשויה להטמיע בהסתדרות המורים ערכים של ניהול תקין, חסכון, יעילות, בקרה ושקיפות.

תאריך:  13/12/2016   |   עודכן:  13/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סדרי ניהול בלתי תקינים בהסתדרות המורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
העדפתו של יו"ר הקואליציה לראות את הערבים הישראלים כשהם נמנעים מלבחור לכנסת - מזכירה את יחסם המפלה ש האנטישמים באירופה לעם היהודי
עו"ד ורו"ח רמי אריה
כאשר בורר קובע שעסקת קומבינציה בוטלה במישור היחסים בין הצדדים, אין זה אומר בהכרח שהיא בטלה גם מבחינת דיני מס שבח
איתמר לוין
הכתבה של "עובדה" על אליעזר פישמן הציגה כמה עובדות מרכזיות משמעותיות - אך לקתה גם בשלוש נקודות אתיות בעלות חשיבות. משום מה, זה לא מפתיע
איתמר לוין
הציוצים של דונלד טראמפ הם חסרי אחריות ונובעים בין היתר מרגשות זעם - ואולי גם מאינטרסים עסקיים חבויים. בסוף מישהו יצטרך לקחת לו את הטוויטר, כי כך לא ניתן לנהל את ארה"ב והעולם החופשי
גילעד ושדי
לרוב, תחילתם של פרויקטים מסוג התחדשות עירונית על סוגיו השונים מתחיל מחלום של דייר אחד שסוחף ומעורר את שכניו לפעולה, "עלינו להיות השינוי שאנו רוצים לראות בעולם", מהטמה גנדי. הרצון להתחדשות ושיפור תנאי המגורים תחת מעטה של פינוי בינוי ותמ"א 38 מוליד במקרים רבים פרויקטים מוצלחים המעניקים איכות חיים, ביטחון והשבחה משמעותית של הנכס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il