X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע הציבור מאבד את אמונו בבית המשפט העליון? ראו לדוגמה את פסיקותיו בנושא המסתננים ומתווה הגז ושימו לב גם ללוחות הזמנים של הגרעין באירן והצוללות בישראל
▪  ▪  ▪
חמלה כלפי מי?

בית המשפט העליון הוא מיצירותיה המופלאות ביותר של מדינת ישראל הצעירה. במהלך שנות קיומו הוא סימל את חתירתה של ישראל לצדק, שכל אזרח יזכה לו בשעת מבחן. שוויון מוחלט בפני החוק. קו זה היה הליבה שלו במשך שנים רבות.
אלא שברבות השנים חלחל שינוי גדול. חולי תקף את לשד עצמותיו של המוסד החשוב הזה. הוא הונהג על-ידי משפטן שהיה קנאי יתר על המידה למוטת שליטתו של העליון - אהרן ברק. הלה קבע, כי "הכל שפיט". מאז פוקדת מעידה אחר מעידה את ביהמ"ש העליון. ההשלכות באות לידי ביטוי בסקר שפורסם לאחרונה, ולפיו האמון בבית המשפט העליון ירד בתוך חצי יובל מ-80% ל-56%.
אחד מציוני הדרך בנפילה המתמשכת של בית המשפט העליון, הוא החלטותיו בנושא מסתנני העבודה בדרום תל אביב. ככל שהתברר כי מדובר במהגרי עבודה נטו, ולא בפליטים אומללים שנסו על נפשם מפני רדיפות בארצות מולדתם, התברר גודל האסון שהמיטו על תושבי דרום תל אביב. פעמיים זרק ביהמ"ש העליון, כאשר הוא שבוי לחלוטין בהשפעת ארגוני זכויות האדם, את הממשלה מכל המדרגות, כאשר הביאה הצעות שקולות לפתרון בעיית ההתנחלות הבלתי-חוקית בדרום ת"א.
ארגונים אלה הוכיחו שהם גורמים אנרכיסטיים, שאין להם ולא כלום עם זכויות האדם החוקיות של תושביהן הוותיקים של שכונות אלו. את המצב החמירה הנשיאה מרים נאור, שדיברה על חמלה - לא לוותיקים בת"א, שמצאו עצמם בגיהינום מתמשך, אלא כלפי הפולשים. "פליטי" התעסוקה. גם הכלל שהיא עצמה טבעה, "עוול לא מתקנים בעוול", הופר כאן על-ידי אותה פסיקה. ואין פוצה פה ומצפצף...
צומת נוסף שגם אותו לא צלח ביהמ"ש נכונה, הוא סיפור מתווה הגז. מומחים כלכליים בכירים דיברו בשבחו של המתווה, אבל בג"ץ חשב אחרת, התערב בצורה בוטה בסמכויותיה של הממשלה ושלח אותה לבצע תיקון בחלק מרכזי של המתווה, בעוד אוזני הציבור צוללות מעוצמת זעקות האופוזיציה וארגוני השמאל.
לאן הולך מכאן ביהמ"ש העליון? בינתיים הוא עושה את דרכו בדרך חתחתים. מבולען לבולען וממהמורה למהמורה. ממסלול זה הוא יוצא חבול. הסקר הנ"ל מוכיח. את התוצאות, למפח נפשו הגדול של הציבור בישראל, אנו נראה בסקרים הבאים, וחבל.
הצוללות והגרעין
ואיך אפשר ללא מספר מילים על נתניהו ועל הצוללות, ומדוע התקשורת בקריזה.
אני ממליץ לכל החכמים הנובחים בעוז (אל דאגה חברים, השיירה תמשיך ותעבור), לשים לב לא רק לתאוות הניגוח בראש הממשלה, הרומסת כל אתיקה עיתונאית-מקצועית, אלא גם לפרק נוסף: לוחות הזמנים. האירנים התחייבו להימנע מייצור נשק גרעיני במשך עשר שנים, אבל הם מייצרים במרץ טילים לטווחים שונים. לשם מה נחוצים להם טילים אלו? כקישוט באולם הקבלה של האייתולות? ושימו נא לב, שאפילו אם האירנים יקיימו את ההסכם איתם - הרי שהנשק הגרעיני יהיה בידיהם במקביל להופעת הצוללות החדשות אצלנו. והאם כל הצוללות תמיד זמינות?
אז אנא, כל המקטרגים, חישבו שוב: אולי טעיתם? אולי אנו זקוקים לנשק זה, לשובר השוויון הזה, שיוצב בבוא הזמן במקום הנכון, מול העומדים עלינו לכלותנו, במספרים הגדולים ביותר האפשריים, וכל המרבה ממנו הרי זה משובח?
ולבסוף - רחמי על רביב דרוקר ועל אלדד יניב. התסכול מעביר אותם על דעתם, אבל האופוזיציה וכל ארגוני "זכויות האדם", כולל אלה שהם מקוששי הנדבות מחו"ל, חייבים להפנים סופסוף את העובדה: רק בדרך אחת ויחידה ניתן להשיג שינוי השלטון בישראל - בחירות. אין ולא תהיה דרך אחרת.

תאריך:  14/12/2016   |   עודכן:  14/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון בבולענים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בג"ץ הוא סניף מר"צ ירושלים
מקס פאואר  |  14/12/16 12:07
2
מר ליפמן - כתבת שקרים והסתה !
אחד העם  |  14/12/16 17:51
3
כיצד מתמנים שופטים?
שפרירית  |  14/12/16 19:10
4
כיצד מתמנים שופטים?2
שפרירית  |  14/12/16 19:19
5
מר ליפמן - כתבת שקרים והסתה !
אחד העם  |  14/12/16 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אקטיביזם שיפוטי
איתמר לוין
אומר על מינוי השופטים לעליון: אי-אפשר להכניס למערכת הזו מישהו שאיננו חלק מהמשפחה    תומך בפסקת התגברות - אם תושלם החוקה    מתנגד לבדיקת דעותיהם הפוליטיות והחברתיות של המועמדים לעליון    "בית המשפט העליון מרוסן מאוד מאוד בביטול חוקים"
פרופ' עמיחי כהן
טענותיה של איילת שקד נגד בית המשפט העליון הן אנכרוניסטיות. בשנים האחרונות הוא מתערב בעבודת הממשלה רק בעניינים שבליבת אחריותו, ובדרך כלל - כאשר הממשלה עצמה נמנעת מלהכריע בהם
איתמר לוין
בית המשפט העליון שב ומעניק ליועץ המשפטי לממשלה סמכויות המכפיפות אליו את הדרג הנבחר. כל זה נעשה בלי שום חקיקה, ובלא שיהיו איזונים ובלמים על כוחו של האדם היחיד במדינה שאין עליו שום ערעור. את זה חייבים לשנות מן היסוד, באמצעות חוק שיחזיר את הכוח לידי הנבחרים
איתמר לוין
מי שצפוי להיות נשיא בית המשפט העליון בשנים 2032-2028: אך טבעי שנידרש לעמדתו של המשפט העברי בסכסוכי שכנים, הגנת הפרטיות, כבוד הבריות, שוחד, הגנה עצמית, קניין ועוד
איתמר לוין
טוען שמתנגדיו הגדולים ביותר של האקטיביזם הם שעותרים לבג"ץ בידיעה ברורה שהעתירות יידחו - וכך יוכלו להאשים את בית המשפט, שאינו יכול להשיב להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il