X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום שר האוצר, לקראת אישור תקציב המדינה בכנסת [כ"א בכסלו התשע"ז, 21.12.16]
▪  ▪  ▪
משה כחלון [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
חוסן חברתי
החוסן חברתי הוא המרכיב החשוב ביותר בתפישת הביטחון הלאומי. בניגוד לכל התחזיות הפסימיות המשק ממשיך לרשום מדדי צמיחה יוצאי דופן בהשוואה לעולם המערבי. אנחנו לא רושמים את הצמיחה רק על הנייר, היא משמשת בראש ובראשונה ולפני כל דבר אחר להגדלת ההוצאה הציבורית.

בשנה שעברה עמדתי כאן והצגתי בפניכם את התקציב לשנים 2015-2016. היו רבים שפקפקו ביכולתה של הממשלה להעביר תקציב נוסף ונביאי זעם שניבאו שחורות לכלכלה שלנו. אמרו שלא נכין תקציב ל-2017. הנה, היום אנחנו מציגים את תקציב 2017-18.
היום, שנה אחרי אני עומד כאן ואני גאה להציג לכם תקציב נוסף וכלכלה ישראלית חזקה, איתנה, יציבה וצומחת.
בשלושת הרבעונים האחרונים, נתוני הצמיחה מרשימים ואנחנו ממשיכים את הפעולות הרבות בכדי שהמגמה הזאת תימשך. האבטלה בשנה האחרונה התייצבה על שיעור נמוך באופן היסטורי.
יחס החוב התוצר ממשיך להיות נמוך בצורה ניכרת בהשוואה בינ"ל ועומד על פחות מ-65%. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עומד על כ-2.2%, נמוך משמעותית מיעד הגירעון שתוכנן.
חברות הדירוג המובילות בעולם ממשיכות להביע את אמונם בעצמתה של הכלכלה הישראלית. ישראל שמרה על דירוג האשראי שלה ואף שיפרה את אופק התחזיות להמשך. כשחברות הדירוג מאמינות בישראל גיוס הון זול יותר וזה חוסך למשק מיליארדים.
בשנה האחרונה פתחנו תוכנית לאומית לחיסכון לכל ילד. זה משהו חסר תקדים שמדינת ישראל דואגת לכל ילד וילד. ילד יהודי, ילד ערבי, ילד חרדי, ילד חילוני, ילד מהצפון וילד מהדרום. אנחנו יודעים כמה חשוב לנער ונערה להיות עם סכום כסף כזה לצאת איתו לחיים. יש צעירים שמגיעים לגיל הזה היום בלי אגורה, מעכשיו המדינה דואגת להם ואני גאה בזה.
שכר החיילים עלה ב-50%, קצבאות השלמת הכנסה לקשישים גדלו בכחצי מיליארד שקלים ויגדלו בתקציב הקרוב בכ-400 מיליון ש"ח נוספים.
זכיתי להחזיר את הקרקע לבעליה האמיתיים - הבנות והבנים שלנו. ישראלים צעירים, יהודים, ערבים, חילוניים, דתיים וכמובן אחינו הדרוזים. אני גאה שהפסקנו את הספסרות בקרקע.
במהלך השנה האחרונה כ-7,000 זוגות כבר זכו בזכות בנכס שניתן להם במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. הם לא חשבו שתהיה להם אפשרות כזאת. ברעננה, בראשון לציון, בראש העין, בירוחם, בעפולה, בלוד, בדימונה, באופקים, בבית שמש, במעלות תרשיחא, בעתלית, בשדרות ובירושלים. כל אחד מהם יהנה מהנחה ממוצעת של כ-300 אלף שקל.
אנחנו בונים במרכז ובפריפריה והנחנו תשתיות כך שעד סוף השנה הבאה כ-50 אלף זוגות יחזיקו בידם זכות קניינית לדירה ראשונה בארץ ישראל."
אנחנו משנים דברים מן היסוד. מטפלים בנחישות במשבר הדיור הציבורי. רק בשנה האחרונה, בהובלת השר יואב גלנט נרכשו 600 דירות ושופצו אלפי דירות נוספות. בתקציב הקרוב נכלל פרויקט משותף עם הסוכנות היהודית לבניית 3,000 דירות לקשישים. מיליארד שקלים וחצי נוספים שיגיעו מחוק המכר ומהנפקת אג"ח בשיתוף חברת עמידר ישמשו גם הם להגדלת מאגר הדירות בדיור הציבורי וצמצום תור הממתינים.
בשנה החולפת הודענו על זכייתן של 6 חברות זרות במכרז לבנייה בישראל. מדובר על 6000 עובדים כולל מהנדסים עם הציוד שלהם.
תקציב רב שנתי מסוכם עם משרד הביטחון עד 2020. התקציב שתאשרו היום הוא תקציב חברתי ועיוור צבעים. תקציב שעוזר ומסייע לכל האוכלוסיות.
העלנו את שכר החיילים ב-50%, ששידרגנו את התמריצים למשפחות חד-הוריות ודאגנו לעודד כספית את מי שיצאו לפרנס. יחד עם עמיתיי השר אריה דרעי והשר ישראל כ"ץ הוזלנו את מחירי התחבורה הציבורית. הקמנו קרן ארנונה ממשלתית לצמצום הפערים בין רשויות חזקות לחלשות.
בימים הקרובים אציג יחד עם השר דרעי תוכנית אסטרטגית לצפון ולגליל בהיקף של מעל 14 מיליארד ש"ח. גם תוכנית החומש למגזר הערבי נכללת בתקציב. עד היום כבר הועברו מעל מיליארד שקלים וכ-800 מיליון נוספים נמצאים בצינורות.
אנחנו ממשיכים לנהל מערכה על יוקר המחיה, שמנו סוף למעורבותם של בעלי עניין במכון התקנים. הובלנו רפורמה בביטוחי חובה שהובילה להוזלה של עשרות אחוזים במחירים. החזרנו את כספי קרנית לציבור.
אמרתי במגוון הזדמנויות - החוסן חברתי הוא המרכיב החשוב ביותר בתפישת הביטחון הלאומי. בניגוד לכל התחזיות הפסימיות המשק ממשיך לרשום מדדי צמיחה יוצאי דופן בהשוואה לעולם המערבי. אנחנו לא רושמים את הצמיחה רק על הנייר, היא משמשת בראש ובראשונה ולפני כל דבר אחר להגדלת ההוצאה הציבורית.
רבים ביקרו אותי על המדיניות הזאת, אבל אנחנו נמשיך להגדיל עוד יותר את ההוצאה הציבורית של מדינת ישראל. המדיניות שלנו מוסיפה למשרדים האזרחיים הרבה מאוד כסף. אני שמח שנפל בחלקי. היום אנשים יכולים להגיע לפנסיה בלי לשלם המון דמי ניהול. זה לא פשוט אבל עשינו את זה.
הגדלת ההוצאה הציבורית משמעותה יותר בריאות, יותר תרופות ויותר טכנולוגיות רפואיות. הגדלת ההוצאה משמעה יותר סייעות בגנים, יותר כיתות בבתי הספר ופחות ילדים בכל כיתה. הגדלת ההוצאה הציבורית משמועתה יותר כבישים, מחלפים ויותר רכבות.
הגדלת ההוצאה הציבורית משמעותה העמקת הטיפול ברווחה, יותר שוטרים ברחובות, יותר אחים ואחיות ויותר עובדים סוציאליים.
את כל ההישגים שמניתי בפניכם הישגנו תוך שאנחנו מפחיתים מיסים לחברות וליחידים מקבלי השכר הממוצע במשק.
ועדת הרפורמות בראשות של ח"כ אלי כהן רק לפני שבוע רפורמה היסטורית בבנקים. רפורמה שאחרים רק דיברו עליה, אנחנו ביצענו. לא היה בישראל תחום יותר ריכוזי ופחות תחרותי מתחום זה. במשך יותר מדי שנים היה עדיף להיות בעל חוב גדול ועצום ללא יכולת החזר מאשר שכיר עם מסגרת. ועדת הכספים של הכנסת אישרה פה אחד ללא הבדל קואליציה ואופוזיציה את החוק להגבלת שכר הבכירים.
ח"כ איתן כבל העביר רפורמה אדירה בתקשורת הרב-ערוצית. רפורמה שתגביר את התחרות ותוזיל מחירים עבור הצרכנים. רפורמת הקורנפלקס שאישר ח"כ אלי אלאלוף נכנסה לתוקף ואנחנו כבר רואים סממנים של תחרות והוזלת מחירים.
רפורמות זה מאבקים וקשיים, הכפשות והשמצות, הפחדות. אנחנו רואים את זה יומיום. כשאנחנו נכנסים לסופר ורוכשים דגים, בשר או גבינות ניתן לראות את הוזלת מחירי המזון. רק בשנה שעברה אזרחים שילמו 18 שקלים על עגבנייה ירוקה. בחגים האחרונים הם כבר שילמו 4 שקלים ופחות על עגבנייה אדומה. עשינו הכל להוריד מחירים באמצעות ייבוא תוך כדי פיצוי החקלאים. הם הפגינו ואין לנו דבר נגדם, אנחנו רואים חשיבות בחקלאים. אבל העולם רץ קדימה. נסייע להם בטכנולוגיה וחדשנות על-מנת שיוכו להתקדם. החקלאות של מדינת ישראל היא כרטיס הביקור ותעודת הכבוד שלנו בעולם. לא נוכל לתת להם את כל מה שהם רוצים ונדרוש מהם דברים שאולי לא ירצו אבל אנחנו בשיג ושיח ונגיע איתם להבנות בקרוב.
התקציב שנאשר היום ימשיך בהגשמת החזון. חזון של צמיחה, צמצום הפערים החברתיים, הגדלת ההוצאה הציבורית, הפחתת מיסים והמשך התנופה של כל משרדי הממשלה בדגש על המשרדים החברתיים. תקציב מערכת הבריאות הציבורית יגדל בכ-8.5 מיליארדי ש"ח על פני התקציב הדו שנתי. הגידול השנתי הגבוה ביותר במערכת מאז ומעולם. יישום התוכנית לקיצור תורים וליישום חוק הצינון - לשם כך יוקצו בשנה הקרובה 780 מיליוני שקלים. סל הבריאות - ייהנה מתוספת של חצי מיליארד שקלים מדי שנה לבסיס התקציב לשנים 2017/18/19.
תקציב החינוך יגדל ב-6.8% מ-52.2 בשנת 2016 ל-55.8 מיליארד בשנת 2018. תקציב הרווחה יגדל ב-13.7% מ-6.5 מיליארד ל-7.4 מיליארד. עלייה בתקציב המיועד לשיקום שכונות פיזי וחברתי בהיקף של כ-70% מ-90 מש"ח בשנת 2016 לכ-160 מש"ח בשנים 2017 - 2018.
התקציב הזה משקף תפישת עולם ערכית וחברתית. יש בו את האיזונים והבלמים הנדרשים על-מנת להתמודד עם האתגרים של תקציב דו שנתי.
התקציב הזה הוא של כל אזרחי המדינה. לא ימין, שמאל או מרכז. תקציב חברתי שנותן מענה לכל תחומי חיינו. נשמח שתהיה פה חזית אחידה של כל כנסת ישראל. מדובר בתקציב חברתי, אחראי ומאוזן שמיטיב עם הציבור בישראל.
אני מביא אותו לפניכם ומקווה שהוא יזכה לתמיכה מלאה של הבית הזה.

תאריך:  22/12/2016   |   עודכן:  25/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקציב הזה הוא של כל אזרחי המדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עידן יוסף
ביטן: נגיש הצעת חוק שמתקנת את החוק באופן כזה שאם יש תיקוני תקציב על-ידי חברי הכנסת זה יירשם בבסיס התקציב ולא יירשם ככסף ייחודי
איציק וולף
השר כחלון סיכם במליאת הכנסת את דיוני התקציב    "נמשיך להגדיל עוד יותר את ההוצאה הציבורית של מדינת ישראל"    הוקפאה עד ליום א' שביתת הרשויות המקומיות
עידן יוסף
החלו ההצבעות על תקציב המדינה    ראש האופוזיציה הרצוג: "התקציב משעמם. נתניהו, פינו אותך מהמעון ונאלצת לעבור לסוויטה. מרגיש יותר כאילו עברת לצוללת"
עידן יוסף
דיון במליאת הכנסת על התקציב נסוב על אמירה של ראש הממשלה לתושבי עמונה והאשמתו בחיקוי מרי אנטואנט
עידן יוסף
עתה נותר לאשרו בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת    יו"ר ועדת הכספים גפני: "אישור התקציב והתוכנית הכלכלית טוב למשק ולמדינה"
רשימות נוספות
רש"ת תעביר למדינה 1.93 מיליארד שקל  /  איציק וולף
הממשלה תחייב תקציבי עתיד מגדריים  /  עידן יוסף
חוששת? סככות המתנה יכללו תאורה  /  עידן יוסף
האשם האמיתי  /  ד"ר גד פניני
נחלה מקופחת  /  עו"ד גלעד שרגא
מתנה עוקפת מס  /  עו"ד צבי שוב, עו"ד אמיר דרמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il