X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חאלד אבו טועמה פרסם בכתב העת גיטסטון אינסטיטיוט מאמר על הג'יהאד הפלשתיני נגד ישראל, בו הוא חושף את המטרה האמיתית של הפלשתינים שמדינות המערב מתעלמות ממנה לחלוטין. הוא מרמז שהפעילות של שני הארגונים, החמאס והפתח מכוונת לאותה מטרה: חיסולה של ישראל
▪  ▪  ▪
חאלד אבו-טועמה [צילום: יח"צ]

העיתונאי ממוצא פלשתיני חאלד אבו טועמה פרסם בכתב העת גיטסטון אינסטיטיוט מאמר על הג'יהאד הפלשתיני נגד ישראל, בו הוא חושף את המטרה האמיתית של הפלשתינים שמדינות המערב מתעלמות ממנה לחלוטין. הוא מרמז שהפעילות של שני הארגונים, החמאס והפתח מכוונת לאותה מטרה: חיסולה של ישראל.
ואלה עיקרי הדברים:
החמאס
ארגון החמאס חגג לאחרונה 29 שנים לקיומו בתהלוכות ואירועים ברצועת עזה. בהזדמנות זאת חזרו, מדגיש אבו טועמה, מנהיגי החמאס על החלטתם הנחושה להביא לחיסולה של מדינת היהודים. אבו טועמה מצטט את אחד מראשי החמאס שהכריז:" אנו לא נכיר לעולם בישראל מפני שהיא תעלם". המוטו של החגיגות היה ש"הג'יהאד ימשך עד לשחרורה של כל פלשתינה מהירדן עד הים התיכון".
אבו טועמה קובע שהחמאס הוא הארגון הפופולרי ביותר בחברה הפלשתינית ולא רק ברצועת עזה אלא גם בגדה המערבית. החמאס אינו רואה בפינוי המוחלט של רצועת עזה ע"י ישראל מחווה והוכחה שלישראל אין כל אינטרס לשלוט בעזה. החמאס רואה בפינוי סימן של חולשה. הצלחתו של החמאס בבחירות ב-2006 לאחר הפינוי הושפעה מטענת החמאס שהפינוי הוא הישג של החמאס וישראל נסוגה בשל הרקטות שהחמאס שלח נגד היישובים הישראלים. הטיעון התקבל על-ידי הציבור הפלשתיני כהוכחה שניתן לנצח את ישראל.
לרגל האירוע הכריז מנהיג החמאס חאלד משעאל:"אנו מתקדמים עם ההתנגדות שלנו להשגת הפרויקט הלאומי...אנו מצפים לשחרור פלשתין ולטיהור מקדש אל אקצע...אנו מתכוונים להחזיר את הפליטים לבתיהם ולשחרר את אסירנו מבתי הכלא הישראלים".
המונח טיהור כוונתו, לדעת אבו טועמה, לטיהור הר-הבית מיהודים. החמאס ואבו מאזן משתמשים בביקורים של יהודים בהר-הבית להסתה של הציבור הפלשתיני נגד ישראל.
מנהיגות הזרוע הצבאית של החמאס עזאדין אל-קסאם הכריזה לרגל האירוע שהיא נחושה להמשיך בהכנות למלחמה הבאה נגד ישראל ע"י חפירת מנהרות ודיווחה על 22 הרוגים שנספו בהתמוטטות מנהרות ב-2016. בו-זמנית החמאס מציג עצמו כקורבן התוקפנות הישראלית ואחד ממנהיגיו הכריז ש"העזרה הצבאית והפיננסית האמריקנית לישראל זוהי תמיכה רשמית בטרור".
אבו טועמה מסכם את החלק במאמר המוקדש לחמאס ואומר שהרטוריקה והפעולות של החמאס מסירים כל ספק לגבי כוונותיו. לאחר 29 שנים מנהיגות הארגון עדיין מאמינה שניתן לנצח את ישראל ולהשמידה.
אבו-מאזן
לדעת אבו טועמה הדיבורים של החמאס ודברי אבו מאזן בקונגרס ה-7 של הפתח חד- הם. אבו מאזן הכריז שם בנאומו:"אנו השגנו עד עתה ג'יהאד קטן והג'יהאד הגדול עדיין לפנינו". אבו מאזן והרשות הפלשתינית מתכוונים לסוג אחר של ג'יהאד: מאבק במישור הבינלאומי לבידודה של ישראל ולדה-לגיטימציה שלה על-מנת להשיג ויתורים מרחיקי לכת. מטרתו של אבו מאזן היא להביא את המוסדות הבינלאומיים להפעיל לחץ על ישראל לחזור לגבולות 1967, להקים מדינה פלשתינית שתוכר על-ידי העולם כולו לא ע"י מו"מ אלא ע"י "ג'יהאד דיפלומטי" נגד ישראל.
לאחרונה עושה אבו מאזן מאמץ להגיע לפיוס עם החמאס. אבל אבו טועמה מדגיש שגם אם החמאס יענה לפניית אבו-מאזן אין הכוונתו לוותר על מטרתו להשמיד את מדינת היהודים ואבו מאזן אינו מתכוון לדרוש מהחמאס לוותר על מטרתו זו. אם החמאס יענה להצעה יהיה זה במטרה לאחד כוחות מאחורי מטרות החמאס.
לדעת אבו טועמה אבו מאזן בדעה שהג'יהאד החמאסי והג'יהאד הדיפלומטי שלו משלימים זה את זה. הטרור החמאסי מגביר את הלחץ על ישראל להיכנע. שני הארגונים שואפים להוריד את ישראל על ברכיה.

תאריך:  26/12/2016   |   עודכן:  26/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הג'יהאד הפלשתיני נגד ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ושוב הגב' שפק-ליסק נהגה
שוב עשתה זאת  |  26/12/16 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רון בריימן
מדינות צבועות מכל היבשות אמרו לנתניהו, די, היכנע לכובש הערבי    העולם מתחרט על הקמתה של מדינת היהודים, ועל כן דורש ממנה להתאבד באמצעות רעל "פתרון" שתי המדינות בארץ ישראל המערבית    ההחלטה המתגרה של מועצת הביטחון אסור שתרפה את ידיה של ישראל
ישראל רוזנבלט
נציג הארגון התראיין בערוץ 10 המפרגן ודיבר על האסון ההומניטרי המרחף על רצועת עזה, באשמתה של ישראל. הוא לא שמע על החמאס, לא על המצרים שסגרו את המעברים, ולא על מנהרות הטרור. הוא לא שמע גם על זכויות משפחות החיילים הנעדרים אורון שאול והדר גולדין, והאזרחים אברה מנגיסטו והיישאם א-סייד
אריה גל
הדדיות" היא מילת המפתח", וגם "הגינות". שתי מדינות אחיות. מדינה יהודית עם מיעוט שווה זכויות וחובות של ערבים בעלי אזרחות ישראלית כאן, ומדינה ערבית עם מיעוט שווה זכויות וחובות של יהודים בעלי אזרחות פלשתינית שם
יוני בן-מנחם
בכיר חמאס מחמד א-זהאר תוקף בחריפות את ראש הלשכה המדינית חיאלד משעל וסגנו ומודיע על התמודדותו על ראשות התנועה. מאחורי הקלעים מתחרה אירן נגד קטר וטורקיה על השליטה בהנהגת חמאס
יוני בן-מנחם
בקרב הפלשתינים יש שמחה ותחושת ניצחון בעקבות החלטת מועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות בצד חששות מתגובה ישראלית קשה    אובמה היוצא העניק רוח גבית לבינאום הסכסוך והסלים את המאבק המדיני במקום לקרב בין עמדות ישראל והפלשתינים    החשש הפלשתיני: הימין בישראל ייזום עתה שינויים בחקיקה בכנסת כדי לספח באופן רשמי חלקים נוספים משטחי הגדה לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il