X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין זה אלא שחכמי ישראל הורו לקראת הבאות כי בין כל האיומים יש שניים הנראים כסותרים, ואינם אלא איום אחד. העמדת האומה על הדין היא כיפת הברזל של הקיום. העמדת האומה רק על הדין, היא סידוק כיפת הברזל
▪  ▪  ▪
ועדת חוקה חוק ומשפט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

חכמי ישראל שהורו תורה אחרי החורבן הבית השני, ראו עצמם ממונים על מניעת החורבן השלישי. ניכר מדבריהם כי לא ראו בתבוסות ירושלים עדות לכשל צבאי, לאין אונות מגני יהודה שקרסו פעמיים במלחמות מול חילות בבל ורומי. אין במקורות זכר לאמירה כלשהי של מחנכי הדורות הבאים שהמפלות היו צבאיות. כל המקורות כולם מורים שהם ראו את הנגעים הפושים בחברה בימיהם כמחוללי החורבן בעבר, עבודה זרה, חילול שבת, שנאת חינם, ביטול תינוקות של בית רבן, ביזוי תלמידי חכמים, ועוד. כל האזהרות האלה נשמעו, אבל שתיים שלא מניתי עד הנה, מוכרחות היו לעורר תהיה ותמיהה. אחת מהן אמרה, " ולא חרבה ירושלים אלא על קלקול הדין", וסמכו על הנביא ישעיה שפתח נבואותיו בפסוק "...מלאתי משפט צדק ילין בה ועתה מרצחים" ופירשו שבשעה שהייתה 'מלאתי משפט' -צדק לן בה.(תנחומא על פרשת שופטים). אל עומתה של אזהרה זאת, אמרו אזהרה אחרת, סותרת, " אמר רבי יוחנן: לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה"(בבא מציעא ל',ב').
אין זה אלא שחכמי ישראל הורו לקראת הבאות כי בין כל האיומים יש שניים הנראים כסותרים, ואינם אלא איום אחד. העמדת האומה על הדין היא כיפת הברזל של הקיום. העמדת האומה רק על הדין, היא סידוק כיפת הברזל.
בלא משפט, לא רק איש את רעהו חיים בלעו, אלא איש ורעהו יחדיו מרוקנים את המדינה מכוחותיה ונהנים הנאת שעה מן ההפקר, וכלים. אבל חברה המעמידה הכל על הדין, פוטרת עצמה מציות לערכים שהדין בא להגן עליהם. הערכים קודמים לדין. המשפט אינו מחנך. האם מחנכת, האב מחנך, המורה מחנך, העיון במשנת וותיקים מחנך, המידות שאלה מקנים מחנכים, שיקול הדעת מחנך, המשמעת העצמית מחנכת, האוטונומיה המוסרית מחנכת. המוותר על כל אלה ומציע תחתיהם דין כופה, יוצר משפט המגן על ההתרוקנות מערכים. והעיר חרבה.
יש דין ויש לפנים משורת הדין, אם אין לפנים - גם אם יש דין אין דין, כי אם הלפנים מרוקן - החוץ אינו אלא קליפה, והמסגרת קורסת כשתוכה לא מחזיק בה.
ועוד זאת אמרו, וראו לקווי בניין הבית השלישי שכולנו טורחים על הקמתו להתיירא יראה גדולה שמא התעלמות ממה שאמרו מעכבת חלילה, " לא חרבה ירושלים אלא מפני שלא היה להם בושת פנים זה מזה". שימו כחותם על ליבכם, אתם היושבים זה עם זה וזה מול זה ועיני כל ישראל תלויים בכם בציפייה...

תאריך:  28/12/2016   |   עודכן:  28/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אס.אם.אס ידוע לוועדת החוקה חוק ומשפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מצער, שהסתדרות המורים לא שמה לעצמה כיעד לשים קץ לתופעה שאין לה מקום במוסד חינוכי. שתיקתו המוחלטת של יוסי וסרמן ושיתוף הפעולה שלו עם המערכת בנושא מורי הקבלן ביישה אותנו כציבור מורים
עו"ד זוהר הר-נוי
פתרון יצירתי של שופטת משפחה למקרה בו הצדדים מצויים כבר בסכסוך מתמשך, ואין טעם לשלוח אותם לגישור לפי החוק החדש
איתן קלינסקי
מסתבר, שבעיני שר החוץ של מדינת ישראל, בנימין נתניהו, מדינה כמו ניו-זילנד אינה מדינה נחשבת וניתן לשים עליה פס ואף להחרימה
איתמר לוין
ברק אובמה וג'ון קרי הם "ברווזים צולעים". אם להחלטה במועצת הביטחון עוד יכולה להיות משמעות לעתיד כלשהי, הנאום של קרי הוא חסר משמעות
ראובן לייב
שיטות ההצלחה הבלתי-משוערת של החשמונאים, מבחינת ההיבט הצבאי והמדיני, צפונות בכוחו של העם היהודי מזה, ובתנאים הבינלאומיים מזה. העם היהודי, שבימי אנטיוכוס-אפיפפנס בא עליו משבר שלא היה דוגמתו - גילה כוחות עצומים שהצטברו בקרבו במשך הדורות, ופיתח עד קצה גבול היכולת את כושרו הרוחני והצבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il