X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כנגד אלו שטענו שיש לכבד את האו"ם, כי אלמלא החלטתו לא קמה מדינה, בן-גוריון זעק: "לא ולא, רק העזת היהודים הקימה המדינה ולא החלטת או"ם-שמוּם"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בשנת תשט"ו, עקב ריבוי פיגועי טרור שבאו מרצועת עזה, ובמיוחד זריקת רימון לתוך חתונה במושב פטיש, הציע דוד בן-גוריון לגרש את המצרים מרצועת עזה. הוא נימק שמלבד פעולת תגמול, "יש עוד סיבה, סיבה חינוכית ומוסרית. הבט על היהודים הללו. הם באים מעירק, מכורדיסטן, מצפון-אפריקה... הם באים מארצות, שם היה דמם הפקר, שם מותר היה להתעלל בהם, לענותם, להכותם, להתאכזר אליהם. כבר התרגלו לכך כי הם קרבנות חסרי אונים של הגויים. כאן עלינו להוכיח להם כי דמם אינו עוד הפקר; כי יש מדינה ויש צבא לעם היהודי, אשר לא ירשו כי יעשו עוד בהם שפטים: כי יש מחיר לחייהם ולרכושם. עלינו לזקוף קומתם, לנטוע בהם הרגשת קוממיות וגאוה. עלינו להמחיש להם כי מי שקם עליהם לא יימלט מעונש, כי הם אזרחים במדינה ריבונית, האחראית לחייהם ולשלומם".
וכנגד אלו שטענו שיש לכבד את האו"ם, כי אלמלא החלטתו לא קמה מדינה, הוא זעק: "לא ולא, רק העזת היהודים הקימה המדינה ולא החלטת או"ם-שמוּם".
אחרי חודש, ביום העצמאות, לנוכח החלטה אנטי-ישראלית, הוא אמר:
  • "לא נהיה כפויי-תודה לדברים חשובים שנשמעו בעצרת-או"ם ולהחלטה האפלטונית שנתקבלה למען הקמת המדינה, - אבל נכיר הדברים כהוויתם, כי בלי עמלנו, מאבקנו וגבורתנו - לא היו כל תוצאות לדברים היפים ולהצהרות הנאות. ואל נתרגש, אפוא, יתר על המידה מדברים לא יפים ומהצהרות לא נאות. ההיסטוריה אינה נעשית על-ידי דיבורים - אלא על-ידי מעשים....
    אנו מדינה צעירה, אבל מדינה זו חודשה והוקמה על-ידי עם עתיק. במסענו הארוך... על פני הזירה העולמית נפגשנו עם הרבה אומות ומדינות... ראינו הרבה תמורות וחליפות, וגם שבענו תלאות ומאבקים, וצברנו נסיון-חיים כמעטים שבעמים; ולא מתוך כותרות צעקניות וקיקיוניות של עתונים יומיים - אלא מתוך אספקלריה היסטורית מרחיקה ראות - נסתכל לדברים הנעשים סביבנו....עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים, אלא במה יעשו היהודים"!
    בדומה לזה אחרי החלטת גינוי של האו"ם, בשנת תשכ"ז, גולדה מאיר הגיבה: "מעולם לא אמרתי: 'או"ם-שמום'. [אבל] תמיד אמרתי, ואני אומרת זאת גם עכשיו: לבטחונה של ישראל - אחראית מדינה אחת בלבד: מדינת ישראל".
    וכן ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, הגיב על הגינוי עקב הקמת שכונת הר חומה במזרח ירושלים בתשע"ז: "אם זה מה שיש לאו"ם לעשות, אז הוא באמת שמום". הוא חזר על עצמו בשנת תשע"ב: "לא מעניין אותי מה האו"ם אומר".
    זה הכלל, אנו רווים גינויים מהאו"ם, הם מדברים ואנו ממשיכים לבנות את מדינתנו בחסדי השם עלינו. גם מבצע אנטבה בתשמ"ו היה "תוקפנות משוועת". בכלל בתשמ"ה הוחלט שציונות היא גזענות. גם מלחמת המפרץ בתש"ס גונתה. ועוד ועוד (עיין ויקיפדיה ערך יחסי האו"ם-ישראל).
    כלומר, אסור לנו להתגונן, אסור לנו לחיות, לכל היותר מותר לנו לספוג מכות ולהיעלם, ואז יקימו אנדרטה לזכרנו.
    כל זה אינו מפתיע אותנו. דוד המלך, מקים מלכות ישראל, לימדנו: "פצני והצילני מיד בני נכר אשר פיהם דבר שוא וימינם ימין שקר" (תהלים קמד יא). ולעומת זאת, אנו ממשיכים להיבנות: "אשר בנינו כנטיעים מגודלים בנעוריהם, בנותינו כזויות מחוטבות תבנית היכל. מזוינו מלאים מפיקים מזן אל זן, צאננו מאליפות מרובבות בחוצותינו. אלופינו מסובלים, אין פרץ ואין יוצאת ואין צוחה ברחובותינו. אשרי העם שככה לו אשרי העם שהשם אלוהיו" (שם יב-טו).
    ושאלו את ראש הממשלה יצחק שמיר בוועידת מדריר: למה אתה לא מוכן לוותר על יהודה ושומרון? השיב: ככה. אמרנו: אשרי העם שככה לו!
    "אין לנו להישען אלא על אבינו שבשמיים", והוא פועל על ידינו ומתוכנו.

תאריך:  29/12/2016   |   עודכן:  29/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
או"ם שמום
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפוסל-במומו
פוסל.  |  29/12/16 06:08
2
אשרי העם שככה לו אשרי העם שה'
אריה מאיר  |  29/12/16 11:27
3
בן גוריון ידע
דב הלמן  |  29/12/16 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
מזכיר המדינה נשא נאום ארוך בו טען כי ההתנחלויות מכתיבות את סדר יומה של מדינת ישראל    "עמדתנו שירושלים היא שטח כבוש, אין בכך חדש"
רבקה שפק ליסק
החלטת מועצת הביטחון הרואה רק בהתנחלויות מכשול לשלום היא החלטה חד-צדדית המעידה על חוסר הבנה של המציאות במזרח התיכון
יוני בן-מנחם
בצמרת אש"פ יש חששות מצעדי נקם של ישראל וממשל טראמפ בעקבות ההחלטה במועצת הביטחון בעניין ההתנחלויות. הרש"פ תנסה להביא ליישום החלטת מועצת הביטחון אך במקביל היא נערכת לחידוש המשא-ומתן עם ישראל
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני הודיע באמצעות דוברו כי יציג מחר את חזונו לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלשתינים    מדובר, ככל הנראה, בצעד נוסף בסדרת הצעדים האנטי-ישראלים של ממשל אובמה המסיים את תפקידו בעוד כשלושה שבועות
מרדכי ליפמן
אחד מגופי האו"ם, כנראה הציניים ביותר, הוא המועצה לזכויות האדם, גוף זה שהוקם בשנת 2006 הספיק במהלך קיומו לגנות את ישראל 9 פעמים על... הפרות זכויות אדם, מתוכם 8 גינויים בשנה אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il