X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בדבר אחד קרי צדק: ישראל יכולה להיות יהודית או דמוקרטית, היא לא יכולה להיות שתיהן חותם בעשר אצבעות על הקביעה הזאת למרות שיצאה מפיו של שונא ישראל
▪  ▪  ▪
קרי. צדק בהחלט [צילום: אנדרו הרניק/AP]

הבעיה המרכזית של ישראל היא הרצון שלה לשחק בצעצוע המעודן הזה שנקרא "דמוקרטיה", למרות שהתנאים עוד לא בשלו בשביל לשחק במשחק הזה. גילנו אינו מתאים עדיין למשחק הזה. ישראל עדיין צריכה להתמודד עם אתגרים שההתמודדות עימם אינה יכולה להיות אפקטיבית בנוף דמוקרטי.
נפתלי בנט אומר: איני רוצה שיהיו שתי מדינות זו לצד זו - אחת יהודית ושניה פלשתינית. יפה, אומרים לו אומות העולם כולל השמאל הישראלי: ספח את השטחים ואף את עזה ותן למסופחים זכויות אזרח שווים כי הרי אתה דמוקרטיה. כאן נתקע בנט והתחיל לגמגם. נתניהו שחושב כבנט גם הוא נתקע, אבל ניסה לקנות מהעולם פסק זמן בדמות הסכמה לשתי מדינות, כך שלא ייראה הגימגום שלו ברבים כי הרי הוא דיפלומט הרבה יותר מדופלם מבנט, ובסך-הכל קנה זמן אך לא התמודד עם הסוגיה: ספח ותן זכויות כי אתה דמוקרטיה, או ותר והסכם למדינה מוסלמית לידך שתמרר את חייך לעולמי עד. אלה הן שתי האופציות שעומדות בפני ישראל בצל הצעצוע הדמוקרטי שישראל רוצה מאוד לשחק בו, ושתי האופציות אינן מתאימות לישראל.
בשום פנים לא מתאים לי להקים מדינה דו-לאומית עם זכויות מלאות לתושביה, כי באמת ובתמים הזהות היהודית שלי תאויים על-ידי הערבים במקודם או במאוחר. היום יש 13 חברי כנסת ערבים, לאחר הסיפוח יכולים לעלות ל-20, ולאחר כמה עתירות לבג"ץ להחיל, בשם העיקרון הדמוקרטי, את זכות השבות גם על ערביי ישראל - הח"כים הערבים יכולים להגיע ל-25 ואח"כ ל-30 - תלוי בהרכב הבג"ץ. של אותם הימים, ותלוי בכנות הדמוקרטית של אותו שלטון.
מאידך-גיסא, רוצה מדינה דמוקרטית בלי לספח שטחים ובלי להסתכן במדינה דו לאומית? תן את הסכמתך לעוד מדינה ערבית מוסלמית שתוציא לך את המיץ לאט-לאט; לערבים יש כוח עמידה והרבה סבלנות.
מגמגמים
לא! אומר ביבי ובנט וגם בגין ורבין: לא רוצים לא את זה ולא את זה.
"אז מה אתם רוצים לעזאזל"- מטיחים בהם שוב אומות העולם ולוחצים, הרי כל הבעיות של העולם בגללכם. בראש מורכן אנו עונים להם: "רוצים לשמר את המצב הקיים ורוצים שתאמינו לכנותנו יען אנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".
בולשיט ענו לנו כל אומות העולם. ענו לנו תשובה זו ממש בשבוע שעבר, כל אומות העולם כולל הידידים הקרובים ביותר ואני לא מדבר על ארה"ב של אובמה, אני מדבר על אירופה בשלמותה, ואני מדבר על מצרים שבאמת רוצה לחיות בשלום לצד ישראל. אבל ישנה כאן משבצת ריקה שאנחנו ממלאים אותה בבולשיט, בשום דבר, אנחנו לא מתמודדים עם השאלה האמיתית "מה אנחנו רוצים", אנחנו מגמגמים, דוחים את הקץ, נלחצים, מלקקים למעצמות, קונים זמן, ובנתיים נלחמים ומדממים בתוך גבולותנו ומחוצה להם.
אבל כולנו שכחנו כי ישנה עוד אופציה שאיש לא חשב עליה ולא העלה אותה על בדל שפתיו: אנחנו לא שלטון דמוקרטי וגם לא יכולים להיות כאלה כי עדיין אנו נלחמים על עצם קיומנו ועל מקומנו במשפחת העמים.
מה אנחנו?
אנחנו מדינה יהודית נאורה, ששיטת השלטון שלה נועדה לשרת את המבנה של "מדינה יהודית". במבנה הזה ניתן לחיות עימנו ובתוכנו גם למי שאינו נמנה על עמנו.
לא יודע איך ייקרא המשטר הזה, אבל במסגרתו אנחנו יכולים סוף-סוף לעמוד על עקרונותנו באופן כנה, להתבטא באופן כנה, לא לגמגם, להיות אנחנו, ובעיקר לא לסנדל את עצמנו; לא לשחק בצעצוע הדמוקרטיה רק כי הוא נקרא "אין" וכל האינים קונים אותו.

תאריך:  31/12/2016   |   עודכן:  31/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על האופציה השלישית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה לא יודע,
איך ייקרא  |  31/12/16 05:49
2
הדמוקרטיה לא טובה לנו
הירונימוס  |  31/12/16 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ישראל רוזנבלט
גל השמחה שאפיין את תגובותיהם הנלהבות של רוב הפרשנים השונים לצעדיו האחרונים של ממשל אובמה כלפי ישראל רק המחיש שוב עד כמה התקשורת אצלנו מוטה שמאלה. נקל לשער איזה חגיגה הייתה מתרחשת אילו הזוג קלינטון היה נכנס לבית הלבן. ורק הנשיא הנבחר דונלד טראמפ מקלקל את האופוריה
מרדכי בן-חורין
הפלשתינים ממש טיפשים ועוורים. עובדה, שהם לא נפגעים ונעלבים מההתייסות אליהם בכל כך הרבה בוז וסלידה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ספר נוסף, מארב נאלח, ניצול ציני, לסלול דרך ולזכר אמוץ    חנוכה שמח, חודש טוב ושבת שלום
עידן יוסף
השר בנט: המדיניות של הממשלה היא לא למדינת פלשתין שנייה    סמוטריץ' וקיש: נקדם את חוק הריבונות על מעלה אדומים    בנט: כל הממשלה תיישר קו
איתמר לוין
העובדות מהן מתעלמים האו"ם וג'ון קרי    תראו מי המדינות שמטיפות לנו מוסר    מבט עובדתי וערכי על חנוכה    כיצד יש לקרוא את המסמכים על ילדי תימן    עוד שתי נקודות על המשברים בהפועל ומכבי תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il