X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קטר הפכה בשנים האחרונות בגלל כוחה הכלכלי לתומכת הראשית בארגוני הטרור האיסלאמי הקיצוני ולבעלת עמדת השפעה חזקה. עתה מנצלת קטר את השפעתה להפקת רווחים פוליטיים וחיזוק מעמדה בזכות קשריה עם ארגוני הטרור
▪  ▪  ▪
אמיר קטאר, השייח חמד בן חליפה א-תאני [צילום: AP]

הקשר של קטר לארגוני הטרור הוא סוד גלוי למנגנוני המודיעין במערב ובמזרח התיכון, גם ישראל יודעת זאת היטב.
קטר הפכה בשנים האחרונות לשחקן חשוב בפוליטיקה הבינלאומית בזכות עתודות הגז הטבעי שברשותה ובגלל כוחה הכלכלי היא מרשה לעצמה להתערב בענייניהן של מדינות זרות ולבחוש בפוליטיקה הפנימית שלהן כפי שהיא עושה למשל ביחד עם טורקיה בכל הקשור לפוליטיקה במצרים ומתן מקלט מדיני בשטחן למנהיגי תנועת "האחים המוסלמים".
לכן אין זה צריך להפתיע אף אחד שהעיתון "כול אלערב" היוצא לאור בנצרת פרסם בשבוע שעבר ידיעה על כך שקטר מתווכת בין ישראל לתנועת חמאס בקשר לשחרורם של ארבעת הישראלים המוחזקים בידי הזרוע הצבאית "עז א-דין אל-קסאם" בניסיון לגבש עסקת חילופי שבויים חדשה.
צלאח אלברדאוויל, אחד מבכירי חמאס ברצועה, הכחיש אומנם את הידיעה אך באופן בלתי רשמי אישרו אותה גורמים אחרים בתנועה.
למחמד אלהמאדי, נציג קטר ברמאללה המטפל בשיקומה של רצועת עזה, יש קשרים הדוקים עם תנועת חמאס ומאידך-גיסא גם עם מתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב מרדכי והוא זה שעסק כנראה במגעי התיווך.
לקטר אין רק קשר לתנועת חמאס, מלבד מפקדת חמאס בראשותו של ח'אלד משעל שהיא מארחת בדוחא, היא מארחת כאמור גם את מנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים לאחר עלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון, תנועה זו מוגדרת במצרים כארגון טרור.
כמו-כן יש לה קשר הדוק עם ארגון דאעש ועם הארגונים הג'יהאדיסטים האחרים הנלחמים בסוריה נגד צבאו של בשאר אסד והחיזבאללה והיא מספקת להם כספים ואמצעי לחימה רבים.
הוכחה נוספת לקשר של קטר לארגוני הטרור האלה סיפק בשבוע שעבר נשיא לבנון הגנרל מישל עון.
נשיא לבנון יצא ב-11 בינואר לביקור בנסיכות קטר, שם נפגש עם שליטה הנסיך תמים בן חמד, וביקש ממנו סיוע בשחרורם של 9 חיילים לבנונים, שני אנשי דת נוצרים ועיתונאי לבנוני המוחזקים מזה כשנתיים בשבי של ארגון דאעש בסוריה.
על-פי ההודעה שפירסמה הנשיאות הלבנונית, שליט קטר הבטיח לנשיא לבנון לסייע בפעולות השחרור למרות רגישות הנושא.
פנייתו של נשיא לבנון לקטר מוכיחה שוב את העובדה שמדינות העולם מודעות לקשר ההדוק של קטר לארגוני הטרור ולמנופי הלחץ שהיא יכולה להפעיל עליהם.
במהלך ארבע השנים האחרונות תיווכה קטר כמה פעמים בין מדינות שונות לבין ארגוני דאעש ו "ג'בהת אלנוצרה" בסוריה ובינן לבין ארגון אל-קאעידה בתימן ולטאליבאן באפגניסטן.
על-פי מקורות רוסים לקטר יש גם קשר לגורמי טרור בצ'צ'ניה.
לפני כשנתיים הצליחה קטר להביא לשחרוררם של 16 חיילים לבנוניים שהוחזקו בשבי ארגון "ג'בהת אלנוצרה" בסוריה בתמורה לשחרורם של כמה מחבלים ג'יהאדיסטים שהיו עצורים בלבנון ובהם סג'א אלדלימי, גרושתו של מנהיג דאעש אבו בכר אלבגדדי ואישתו של אחד ממנהיגי ארגון "ג'בהת אלנוצרה".
בשנת 2014 הביא התיווך הקטרי לשחרור אזרח אמריקני ועוד כמה נזירות של הכנסיה האורתודוכסית היוונית שהוחזקו בשבי ארגון "ג'בהת אלנוצרה" בסוריה.
זרועותיה של קטר בוחשות גם במלחמות בתימן ובאפגניסטן.
מאמצי התיווך שלה הביאו לשחרור קצין אמריקני משבי הטאליבאן בתמורה לשחרור כמה מחבלים שהוחזקו בארה"ב וגם בתימן לשחרורה של אזרחית שוויצרית שהוחזקה בידי ארגון המזוהה עם אל-קאעידה.
משרד החוץ השוויצרי פרסם הודעה רשמית שבה שיבח את עזרתו שליט קטר דאז הנסיך שיח' חמד בן ח'ליפה אלת'אני.
תיווך לשחרור חטופים ובני ערובה הינו הפן החיובי של הקשר של קטר לארגוני הטרור הג'יהאדיסטים כי בדרך כלל היא מצליחה בו מכיוון שהיא נחשבת ל "בעלת הבית" בזכות הכספים ואמצעי הלחימה הרבים שהיא מספקת לארגונים אלה.
אולם, על-פי טענות של המודיעין המצרי, על אדמת קטר מתבצעים התכנונים לפיגועים בתוך מצרים ומדוחא יוצאות ההוראות המבצעיות למפגעים. כך היה לטענת המצרים בפיגוע האחרון הקשה בכנסיה הקופטית בקהיר לרגל חג המולד.
מתוצאות החקירה שפירסמה מצרים עולה כי התכנון לפיגוע נעשה במשרדי תנועת "האחים המוסלמים" בהשתתפות השיח' יוסף קרדאווי. ראש הזרוע הצבאית של התנועה,מהאב מצטפא אלסייד קאסם ששם הקוד שלו הינו "הדוקטור", יצא מקטר לחצי האי סיני שם עבר הדרכה ואימונים אצל דאעש ואחר כך שיגר את המחבל המתאבד מחמוד שפיק לפיגוע בכנסיה הקופטית בקהיר.
תוצאות החקירה של שירותי הביטחון המצריים קבעו כי היה זה פיגוע משותף של תנועת "האחים המוסלמים" וארגון דאעש שתוכנן בקטר כדי לנסות ולזעזע את שלטונו של הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי.

תאריך:  15/01/2017   |   עודכן:  15/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשר של קטר לארגוני הטרור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כאילו מדינה
שפשף  |  15/01/17 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
סוד החיים הוא עץ החיים. אנו צמאים לקומה שלימה של חיים. להארה החיים כולם, על כל רבדיהם, באור הכוח העליון, באור השם יתברך, הדוחף אותנו עוד מעץ הדעת טוב ורע, אל עץ החיים הנצחיים
אביעד ויסולי
המאבק של עולי הר-הבית כנגד ההגבלות המינהליות שהמשטרה ניסתה להטיל עליהם, ללא אישור משפטי, נחל הצלחה מלאה. נראה כי המשטרה נחלה כאן את התבוסה המובהקת ביותר שלה מול עולי הר-הבית בבג"ץ מזה למעלה מ-35 שנה, אם לא יותר מכך
ראובן לייב
במערכה הניטשת בימים אלה על הון-שלטון-עיתון בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות, מוצאים השניים את עצמם כבולים בעבותות-ברזל, לפותים וחבוקים יחדיו
איציק וולף
רבים טוענים שהופתעו ממערכת היחסים המושחתת שהתגלתה בין נתניהו לבין העורך האחראי של ידיעות אחרונות ארנון מוזס    מי שמכיר את ההיסטוריה של העיתונות הישראלית יודע, כי במקרה של העיתון הכלכלי טלגרף - הודה אבי טיומקין, אחד השותפים הבכירים בהקמתו, כי הרפתקה כלכלית זו החלה בעקבות רצונו של של אהרן דוברת, המנכ"ל הכל-יכול של קונצרן כלל בסוף שנות ה-80', לחסל את העיתונאי יואב יצחק שפרסם עליו שורת תחקירים במעריב ולאחר שנאלץ לעזוב הצטרף לעיתון גלובס
רון בריימן
אם הולנד-רולנד אומנם נאמן לאותו "פתרון" שתי המדינות שהוא שואף להשאיר כ"מורשת" אחריו בתום שנות נשיאותו החיוורות, מן הראוי שיפעל בהתאם לרעיונות ועידת "השלום" המיותרת והמזיקה שהוא מכנס ויתחיל ליישם את "פתרון" שתי המדינות דווקא בארצו, על-ידי חלוקתה בין הצרפתים לבין הכובש המוסלמי הפולש אליה, ועל-ידי הפיכתה של פריז לבירתן של שתי מדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il