X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העובדה הידועה והבלתי מוכחשת ולפיה ביבי הוא שדאג להקליט את שיחת בינו וביני - עובדה זו בלבד - מערערת את הטענה כי המדובר הינו בשיחת שוחד בשותפות ביבי
▪  ▪  ▪
נתניהו. יודע גם יודע [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]

כמו כולם גם אני לא זכיתי לשמוע ולו פרורים מהקלטת הלוהטת ביבי/נוני ("בינו וביני") ורק משום כך אין ביכולתי, בניגוד למטר פרשנויות, לקבוע אם בכלל מי מהם או שניהם אשמים ומהי בדיוק אותה אשמה. כשיפורסם תמליל השיחה, אם יפורסם, אתפנה לעניין זה.
ועד אז, פה ושם, אני קורא "דעות" מימין ומשמאל וממש לא מופתע לגלות שוב כי בני האדם מטבעם אינם מתבוננים במציאות וקובעים דעתם עליה אלא להפך - הם מנסים להתאים את המציאות לדעתם. גם האמת הפשוטה ולפיה אינך יכול כלל להביע "דיעה" על דבר שאינך יודע מהו, לא עצרה את שטף ה"דיעות" בפרשת בינו וביני מכל קצווי הקשת הפוליטית.
מושכי עט מסוימים מתהדרים בנוצות "הדלפות" שזרמו אליהם ומנסים לשכנע אותנו כי דיווחם כולל יותר מדיעה אלא "עובדות" ולפיהן שיחת בינו וביני נסבה על עניינם של תן וקח פסולים. הם כמובן מקווים שקוראיהם יתעלמו מכך שגם "הדלפה" היא סוג פסול של תן וקח בו המדליף משתמש בהם לפרסום מה שאסור בפרסום. הפוסל - במומו פוסל.
נורה אדומה
למרות שאין לי שמץ של מושג מה מוקלט בקלטת בינו וביני (מי בכלל מקליט היום בקלטות?) ברור לי כי קיים הבדל מהותי בין השניים המנהלים שיחה זו. בעוד נוני אינו יודע כי השיחה מוקלטת (לכל היותר יכול הוא לחשוד שכך הוא אך בודאי לא לדעת זאת), ביבי לעומתו יודע גם יודע. הוא עצמו דאג לכך. הבדל מהותי זה מוצנע בתקשורת אך דולק כנורה אדומה אצל חוקרי משטרת ישראל. השאלה מדוע יאמר אדם דברים מפלילים בידיעה שדבריו מוקלטים מטרידה ללא ספק את החוקרים שיחפשו הגיון בצעד טיפשי שכזה של כל אדם ובמיוחד בזה של מי שנבחר להנהיג את ישראל.
העובדה הידועה והבלתי מוכחשת ולפיה ביבי הוא שדאג להקליט את שיחת בינו וביני - עובדה זו בלבד - מערערת את הטענה כי המדובר הינו בשיחת שוחד בשותפות ביבי. לכל היותר יכולה היא להיות ניסיון שוחד מצד נוני אם בכלל. גם שונאיו הגדולים ביותר של נתניהו לא מייחסים לו טיפשות ורק טיפש יסכים לקבל הצעת שוחד ביודעו שזו מוקלטת.
כך או כך במאבק האיתנים ביבי/נוני יש יתרון עצום לביבי אם נאהב זאת ואם לאו. מי שמצניע יתרון בולט זה או אף מתעלם ממנו אל יצפה שסחורתו מ"הדלפות" מפוקפקות אלה, תציף את השווקים. בעיני הוא אינו אלא עוד אחד שמדביק את המציאות לדעותיו ורצונותיו ותו לא. ובזה אין כל הבדל בין ימין ושמאל תומכי ביבי או מתעביו.

תאריך:  15/01/2017   |   עודכן:  15/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקלטת הלוהטת של בינו וביני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם אתה מדבר
בלי לדעת  |  15/01/17 11:45
 
- נכון, שעמר לא יודע את העובדות,
יש פה אי הבנה.  |  15/01/17 16:11
 
- דוגמא
סתם אחד  |  16/01/17 01:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-מוזס
משה גולדבלט
האדם הסביר צריך להסיק מסקנות הגיוניות מעובדות שהוכחו לפניו ואלו מעלות יותר מחשד חמור שנתניהו קיבל שוחד ונתן תמורה
איציק וולף
ח"כ יהודה גליק פרסם שמו"ל הארץ נפגש איתו בלווית יח"צן העיתון וניסה לשכנע אותו לתמוך בחוקים שהיו עשויים לסייע להארץ בתחום הפרסום    בניגוד למוזס - מדובר בפגישות לגיטימיות וגלויות
איתמר לוין
דבריו של נוני מוזס, בהם התיימר להכתיב לעורכיו ועיתונאיו כיצד להתייחס לבנימין נתניהו, מלמדים שהקו בו נוקט ידיעות אחרונות מזה שנים הוא כלכלי-אופורטוניסטי
עמי דור-און
ניתוח הטקסט של הידיעות מראה, כי שני העיתונים הציגו אמת מסולפת גם אם העורכים הבכירים יכלו לטעון ששיקוליהם נקבעו על-פי "קריטריונים של מקצוענות עיתונאית"
חיים שטנגר
יש לחוקק ובמהירות האפשרות חוק עיתונות שיסדיר רישוי מקצוע העיתונות. חוק זה יחיל גם נורמות עונשיות-פליליות על עיתונים ועיתונאים. החוק יקים מערכת אתיקה ומוסדות אתיקה, כולל בית דין למשמעת ובית-דין לערעורים עליו, מכוח הוראות חוק מפורשות ולא על דרך הסכמה וולנטרית, כפי שפועלת כיום, מועצת העיתונות ומערכת האתיקה הקיימת לצידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il