X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדבריו, יש שלוש דרכים להתקדם: "הורדת מיסים, הורדת מיסים והורדת מיסים. בכלכלה הגלובלית מורידים מיסים. מי שמוריד את המיסים מתחיל לקבל משקיעים ויזמים, שלו ושל אחרים"
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו [צילום: AP]

כמה חודשים לאחר שנכנסתי לתפקיד שר האוצר נפגשתי עם גרינספאן. המשק היה אז בשפל עמוק. רציתי לשמוע ממנו מה דעתו. שאלתי אותו 'איך אנחנו מתפקדים לדעתך?' אז הוא אמר שהוא לא יודע כי הוא לא עוקב אחרי המשק. אבל הוא אמר שהוא יגיד לי איך הוא בודק באופן מיידי כל משק. הוא מסתכל על שני גורמים: קודם כל האם הבורסה עולה? והאם התפוקה או הריבית על אג"ח ממשלתיות יורדת?. אני נשמתי לרווחה כי הבורסה עלתה... והריביות ירדו". כך אמר היום (ב') בנימין נתניהו, במושב הנעילה של ועידת ישראל לעסקים.
נתניהו המשיך: "כשבאתי לנתח את המדיניות חשבתי שהבעיה היסודית אינה מה שהיה מקובל לחשוב ב-2003, שהסיבה להתרסקות המשק היא האינתיפאדה מצד אחד והתנפצות בועת ההייטק מצד שני. השניים האלה גרעו מהצמיחה שלנו אך לא היו הגורם העיקרי.
"ראיתי שעוד לפני שנת 2000 היינו בפיגור גדול מאוד מול כלכלות אחרות. רוב המדינות העשירות מאוד היו עם אוכלוסיות קטנות משלנו ורובן לא היו במעלה הרשימה לפני 20 שנה. שאלתי את עצמי, מה הן עשו בשביל לעבור אותנו?
"ההסבר לזה הוא בדבר אחר. בכלכלה הגלובלית, כל הכלכלות הן סקטור ציבורי שיושב על כתפי הסקטור הפרטי, שנותן את הכוח וסוחב את כל השאר. הסקטור הציבורי אצלנו הגיע למימדים אווילים ואנחנו עמדנו בפני קריסה.
"נגיד בנק ישראל דאז, דוד קליין, התריע על קריסה של מערכת הבנקאות. היינו בהתכווצות של התוצר, בשעה שהאוכלוסיה ממשיכה לגדול. הייתה לנו אבטלה גואה ובעיות קשות מאוד של עצירת השקעות וחוסר יכולת לגייס השקעות בחו"ל.
"על כן, הפתרון שהצעתי היה קשור בשני גורמים שהם ברורים. דיאטה חריפה ל"שמן" והזרמת חמצן ל"רזה". הדיאטה הזאת פגעה בי פוליטית ולוותה במאבקים קשים.
"החלק הקשה מאחורינו אבל יש צורך להמשיך בהורדת הוצאות הממשלה על-מנת לתת חמצן ל"רזה", לסקטור הפרטי. יש שלוש דרכים: הורדת מיסים, הורדת מיסים והורדת מיסים. בכלכלה הגלובלית מורידים מיסים.
"מי שמוריד את המיסים מתחיל לקבל משקיעים ויזמים, שלו ושל אחרים. אם אתה נשאר עם מיסים גבוהים יברחו ממך. אבל זה לא מספיק, כי כשה"רזה" מתחיל לרוץ יותר חזק הוא רץ קדימה ואז הוא נתקל במכשולים. על כן עלינו להסיר חסמים לתחרות. זה חייב את הרפורמה בנמלים, בשוק ההון, בפנסיות ועוד. העברנו 40 רפורמות בשנתיים וחצי.
"מקסמנו את הרפורמות בכך שחישבנו שעבור כל רפורמה נקבל שביתה במשק, אז יצרנו כמה שיותר רפורמות בזמן קצר כדי לחסוך בשביתות. אנחנו באמצע הדרך. עשינו את מחצית הרפורמות יש עוד 40. לא מקדמים את הרפורמות היום. הפחתת המיסים צריכה להתקדם בקצב מואץ. אנחנו מתחרים במירוץ פילים. צריך להמשיך למקר החוצה, לעשות מכרזים שקופים. ליעל את הממשלה לא מזיק לאף אחד.
"עלינו לעשות רפורמה בנדל"ן, במנהל מקרקעי ישראל. שמישהו ינסה לסגור מרפסת במדינה הזאת. אם נתמיד ברפורמות נוכל בתוך עשור להכפיל את התוצר לנפש ולהפוך לאחת המדינות העשירות בעולם. אנחנו יכולים לעשות דברים אדירים. תמיד הייתה לנו טכנולוגיה גבוהה אבל לא היה לנו שוק חופשי".

תאריך:  11/12/2006   |   עודכן:  11/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: עשינו את מחצית הרפורמות; יש עוד 40
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אכן נתניהו אבי הרפורמות , כל הכבוד  ל"ת
תמיד נתניהו   |  11/12/06 21:18
2
העשירים צומחים והעניים צונחים ל"ת
ביבי הנבלה  |  11/12/06 22:09
 
- לפי שפתך הנקיה, אתה בטח
רפה שכל שמאלני  |  11/12/06 23:51
3
ביבי הציל את המשק מקריסה טוטלית
כל הכבוד לו  |  11/12/06 23:53
4
בפועל "השמן" היא לא אותה אם מובטלת
אמיר המדהים  |  14/12/06 19:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
עובד בחברה נתפס לאחר שניסה לפרוץ למחשבי החברה המתחרה    במהלך החקירה התבצע ניסיון חדירה נוסף למחשבים
אריאל שמידברג
ראש הממשלה הפלשתיני איסמעיל הנייה אמר כי נשיא אירן התחייב להעביר רבע מיליון דולרים לממשלת החמאס ברשות
מוטי אקסמיט
בדיקת אירועי מעצרו של בני סלע והתנהגות השוטרים הועברו לבדיקתו של קצין בודק אשר העביר את התיק למח"ש    החשד הראשוני: שימוש בכוח לא סביר
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת קיבלה הערב החלטה המגנה את כינוס ועידת הכחשת השואה הנערכת בטהרן    שרת החוץ לבני: "המשמעות של להיות יהודי היא לחלום שואה, גם אם לא היית שם"    ח"כ אביטל הכריזה על יוזמה בינלאומית לגינוי של הפעולות האירניות בנושא הכחשת השואה
מחלקה ראשונה
שר התקשורת מינה ועדה עם חופש פעולה, שתפקידה יהיה לבחון את התחרות בתחום התקשורת בישראל    שבעת חברי הוועדה באים מתחומי ההנדסה, הצרכנות והכלכלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il