X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחמ"ד הציגה יוזמות רבות ליישוב הסכסוך. כולן כשלו, הקצינו את תביעות הערבים, ופגעו בסיכוי למו"מ ישיר, ביחסי ארה"ב עם ישראל והערבים ובמעמדה האזורי של ארה"ב
▪  ▪  ▪
מחלקת המדינה האמריקנית

כדי להימנע ממדיניות מזרח תיכונית כושלת של קודמיו לנשיאות, על הנשיא טראמפ להישמר מתקינות-פוליטית ותובנות מקובלות של מחלקת המדינה (מחמ"ד) שחיזרה אחר צדאם חוסיין עד פלישתו לכווית, תמכה בחומייני ובגדה בשאה הפרסי, הזדהתה עם "האחים המוסלמים" והיפנתה עורף למובארק, חיבקה את ערפאת, הביאה להשתלטות חמאס על עזה וקידמה את פני הצונאמי הערבי כשלב מעבר לדמוקרטיה. מחמ"ד הקריבה 1,400 שנות מזרח תיכון וולקני ואלים על מזבח אשליות על מזרח תיכון מתמערב.
מחמ"ד מתעלמת מהכלל הערבי של "על מילים אין משלמים מכס", שנועד להטעות את "הכופר" הנוצרי, הבודהיסטי והיהודי, ולכן מתרשמת מהמלל הערבי הפרו-פלשתיני. אבל, מנהיגי ערב לא רואים בעניין הפלשתיני עדיפות עליונה, שורש זעזועים אזוריים ולב הסכסוך הערבי-ישראלי. הם שקועים באתגרי קיום פנימיים, אזוריים, בין-ערביים ובין-איסלאמים, כגון המגלומניה של האייתולות והטרור האיסלאמי, שאינם קשורים לקיום ישראל ולעניין הפלשתיני. שלא כמו מחמ"ד, מנהיגי ערב ערים לחתרנות וטרור פלשתינים במצרים (שנות ה-50'), סוריה (1966), ירדן (1970-1968), לבנון (1983-1970) וכווית (1990). לכן אינם מלווים את המלל הפרו-פלשתיני במעש פיננסי או צבאי.
בניגוד למחמ"ד המתמקדת בעניין הפלשתיני, האינטרס האמריקני ויחסי ארה"ב עם ישראל והערבים חורגים בהרבה מההקשר הפלשתיני הצר. מנהיגי ערב אף לא רואים בסכסוך הערבי-ישראלי את "הסכסוך המזרח תיכוני". הם מבינים שהצונאמי הערבי האחראי לזעזועי האזור, אינו קשור לסכסוך עם ישראל, ואף מצדיק שתופי פעולה חסרי-תקדים עם ישראל, הנתפסת כגורם מייצב בניגוד לפלשתינים המוסיפים שמן למדורה.
מחמ"ד משוכנעת שנסיגה לקווי 1967 תשכין שלום ישראלי-ערבי, למרות שאין עדין שלום בינערבי מזה 1,400 שנים. האם הגיוני להניח שנסיגה ישראלית תשכנע את הערבי להעניק ל"כופר" היהודי את מה שאינו מעניק לאחיו "המאמינים" - דו-קיום בשלום - ולהסכים לריבונות יהודית במזרח התיכון, שהוא חלק מ"בית האיסלאם" שנועד אך ורק ל"מאמינים"?!
מחמ"ד רואה בהתנחלויות מכשול מרכזי לשלום ומאיץ טרור, למרות שהטרור הפלשתיני פעיל משנות ה-20 של המאה הקודמת והמלחמות פורצות מ-1948; הרבה לפני הקמת ההתנחלויות ב-1967. מחמ"ד מתעלמת מהמציאות המלמדת שהסכסוך אינו על גודלה - אלא על קיומה - של המדינה היהודית.
מחמ"ד הציגה יוזמות רבות ליישוב הסכסוך. כולן כשלו, הקצינו את תביעות הערבים, ופגעו בסיכוי למו"מ ישיר, ביחסי ארה"ב עם ישראל והערבים ובמעמדה האזורי של ארה"ב. לעומת זאת, שתי יוזמות ישראליות למו"מ ישיר הביאו להסכמי שלום עם מצרים וירדן. מעורבות ארה"ב חיונית בשלב מתקדם - ולא בשלב מוקדם - של המו"מ.
הנחת מחמ"ד כאילו הפתרון הראוי הוא הקמת מדינה פלשתינית מתנפצת על צוקי מציאות המזרח התיכון הגועש, ובמיוחד על-רקע הרקורד הפלשתיני, המבשר רעות ליציבות האזור, למשטר ההאשמי ולאינטרס האמריקני: ההסתה והחינוך לשנאה, הטרור השיטתי משנות ה-20', שתוף הפעולה עם הנאצים, ברה"מ, האייתולות, קוריאה הצפונית והטרור הבינלאומי.
אנטי-ממסדיות, נגד הממסד הרפובליקני והממשלתי, הביאה לנצחון טראמפ בבחירות. אנטי-ממסדיות, נגד ממסד מחמ"ד, היא תנאי להצלחתו בזירה הבינלאומית בכלל והמזרח התיכון בפרט.

תאריך:  25/01/2017   |   עודכן:  25/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא טראמפ, זהירות ממחלקת המדינה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יורם-פרס נובל בדרך. ל"ת
אבנר צפוני  |  25/01/17 13:31
2
יורם-פרס נובל בדרך.
אבנר צפוני  |  25/01/17 14:37
 
- פרס נובל
אבו נימר הצפוני  |  26/01/17 06:01
3
בהנחה שמזכיר המדינה החדש
החלפת הצוות  |  25/01/17 19:04
4
עם טילרסון תתכן היסטוריה
אלטע קאקער  |  26/01/17 03:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י' לוין
אומר שבעימות הבא, מול חמאס או חיזבאללה, יופעל כל כוחו של צה"ל    מתנגד להסכם ישיר מול הפלשתינים ותומך בהסכם אזורי שיכלול את הפלשתינים ואת המדינות הסוניות המתונות
מירב ארד
ההחלטה התבססה על עמדתו של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, אשר בחן את המקרה וקבע, לאור מכלול נסיבותיו, כי הנפגעת הותקפה בשל היותה יהודייה ועל כן מדובר באירוע שהרקע לו הינו לאומני
אורי שרגיל
למה אנחנו מסכימים להמשיך ולחיות עוד רגע אחד עם הטילים? מדוע, עם או בלי אמנון אברמוביץ' וזהבה, אנחנו לא מעמידים אולטימטום של 48 שעות לפני ממשלת לבנון וצוות ההנהגה שלה בוותיקן ובאיחוד האירופי?
יוני בן-מנחם
ירדן הצטרפה בגלוי למאבק הפלשתיני למניעת העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. המלך עבדאללה חושש מהתפשטות גל ההפגנות מהשטחים לירדן שיערער את יציבות השלטון הרעוע בלאו הכי על-רקע המצב הכלכלי הקשה
דביר מור
מדוע הרשימה המשותפת היא למעשה גלגול פוליטי של התנועה הלאומית הפלשתינית, ואיך זה בא לידי ביטוי בפעולות כנגד הציונות ומדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il