X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביקורת "בעלים ונשים" בת' חיפה

סוד הקשר בין בעלים ונשים

הקומדיה שעיבדו עמיר קליגר ומשה מאור שאף ביים - "בעלים ונשים" על-פי סרטו עטור הפרסים של וודי אלן, היא בבחינת מענק של הנאה ומרגוע מכל הלחצים וההיסטריה המקיפים אותנו. כמה נעים לצפות במשחק הכה משכנע של הקאסט המצוין, בתפאורה המקסימה ובכל. ברכה לכולם
▪  ▪  ▪
[צילום: ז'ראר אלון]

לא משנה כמה גשם וכמה קור שוררים בימים אלה, כמה חפירות חופרים לנו החוכמולוגים בכל אמצעי התקשורת, המדוברת והכתובה - צפיה בהצגת תיאטרון חיפה "בעלים ונשים" היא כמו כוס משקה שמשרה ניחוחות ושלווה, סטלבט של תענוג. חוויה מרעננת, מלאת חידודי לשון של עמיר קליגר ומשה נאור, שמעבירים בעיבוד שלהם את בעיות שני הזוגות הנשואים בניו-יורק, היישר לתל אביב או כל מרכז עירוני בארץ - לכאן ועכשיו.
מה שכובש את הלב מהרגע הראשון היא התפאורה המדהימה והכה רב תכליתית של גדול מעצבי התפאורה בארץ, סשה לישיאנסקי. על במה מסתובבת הוא יצר ארבעה לוקיישנים שונים, עם הרקע בו צילומי מגדלי מנהטן,ולצידיו נראים יצירה העשויה ממקלעת חבלים מתוחים בצידי הרקע, היוצרים איזכור לגשר ברוקלין ולגשר וושינגטון. רק אוהבי ניו-יורק יבחינו ביצירה. כך גם מקסימה נגינתו על הפסנתר והשירה של שאול בסר, הנוסכים במתרחש סוג של קסם נוסף.
שני הזוגות החיים שנים ביחד, מגיעים לפתע לתחושה של שאלה: האם האהבה שהתקררה (אצל זוג אחד) והפריז'ידיות של בת הזוג השני, הם סיבה מספיקה להמשיך ולחיות יחד? האם האהבה מבוססת רק על תשוקה וסקס, או שיש עוד כמה מרכיבים הנדרשים לצורך קיום הקשר הזוגי? התשובה לכך, במחזה, ניתנת בסוף.
דביר בנדק, "גייב" (בן דמותו של וודי אלן, שדרכה אלן חושף את בעיותיו האישיות - חיי הנישואים ארוכי השנים שלו עם השחקנית מיה פארו שנשברו עם התאהבותו בבתו המאומצת הצעירה), כשאת אשתו מגלמת בלי הרבה דמיון למקורית שבסרט, דורית לב ארי השמנמנה. משקפי העיגולדים שבנדק מרכיב, ופלומת השערות הדלילה על קרחתו, נעשו כדי להגדיל את דמיונו לוודי אלן. אך אינם יכולים לכער אותו כמו וודי. אלן הוא נמוך, מכוער ולא חביב כ"כ. בעוד דביר - בעל חן כובש וכשרון משחק כנה וישיר, המגיע ללב כל אחד.
אשתו החשדנית והקנאית"ג'ודי" (דורית לב ארי) חופרת לו בשאלות האם יש לו רומן עם אחת מהסטודנטיות שלו לספרות. מה שמאוחר יותר קורה, אך מתוך האיניטיאטיבה של אחת התלמידות, צעירה, חטובה להפליא ומקסימה, שנוטלת את היוזמה וממש כופה עליו את מיניותה (רוני גולדפיין). כאן מתחילה למעשה התלבטותו בנושא הקשר הזוגי.
בעיה דומה מתעוררת אצל חבריהם הטובים - שרון אלכסנדר כ"ג'ק" הסימפטי שכובש את הלב, ואשתו סאלי (קרן צור) בדמות הקרה כקרח, קלאפטע אמיתית, נוקשה ומרוחקת פיסית, מתוך בעיה נפשית שיש לה. בעיה המתעצמת גם כשהם נפרדים, והיא נפגשת עם גבר מקסים, חם ואוהב-מייקל (ישי גולן הנהדר, שמקרין חום ורגש במידה המירבית). אך גם הוא לא מצליח להמיס את הקרחון. באותה עת, ג'ק מוצא ענין בריין הצעירה והחמודה (לירון בן שלוש שזכורה מהסידרה "30 שקל לשעה").
ששת הדמויות עשויות היטב, וניכרת עבודתו של הבימאי הצעיר והמחונן משה נאור שמובילה אותם (עם כל כשרונם) למצות את המירב מתפקידי הדמויות המתלבטות בבעיות שרבים נתקלים בהן בכל מקום וזמן. לכן ההצגה כה כובשת, מהנה ומענגת. מעניקה מצב רוח טוב שעוזר להתעלות על כל אפרוריות מזג האוויר החורפי והקור שמדיפים פוליטיקאים רודפי שררה ושליחיהם בתקשורת.
מומלץ בכל לב.

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  01/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוד הקשר בין בעלים ונשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע סרוס בשם בשורה הראשונה
alice  |  1/02/17 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
מועדון רוטרי רעננה בחר בשאול רורקה כאיש השנה על פעילותו ליזום והקמת הבית של בנג'י, לחיילים בודדים, על שם בן דודו, בנימין הילמן שנפל במלחמת הלבנון השנייה    רשמים מעבודת ועדת השופטים שהיה לי הזכות לעמוד בראשה
צילה שיר-אל
כבת מזל שור הינה יצירתית מאוד ויש לה נשמה של אומן    היא פגיעה ורגישה, אך לא חושפת ומראה את רגשותיה בפומבי כתוצאה מהחינוך בבית
חניאל פרבר
בדורות האחרונים הפך היום לחגיגי - נטיעות, עריכת סדר ט"ו בשבט בשלל פירות הארץ ופעילויות נוספות    מסתבר שלצביון זה תרמה השיבה לארץ ישראל והתכנים הציוניים - חינוכיים של חיבור והשתרשות בקרקע באמצעות עולם הצומח והחקלאות
יהודה קונפורטס
הצעות חוק ודיבורים על המצב הלוקה בחסר של השמירה על הפרטיות הם דבר טוב, אבל הם לא שווים הרבה בלי אכיפה אגרסיבית על חברות, כמו גם על גורמים לא חוקיים, שאוספים עלינו מידע רב
אלי אלון
איש הרדיו והטלוויזיה אלימלך רם, נפטר לפני כשנתיים . מה הביא את עיריית תל אביב לפרסם אתמול(30.1.17) בעיתונות שנתיים לאחר מותו מודעת אבל חתומה על-ידי ראש העיר בזו הלשון "העיר תל אביב אבלה על מותו של אלימלך רם יקיר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il