לאחר ניסיונות, שכשלו בעבר, מסתמנת עכשיו בארץ עדנה למה שקרוי "מכונית חשמלית". זה צפוי עוד לקרות במרוצת השנה, כשעל כבישי ישראל יעלו סוף-סוף מאות מכוניות חשמליות, במסגרת פרויקט מיוחד, שיזכה לסבסוד על-ידי המדינה.
הזיהום ההולך וגובר באוויר בשל רכב המונע בבנזין ובסולר הוא זה שהביא למפנה הצפוי. יתרונה הגדול של המכונית החשמלית לעומת המכוניות הנעות כיום על הכביש, הוא בזכות היותה נטולה מפליטות, והיא גם תהיה זו שתזכה בשל כך את בעליה בבונוס של הטבות-מס מפליגות.
ממילא ברור ומובן מאליו שהשינויים שהונהגו בישראל ב"מיסוי הירוק", הם שהופכים את השנה הנוכחית לכדאית ביותר לרכישתו של רכב חשמלי בכבישיה.
יתרונות וחסרונות
עם זאת, ראוי לציין שבהבדל מהעבר, שבו התמקד השוק הישראלי בלקוחות פרטיים ובחברות ליסינג בלבד, יתמקדו השנה מאמצי השיווק בפרויקטים לאומיים, שיזכו כאמור לסבסוד המדינה.
למי שעדיין אינו מאמין איך שגלגל מסתובב לו עכשיו, כדאי להזכיר שעד להתעוררות העניין במכונית החשמלית, בלטו דווקא שני חסרונותיה הגדולים: מהירותה המוגבלת, בצד טווח-נסיעתה הקצר. אלא שהבשורה המעודדת היא שהיצרנים נערכו, בינתיים, למול שני המכשולים האלה, והמכונית החשמלית של עכשיו מסוגלת להגיע למהירות של 120 קמ"ש ולטווחי-נסיעה של 100-150 ק"מ.
עם זאת, אבני הנגף העיקריות בשימוש הרכב החשמלי הן עדיין בהטענתו האיטית של המצבר, ובמחיר תפעולה של המכונית, הכפול יחסית מזה של המכונית הממונעת בבנזין. האם אלה אכן יעמדו לה לרועץ? - ימים יגידו.