X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מאה שנה, בלתי-ראוי, טס ומדלג שבוע טוב
▪  ▪  ▪
מבצעים מיוחדים [צילום: קליף אוון/AP]

א. חוגגת
למרות שרק בשנת 1942 הפכה לדיוויזיה מוטסת, חוגגת עתה הדיוויזייה המוטסת 82 של צבא ארצות-הברית מאה שנה להיווסדה. כלומר, הדיוויזיה המפורסמת הוקמה קצת לפני שארצות-הברית נכנסה למלחמת העולם הראשונה (נובמבר 1917). דיוויזיה 82 לחמה בצפון צרפת במלחמת העולם הראשונה, וכבר שם צברה לה מוניטין.
במלחמת העולם השנייה היו מבצעים ראשונים מוטסים, ודיוויזיה 82 הפכה לחוד החנית של הצנחנות האמריקנית. בסוף המלחמה, כשלוש שנים וחצי אחר כך, כבר היו לצבא האמריקני חמש דיוויזיות מוטסות (11, 13, 17, 82, ו-101), אך דיוויזיה 82 הייתה הבכורה בהן.
מי שאינם מבינים בצבא, טוענים שחלף זמנה של הצנחנות הצבאית. האמריקנים - בצבא ובנחתים ולא רק בכוחות למבצעים מיוחדים - אינם סוברים זאת; וכשהם יכולים הם מפעילים צנחנים (למשל, במבצע לכיבוש אפגניסטן).
ב. ירד בדרגה
לוטננט-ג'נרל רון ל' לואיס, שהיה עוזר שר ההגנה האמריקני, ירד מדרגת הקבע שלו, מיג'ור-ג'נרל, לדרגת בריגדיר-ג'נרל בעקבות פיטוריו ובעקבות חקירה בהתנהגותו בנסיעותיו הרשמיות ברחבי העולם.
ד"ר אשטון קארטר, שר ההגנה הקודם, פיטר את גנרל לואיס, שהיה עוזרו, בנובמבר 2015, בעקבות תלונות על התנהגותו, וכיוון שכך ירד לואיס לדרגת הקבע שלו - מיג'ור-ג'נרל. כעת הוא ננזף, והורד בעוד דרגה, וזו תהיה דרגת פרישתו מהצבא האמריקני.
ההחלטה המינהלית אושרה על-ידי אריק פאנינג, שר הצבא הקודם, לפני שעזב את תפקידו, והובאה לידיעת שר ההגנה הנוכחי, ג'ימס מאטיס.
חקירה של המפקח הכללי של הפנטגון העלתה, כי לואיס - בוגר האקדמיה בווסט פוינט, ששירת בצבא 30 שנה - השתמש בכרטיס האשראי הממשלתי שלו לתשלום עבור מועדוני חשפנות ברומא ובסיאול, שתה לשוכרה וקיים "יחסים בלתי-ראויים" עם נשים במהלך נסיעותיו בתפקיד - כל אלה מעשים, שאינם ראויים לקצין.
ההורדה בדרגה תעלה ללואיס כ-20 אלף דולר בשנה, כתוצאה מהפגיעה בגמלתו.
ג. נמצאה האבדה
כטב"ם של צבא ארצות-הברית, שנעלם לפני כעשרה ימים, במהלך אימונים בבסיס פורט הואצ'וקה בדרום אריזונה, נמצא כאלף ק"מ משם, בקולורדו. לצבא האמריקני אין מושג כיצד הכטב"ם שֶדוֹ, שעולה כמיליון דולר וחצי, ויש לו טווח מבצעי של שמונה-תשע שעות טיסה, הגיע להרים ממערב לדנוור, בירת קולורדו - במרחק של פי שמונה מהטווח המרבי, שמוגדר לו.
הכטב"ם פגע בעץ לפני שנחת, ואיבד כנף.
ד. קנגורו של צדק
בג"ץ דחה על הסף את עתירת 'התנועה למדינה יהודית' נגד מינוי מוטי אלמוז לראש אכ"א בטענה, שאינו מתערב במינוי בכירים בצבא.
גישה זו, כידוע, לא אפיינה את התערבותו הגסה במינוי הרב אייל קריים לרב הראשי לצה"ל. שם ביקש בג"ץ מהרב להסביר את התבטאותיותיו ואת עמדותיו - גם בהיותו אזרח - כיוון שלא מצאו חן בעיני העותרים. ואילו במקרה אלמוז לא ראה לעצמו בג"ץ צורך לבדוק את המינוי לאור התבטאויות שנויות במחלוקת של אלמוז, כדובר צה"ל. לטענת העותרת, התבטאויותיו מצביעות על "דפוס שתכליתו להתנכר ולפגוע בחלקים ניכרים מהחברה הישראלית". כאמור, שופטי בג"ץ דחו על הסף את העתירה, וקבעו משום-מה שהפעם לא יתערבו בהחלטת הרמטכ"ל למנות את אלמוז לראש אכ"א.
ואני מסתכל מהצד, מחייך לנוכח הצפוי מראש, וחושב על קנגורו, שיודע לדלג בחן עתיר-עוצמה מעמדה לעמדה.

תאריך:  12/02/2017   |   עודכן:  12/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מוטי אלמוז / Moti Almoz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלף זמנם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם בנושאים אחרים בג״ץ מנתר
משה מיכאל  |  13/02/17 02:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביגיל כהן
הכי קשים היו השלבים שבהם אבא הפנים וקיבל את המחלה, עד כדי כך שהוא לא רצה להתמודד איתה ואיבד את התקווה שאפשר להתגבר עליה
איתן קלינסקי
הקול הרעשני והצורמני של השופר המשיחי, שהשתלט על שרי ממשלת הימין, אינו נותן מקום לקול המוסרי והערכי של נשיא המדינה להישמע, אינה מאפשרת לקול ההיגיון של הנשיא לפלס דרך
יורי מור
טעות לחשוב שהחלטת השופטים מהווה מכה לטראמפ; צחוק הגורל הוא בכך שהנשיא טראמפ יצא נשכר מהעימות. כפי שהבטיח - ניסה לבלום הגעת המחבלים. עכשיו השופטים העניקו לו אליבי: ברגע שיתרחש פיגוע מחריד הבא, טראמפ יציע לעם המפוחד לבוא בטענות לשופטים
יצחק מאיר
העם בישראל נע כל אחד אל מחנהו וכל אחד אל דיגלו במדים המציינים אותו    יותר ויותר אנשים ונשים בישראל מזוהים על-פי מקום מגוריהם
בעז שפירא
אצלנו הכול מתנהל באופן לגמרי אחר. היועץ "מייעץ" באופן הדומה יותר להכתבת תנאים. בהמשך הוא נוקט עמדה, נעמד על הרגליים האחוריות ובכוחנות מציב תנאים לממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il