X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האינטרס הפוליטי המיידי של מדינת-ישראל הינו החלשת כוחו של האו"ם ולא חיזוקו. מתן גושפנקה לארגון האומות המאוחדת, בדרך של מתן הסכמה או ברכה להצעתו זו של מזכ"ל האו"ם' מהווה הכרה בכוחו של האו"ם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Bebeto Matthews]

ככל שהידיעה שנתפרסמה הבוקר, לפיה הציע מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, לח"כ ציפי לבניהמחנה הציוני" לכהן בתפקיד בכיר בארגון האומות המאוחדות כתת מזכ"ל, הרי מדיניותה הרשמית של מדינת ישראל חייבת לדחות הצעה מפתה ומכובדת זו, שהוצעה לציפי לבני על הסף ולהודיע ברבים כי אין היא נותנת ברכתה למינוי מוצע זה ומסתייגת ממנו, לחלוטין.
בשנים האחרונות מצויה מדינת-ישראל במעמד של סרח עודף, בארגון האומות המאוחדות וההחלטה האחרונה של מועצת הביטחון של האו"ם, אשר קבעה, לפני כחודש ימים, במסגרת החלטה מספר 2334, כי ההתנחלויות הישראליות בכל השטחים שנכבשו בשנת 1967 אינן חוקיות, על-רקע הימנעותה של ארה"ב (זו שעדיין התנהלה תחת שלטונו של נשיאה הקודם, ברק חוסיין אובמה השני), משימוש בזכות הווטו שלה, מצביעה על יחסו העוין של האו"ם למדינת-ישראל.
נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ, הצהיר - קודם לבחירתו לכהונתו הנשיאותית כי ארה"ב תפעל לצמצום תמיכתה הכלכלית באו"ם, במידה ניכרת ומשמעותית ביותר. על-רקע זו פורסמה על ידינו, בעבר כתבה ("מחלקה ראשונה" - תאריך 28.12.2017), המפנה שימת הלב להתנהלותה השוטפת של מועצת הביטחון של האו"ם ולדרך, אופן וצורת מימון פעולותיו של האו"ם וכלל המוסדות הפועלים במסגרתו - לרבות ובכלל זה מועצת הביטחון של האו"ם.
ארגון האומות המאוחדות ובשמו המקוצר - האו"ם, ממומן באמצעות תרומות מדודות והתנדבותיות הניתנות לארגון על-ידי המדינות החברות בו. העצרת הכללית מאשרת תקציב דו-שנתי שגרתי וקובעת הערכות תרומה לכל מדינה חברה. הערכות אלה מתבססות על יכולתה היחסית של כל מדינה ומדינה לתרום לאו"ם מהכנסתה הלאומית הגולמית. ההערכות הללו מותאמות ומשתנות בהתאם לחובות הקיימות לכל מדינה ומדינה, או בהתאם להכנסה לנפש נמוכה. עצרת האו"ם עושה שימוש, לצורך קביעת ההערכות, גם במדד הפיתוח האנושי.
העיקרון שנקבע בעצרת הכללי של האו"ם הינו, כי האו"ם לא יהיה תלוי באופן גורף במדינה חברה אחת, כדי לממן פעילותו. מכאן צמח עיקרון "תקרת" תרומה, הקובעת הסכום המקסימלי של התרומה, באחוזים מתוך כלל התקציב, שכל מדינה חברה יכולה לתרום לתקציב. העצרת שינתה תקרת התרומות, שדניתן לתרום לה - בשנת 2000 - בעקבות שינויים כלכליים גלובליים, כאשר תקרת התרומות ירדה מגובה של -25% ל-22%. ארה"ב הינה המדינה היחידה, החברה בארגון האומות המאוחדות, המגיעה היחידה בתרומתה לתקרה זו. העצרת הכללית של האו"ם קבעה - בנוסף לסכום המקסימום - גם סכום מינימום של "רצפת תרומה" לכל מדינה ומדינה, החברה באו"ם. לפי רצפת תרומה זו, הרי כל מדינה ומדינה, החברה באו"ם, חייבת לתרום לפחות 0.001% מהתקציב הדו-שנתי שלה.
התקציב השנתי של ארגון האומות המאוחדות, לשנים 2008-2009, הוערך בסכום כולל של כ-4.19 מיליארד דולר ארה"ב, כלומר, עניין לנו בסכום שגובהו הינו, קצת יותר מ-2 מיליארד דולר לשנה. ארה"ב תורמת 22% מתקציבו של האו"ם; יפן תורמת 16.624% מתקציבו של האו"ם; גרמניה תורמת 8.577% מתקציבו של האו"ם; בריטניה תורמת 6.642% מתקציבו של האו"ם; צרפת תורמת 6.301% מתקציבו של האו"ם; איטליה תורמת 5.079% מתקציבו של האו"ם; קנדה תורמת 2,977% מתקציבו של האו"ם; ספרד תורמת 2.968% מתקציבו של האו"ם; סין תורמת 2.667% מתקציבו של האו"ם ומקסיקו תורמת 2,257% מתקציבו של האו"ם. שאר המדינות החברות באו"ם, תורמות - יחדיו - 23.908% מתקציבו של האו"ם.
מרשימות המדינות התורמות לאו"ם עולה, כי רוסיה שהינה המדינה הגדולה ביותר בעולם, ששטחה הינו מיליון קילומטרים רבועים, מתוכם כ-13 מיליון קמ"ר באסיה וכ-4 מיליון קמ"ר ובעלת אוכלוסייה של 143.5 מיליון תושבים, נכון לשנת 2013 - תורמת תרומה שנתית לתקציב האו"ם, הפחות מסכום של 2,2575, מסכום כלל התרומות, הנתרמות לאו"ם
האינטרס הפוליטי המיידי של מדינת-ישראל הינו החלשת כוחו של האו"ם ולא חיזוקו. מתן גושפנקה לארגון האומות המאוחדת, בדרך של מתן הסכמה או ברכה להצעתו זו של מזכ"ל האו"ם (אפילו שעדיין לא אושרה רשמית), מהווה הכרה בכוחו של האו"ם. מצב דברים זה יוצר הזדמנות פז למדינת-ישראל הרשמית לפרסם הודעה פומבית, לפיה נוכח יחסו העוין של ארגון האומות המאוחדות למדינת-ישראל, תמנע היא מפוליטיקאים ואישיים בכירים במערכת הפוליטית שלה, מלהשתלב במוסדות האו"ם ובכך להכיר בלגיטימיות של האו"ם ומוסדותיו. ועוד טרם הרחבנו דברים על ארגון אונסקו, המהווה סוכנות מקצועית של האו"ם, הפועל בתחומי יהודה שומרון וחבל עזה שפעיליו,כמו-גם המועסקים על-ידו מגלים יחס עוין למדינת-ישראל.
יש לקוות שנשיא ארה"ב, דולנד טראמפ, יעמוד בהבטחתו וארה"ב תקצץ, במידה ניכרת, תמיכתה בארגון האומות המאוחדות. כך יבוא הקץ לארגון מיותר זה, על מכלול עסקניו ושפעת תקציביו העצומים ולנו - לנו לא יהיה שום חלק ממשי בתוככי ארגון זה - ארגון שבהתנהלותו, בשנים האחרונות, מגלה יחס עוין ובוטה למדינת-ישראל. על-רקע זה לא ברור, כלל וכלל, למה הוצעה (ככל שהוצעה) הצעה לפוליטיקאית ישראל, דוגמת ח"כ ציפי לבני, להשתלב בתפקיד בכיר במסגרת מוסדות ארגון עוין זה למדינת-ישראל.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחומי רישוי עסקים ותכנון ובנייה, בנוסף לשאר התחומים המשפטיים, בהם עוסק המשרד דוגמת: המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  12/02/2017   |   עודכן:  12/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת ישראל, ציפי לבני והאו"ם
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ציפי לבני בתגובה:-
אמנון111  |  13/02/17 12:46
2
ואם היו מצעים את התפקיד לליכוד
huxh  |  13/02/17 14:48
 
- לאדון/גברת שבחר לו שם מוזר
ל-huxh  |  14/02/17 08:11
3
סוס טרויאני
חיים ו.  |  13/02/17 19:50
4
ציפי אמורה "להכשיר את הטריפה"? ל"ת
וינטר הניה  |  13/02/17 20:45
5
אפשר לצרף גם את הרצוג  ל"ת
מבצעים והנחות  |  15/02/17 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
אי-אפשר שלא לקנא בתודעה הצרכנית ובכוח הצרכני הרב שיש לחרם מאורגן של קונים על חיי המסחר השוטפים בארה"ב
חנינא פורת
בעקבות ספרה החדש של פרופ' אילנה רוזן, חלוצים בפועל, קריאות בספרות תיעודית של וותיקי יישובי הדרום בישראל, אוניברסיטת בן-גוריון, תשע"ו
חיים שטנגר
חמוש ביועצים ציניים ובעלי ניסיון פוליטי, רב ממנו, יבחן טראמפ הסוגיה המשפטית. אם צריך הוא יגלגל אותה עד לפתחו של בית המשפט העליון של ארה"ב. מה בוער לו? בינתיים הוא - הוא ולא השופט הפדראלי, ג'ימס רוברט, מסיאטל, מכהן כנשיא ארה"ב
עפר דרורי
חיים שטנגר
אי התערבותם, כמעט כדבר שבשגרה, של בתי-המשפט ובתי-דין בעסקות טיעון משדרת לציבור תחושה לפיה קיימת "עסקה" קבועה ומתמשכת לפיה השופטים והשופטות מביעים מורת-רוחם מקולתה של עסקת הטיעון, מותחים עליה ביקורת בפסק-דינם, אולם סופם של דברים, מאשרים ומאשררים עסקות הטיעון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il