X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החשש ממדינה פלשתינית מאפיין את עמדת מנהיגי ערב - מעשית ולא מילולית - המודעים לרקורד הפלשתיני החתרני משנות ה-50' וה-60', כאשר מחמוד עבאס וערפאת נמלטו ממצרים ומסוריה עקב מעורבותם בטרור וחתרנות נגד מארחיה
▪  ▪  ▪
ערפאת. נמלט [צילום: פלאש 90]

לפי התובנה המקובלת ב-2017, מדינה פלשתינית היא חלק בלתי-נפרד מפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי, שיוריד את סף האלימות במזרח התיכון, ויקדם אינטרסים אמריקנים. ההערכה מתרסקת על צוקי המציאות הגועשת במזרח התיכון; היעדר דו-קיום בשלום בינערבי; "משחק שסיכומו אפס" בין ירדן האשמית לבין ישות מדינית פלשתינית עצמאית; הפער בין המלל הערבי הפרו-פלשתיני לבין המעש הערבי האנטי-פלשתיני; והרקורד הפלשתיני מאז שנות ה-20'.
כל מאמצי השלום הבינערבי כשלו כתוצאה מעוצמת ערכים איסלאמיים מהמאה השביעית, ומפיצול, אי-סובלנות אלימה, אי-יציבות וחוסר-ודאות במישור הבינערבי, לצד משטרים, מדיניות והסכמים המאופיינים על-ידי ארעיות, ללא שום קשר לישראל לסכסוך הערבי-ישראלי והעניין הפלשתיני.
בעוד ארה"ב משקיעה מיליארדי דולרים לביצור המשטר ההאשמי, הקמת מדינה פלשתינית תחריף את האיום הקיומי על ההאשמים, כפי שמלמדת מערכת היחסים בין ההנהגות הפלשתיניות - הטוענות לייצוג כל הפלשתינים וכל פלשתין משני צידי נהר הירדן - לבין ההאשמים שמחצית מתושביהם פלשתינים, המהווים את הקיבוץ הפלשתיני הגדול ביותר. וזאת על-רקע עימות הדמים בין המלך עבדאללה (שנרצח ב-1951 ע"י פלשתיני) לבין ההנהגה הפלשתינית; גירוש אש"פ מירדן בקרבות "ספטמבר השחור" מ-1970-71; העימותים הקשים בירדן ב-1985-87; והמגבלות הנוקשות והשיטתיות נגד פעילות פלשתינית מדינית בירדן.
הפלת המשטר ההאשמי תהפוך את ירדן למוקד טרור איסלאמי, שיגלוש לסעודיה ומדינות המפרץ הפרו-אמריקניות, ויקדם את שאיפת האייתולות להגמוניה במפרץ הפרסי, בחצי האי ערב, באוקינוס ההודי, מיצרי הורמוז ובאב אל-מנדב, והקמת גוש אנטי-אמריקני מאירן, דרך חצי האי ערב, עירק וירדן עד רכסי יו"ש. אומנם זה התרחיש הגרוע ביותר, אך במזרח התיכון התרחיש הגרוע ביותר הוא לעתים קרובות הצפוי ביותר.
באוקטובר 1994, בטקס חתימת הסכם השלום ישראל-ירדן, הזהירו ראשי הצבא והמודיעין הירדני את עמיתיהם הישראלים: "הקמת מדינה פלשתינית מערבית לירדן תביא לקץ המשטר ההאשמי מזרחית לירדן.... את אשר הפלשתינים חותמים בבוקר, הם נוטים להפר בערב...."
שלטון דיכוי
החשש ממדינה פלשתינית מאפיין את עמדת מנהיגי ערב - מעשית ולא מילולית - המודעים לרקורד הפלשתיני החתרני משנות ה-50' וה-60', כאשר מחמוד עבאס וערפאת נמלטו ממצרים ומסוריה עקב מעורבותם בטרור וחתרנות נגד מארחיהם; ב-1970-71 גורשו מירדן לאחר שהציתו מלחמת אזרחים במטרה למוטט את המשטר ההאשמי; בשנות ה-70' השליטו משטר אימים בדרום לבנון וניסו להפיל את השלטון הנוצרי בבירות; ב-1990 השתתפו בפלישת צדאם חוסיין לכווית, ולכן גורשו מכווית כ-300,000 פלשתינים עם שחרורה ב-1991. 200,000 פלשתינים שסייעו למשטר אסד עקרו מסוריה עם התפשטות מלחמת האזרחים, ו-50,000 פלשתינים שסייעו לצדאם חוסיין ברחו מעירק לאחר הפלתו.
על ההשפעה השלילית של מדינה פלשתינית על האזור ולכן על האינטרס האמריקני אפשר ללמוד מהטרור הפלשתיני בשנות ה-20', ה-30' וה-40'; שתוף הפעולה הפלשתיני עם הנאצים במלחמת העולם השנייה ועם הגוש הסובייטי לאחר המלחמה; הכשרת טרוריסטים מאפריקה, אסיה, אירופה ואמריקה הלטינית במחנות אש"פ בלבנון; שיתוף פעולה עם האייתולות וקוריאה הצפונית; וקשר הדוק עם רוסיה וסין שיעניק להן זכויות שימוש בבסיסי ים וקרקע במזרח הים התיכון.
על תפישת העולם הפלשתינית האנטי-אמריקנית אפשר גם ללמוד משלטון הדיכוי הרש"פי וממערכת החינוך לשנאה וההסתה של הרשות הפלשתינית, שהיא הביטוי האותנטי ביותר לערכיה ומדיניותה הצפויה.
מדוע תבקיע ארה"ב גול עצמי על-ידי הקמת מדינה פלשתינית?!

תאריך:  21/02/2017   |   עודכן:  21/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינה פלשתינית - גול עצמי אמריקני!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתגר לאטינגר
אהרון שחר  |  21/02/17 19:36
2
שלח נא מאמר חשוב זה למייק פנס
למר אטינגר  |  21/02/17 20:12
3
גם בישראל תקועים עם הקונספציה  ל"ת
משה מיכאל  |  25/02/17 15:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
המדינה הסתפקה במתחם ענישה נמוך של שנה-שנתיים מאסר - והשופט המחוזי כרמי מוסק עוד סטה ממנו כלפי מטה והסתפק בשמונה חודשי מאסר    במקרה דומה גזר העליון 20 חודשי מאסר
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס תשלים בקרוב תהליך של התרעננות מדינית וצבאית ותחדש את ההתקרבות לאירן. התנועה תאמץ אמנה חדשה יותר פרגמטית אך השמדתה של ישראל ניצבת בראש מטרותיה
מתי דוד
אליקים העצני
שערו בנפשכם איך יגיבו ההמונים בכל המשטרים האלה, כאשר הפלשתינים יאשימו אותם שבוועידה האזורית הם וויתרו לטובת היהודים ולו על אות אחת מן ה'יוזמה הסעודית' או על בית אחד בירושלים
איתן קלינסקי
חוק ההסדר בכנסת ישראל לא נועד לשנות לטובה את חייהם הבלתי אנושיים של ילדי בית הספר לצמיגים בכפר חאן אל אחמאר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il