X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המינויים החדשים שעשה יו"ר הרש"פ בצמרת פתח רק מגבירים את המחלוקות בתנועה ואת קרב הירושה על תפקידו של מחמוד עבאס. בכירים בפתח פועלים להדיח את ראש הממשלה ראמי חמדאללה מתפקידו
▪  ▪  ▪
ג'יבריל רג'וב [צילום: Issam Rimawi/Flash90]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עשה בשבוע שעבר שורה של מינויים חדשים בצמרת תנועת פתח ואף מינה סגן ליו"ר התנועה, אך בכך לא פתר את בעיית קרב הירושה על תפקיד יו"ר הרש"פ. עבאס הצליח באמצעות המהלך הזה להרגיע מעט את הרוחות בצמרת פתח שהיא מפלגת השלטון אך קרב הירושה נמשך מאחורי הקלעים ואולי אף צפוי להסלים.
מחמוד עבאס טוען שמצב בריאותו הוא טוב והוא יכול להמשיך בינתיים בתפקידו, אך גורמים בכירים בפתח טוענים כי יו"ר הרש"פ שעבר את גיל ה-80 יהיה חייב למצוא במהרה יורש מכיוון שהשקט היחסי שהושג בצמרת התנועה הוא זמני בלבד ומאיים להתפרץ בכל רגע.
דחיקתו הצדה של מרוואן ברגותי מכל תפקיד משמעותי בהנהגת פתח רק מגבירה את המבוכה בקרב הדור הצעיר בתנועה התומך בברגותי, דבר שינוצל על-ידי מתנגדיו של מחמוד עבאס ובראשם מחמד דחלאן שיש לו יחסים מצויינים עם מרוואן ברגותי. למעשה מחמוד עבאס קידם שתי דמויות מרכזיות בפתח לתפקידי מפתח בהנהגת התנועה.
מחמוד אלעלול, מדור מייסדי אש"פ וממקורבי אבו ג'יהאד, מונה לתפקיד סגן יו"ר התנועה ואילו ג'בריל רג'וב מונה לתפקיד המזכיר הכללי של התנועה.
שני התפקידים האלה הינם בכירים אך אינם מספיקים להכתיר אף אחד מהם ליורשו של מחמוד עבאס. ג'בריל רג'וב טען בדף הפייסבוק שלו ב-18 בפברואר כי יו"ר הרש"פ התיייעץ עם גורמים אזוריים ועם עוד כמה מדינות בעולם לפני שהחליט למנות את מחמוד אלעאלול לתפקיד סגנו בתנועת פתח.
שני האישים, אלעאלול ורג'וב אינם מקובלים על חברי הוועדה המרכזית כיורשים אפשריים של מחמוד עבאס בתפקיד יו"ר הרש"פ וברגע שהוא יהיה במצב של נבצרות צפוי קרב ירושה קשה ואלים.
סעיף 39 של התקנון הפנימי של תנועת פתח קובע כי התפקיד הוא לשנה אחת בלבד והארכתו מחייבת את אישור הוועדה המרכזית של פתח.
המשימה הבולטת ביותר של סגן יו"ר התנועה היא פרסום הנחיות פנימיות לוועדה המרכזית של פתח בנושאים שכבר נדונו, מחמוד אלעאלול יחליף את מחמוד עבאס כיו"ר התנועה במקרה של היעדרות או נסיעה ויבצע כל תפקיד שתטיל עליו הוועדה המרכזית של פתח.
הוא יפקח גם על נושא הגיוס לתנועה ועל ההתנהלות הכספית והכלכלית והקשרים עם ארגונים לא ממשלתיים ומדינות ערב אך אין מדובר בתפקיד בעל חשיבות מדינית גדולה. תפקידו של אלעאלול חשוב יותר מתפקידו של ג'בריל רג'וב שמונה למזכ"ל התנועה.
סעיף 40 בתקנון הפנימי של פתח קובע כי מדובר בעיקר בתפקיד טכני, המזכ"ל הוא שמזמן את דיוני הוועדה המרכזית וקובע את סדר היום בתיאום עם יו"ר תנועת פתח ובהתייעצות עם חברי הוועדה, הוא עוקב אחרי ביצוע החלטות הוועדה לצד היו"ר ומאשר את הפרוטוקולים.
ראש הממשלה על הכוונת
גם בפוליטיקה הפלשתינית התיאבון בא עם האוכל, שני האישים, אלעאלול ורג'וב, כבר מנצלים את קידומם כדי לנסות ולפלס את דרכם אל צמרת הרש"פ ולהיפטר מכל מכשול העומד בדרכם.
על הכוונת נמצא ד"ר ראמי חמדאללה, ראש הממשלה הפלשתינית אשר נחשב למקורבו של מחמוד עבאס ואשר החליף ב2013 את ד"ר
סלאם פיאד בתפקיד ראש הממשלה. על-פי דיווח בעיתון "ראי אליום" מה-18 בפברואר, השניים פועלים כדי להדיח את ד"ר ראמי חמדאללה מתפקידו על-רקע היחסים המתוחים שלו עם שניהם.
היריבות הפוליטית בין אלעאלול לרג'וב היא חזקה, כל אחד מהם רואה עצמו כיורשו של מחמוד עבאס, אך נראה כי לשניים יש אחדות אינטרסים להיפטר מהר ככל האפשר מד"ר ראמי חמדאללה אשר איננו משתייך לתנועת פתח אלא מונה לתפקיד על-רקע יחסיו האישים הקרובים למחמד עבאס.
חמדאללה נחשב לאישיות חלשה שאיננה יכולה להוביל את הממשלה הפלשתינית להישגים ושהיתרון הגדול שלו הינו נאמנות בלתי מעורערת למחמוד עבאס. חבר הוועדה המרכזית של פתח, עזאם אלאחמד, ניסה בעבר לשכנע את מחמוד עבאס לפטר את חמדאללה אך נכשל, ראמי חמדאללה מואשם בהתדרדרות במצב הביטחוני באזורי שכם וג'נין ובאי דאגה לצרכיה של רצועת עזה.
אלעאלול ורג'וב תומכים במועמדותו של ד"ר מחמד א-שתייה לתפקיד ראש הממשלה הבא או במועמדותו של צברי ציידם המשמש כעת בתפקיד שר החינוך והתרבות והם אמורים לדרוש דיון בהדחתו של ראמי חמדאללה כבר בישיבת הוועדה המרכזית הבאה של תנועת פתח.
מחמוד עבאס ייאלץ להתמודד עם שורה של אישים בפתח השואפים לרשת אותו מהר ככל האפשר, ליטרת הבשר שהשליך לעברם של מחמוד אלעאלול וג'בריל רג'וב בדמות תפקידים בכירים בצמרת תנועת פתח תשביע אותם רק לזמן קצר ביותר והם לא יפסיקו לחתור תחתיו, במיוחד ג'בריל רג'וב הידוע כחתרן בלתי נלאה בזירה הפוליטית הפלשתינית. אליהם יתווספו גם מחמד דחלאן ומרוואן ברגותי שצפויים לאחד כוחות ביניהם וגם הגנרל מאג'ד פרג' שכבר הצליח לפתח קשרים עם ראש הסי. איי. איי החדש מייק פומפיאו.
השקט בצמרת פתח הוא זמני בלבד ואמור להתפרץ בכל רגע למרות המינויים החדשים שעשה מחמוד עבאס בשבוע שעבר. מחמוד אלעאלול מנסה שלא להסתבך עם ישראל ולהביע עמדות קיצוניות שעלולות להביא לכך שישראל תטיל עליו וטו כיו"ר הרש"פ הבא.
ב-18 בפברואר הוא התראיין לרדיו "קול פלשתין" והקפיד שלא לסטות מהקו הרשמי של מחמוד עבאס בכל הקשור ל"התנגדות העממית".
אלעאלול שיבח את עמידתו של הכפר בלעין במאבק נגד גדר ההפרדה וההתנחלויות וקרא לפתח את ה"התנגדות העממית" ולעבור לחרם כלכלי של מוצרים ישראלים והקמת כפרים בשטחים שבהם אמורות לקום התנחלויות חדשות, אך היה זהיר בדבריו שלא לתמוך בפעולות טרור.

תאריך:  22/02/2017   |   עודכן:  22/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
החשש ממדינה פלשתינית מאפיין את עמדת מנהיגי ערב - מעשית ולא מילולית - המודעים לרקורד הפלשתיני החתרני משנות ה-50' וה-60', כאשר מחמוד עבאס וערפאת נמלטו ממצרים ומסוריה עקב מעורבותם בטרור וחתרנות נגד מארחיה
איתמר לוין
המדינה הסתפקה במתחם ענישה נמוך של שנה-שנתיים מאסר - והשופט המחוזי כרמי מוסק עוד סטה ממנו כלפי מטה והסתפק בשמונה חודשי מאסר    במקרה דומה גזר העליון 20 חודשי מאסר
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס תשלים בקרוב תהליך של התרעננות מדינית וצבאית ותחדש את ההתקרבות לאירן. התנועה תאמץ אמנה חדשה יותר פרגמטית אך השמדתה של ישראל ניצבת בראש מטרותיה
מתי דוד
אליקים העצני
שערו בנפשכם איך יגיבו ההמונים בכל המשטרים האלה, כאשר הפלשתינים יאשימו אותם שבוועידה האזורית הם וויתרו לטובת היהודים ולו על אות אחת מן ה'יוזמה הסעודית' או על בית אחד בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il