X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איש לא ירוויח מהקרקעות האלה ומהבתים האלה בעפרה ובוודאי לא מחורבת הבתים, אבל העיקר שאותם יהודים יפסידו. זה יותר גרוע מאותה אישה במשפט שלמה שלפחות רצתה להרוויח ילד. פה אין מה להרוויח
▪  ▪  ▪
עפרה [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

מגיע לבג"ץ שלנו פרס בינלאומי לפלפולי סרק והבל לגבי הפסק המורה להרוס תשעה בתים בעפרה. כידוע היו תקופות שגדולי ישראל התנגדו לפלפולים הנהוגים בישיבות, אבל גם אז הפלפלנים היותר גדולים היו לועגים לפלפול השקר של הבג"ץ.
שהרי איננו רוצים לגזול אדמות של ערבים חלילה. אם אדמות אלו שייכות לערבים, בוודאי שיש להחזירן להם, או ליתר דיוק לשלם להם, כפי שנהוג במקרים כאלו במשטרים המתוקנים בעולם. אך אם נשאל את הבג"ץ מי הם הערבים הפרטיים שבנו בתים על "אדמתם הפרטית", התשובה כתובה שחור על גבי לבן בפסק דין היא: "אין! אותם הערבים שהם כביכול העותרים אינם רשומים כבעלי הקרקע! ועל שלושה בתים, אין ערבי טוען בעלות! אין להם זכות קניין על הקרקע"!
אם כן מי תובע את היהודים בעפרה? Nobody! אף אחד! זו קרקע פרטית שאינה שייכת לאיש! אכן פלפול סרק נועז.
אין פוצה פה
ומעשה שהיה כך היה. מלך ירדן גזל את יהודה ושומרון, בניגוד להחלטות בינלאומיות, ולא קיבל אישור מאף מדינה מלבד בריטניה ופקיסטן. אז הוא חילק אדמות למקורביו, ידידיו וחבריו - שלא גרו שם, לא התיישבו שם, לא דרכה רגליהם שם, אך הם כביכול רשומים על איזה נייר. וזה נקרא קרקע פרטית! אגב, לעומת זאת, בארץ ישראל הטובה והרחבה, יש מאות מקומות, בהם גרו ערבים וברחו משם, ואנו בנינו עליהם בתים וערים, ואין פוצה פה ומצפצף. כנראה הגרים שם סוברים שארץ ישראל היא ארצנו, והם בהחלט צודקים. אך פתאום בעפרה יש בעיה.
נכון שיש בעיה פורמלית. אך היא לא הפריעה למדינה לתת אישור עבור משכנתא, לסלול כבישים, להסדיר מים, חשמל ושאר תשתיות. המדינה לא נבהלה מהבעיה הפורמלית, כנראה סברה שבשקר יסודה, וצדקה.
אם כן, בגלל "האדמה הפרטית" שאינה שייכת לאיש, הורסים תשעה בתים והורסים תשע משפחות שבנו ביתם באישור המדינה.
כמובן אין צורך לומר שאחרי החורבן הזה, אף ערבי לא יקבל דבר, כי אותו ערבי לא קיים. רק Nobody יבוא לגור. וקל וחומר שאף ערבי לא יבוא לגור שם, באמצע עפרה.
אם כן, אם איש לא ירוויח ויהודים יפסידו, אז למה אתם הורסים? התשובה פשוטה: "גם לי גם לך לא יהיה. גזורו"! (מלכים א ג כו).
אלף נשים
איש לא ירוויח מהקרקעות האלה ומהבתים האלה ובודאי לא מחרובת הבתים, אבל העיקר שאותם יהודים יפסידו. זה יותר גרוע מאותה אישה במשפט שלמה שלפחות רצתה להרוויח ילד. פה אין מה להרוויח.
זה מזכיר את דברי הפילוסוף רנה ג'יראר Rene Girard, חוקר סכסוכים. הוא מסביר שהסכסוך מתחיל באיזה דבר השנוי במחלוקת וכולם רוצים אותו, ובמשך הזמן העוינות מסלימה, וכבר אין לה ענין באותו חפץ, אלא היא ממשיכה מכח האינרציה. לבסוף, שני הצדדים מסכימים על עניין מסוים שישמש שעיר לעזאזל. כך הוא מסביר את משפט שלמה. אכן, יש שהיו רוצים להחריב את כל עפרה, ואפילו את כל ההתישבות ביש"ע, ואולי זה גם רצונו של הבג"ץ. אך זהו דבר בלתי אפשרי, לכן בחרו בתשע בתים אלו כשעיר לעזאזל.אכן האם הלא אמיתית מוכנה לוותר על התינוק, בתנאי שהאם השנייה לא תקבל אותו.
ואם כבר הזכרנו את הפרשנות של רנה ז'יראר למשפט שלמה, אולי אפשר גם לצטט את ספרו של מרק טוויין Mark Twain עבור ילדים, "הרפתקאותיו של האקלברי פין -Adventures of Huckleberry Finn". ג'ים, העבד השחור שברח, טוען שפקודת שלמה המלך לחתוך את התינוק לשנים אינה שוה מאומה. אם יש שני אנשים שטוענים לבעלות על דולר, האם אחתוך אותו לשנים ואתן לכל אחד חצי. אלא אחקור היטב למי ששייך באמת הדולר. האק משיב לו שהוא לא הבין כלום, וששלמה רק איים ולא התכוון לבצע. אך ג'ים מתעקש לומר לו שזה נכון לגבי מי שיש לו ילד אחד או שנים, אז הוא יודע מה ערכם, אבל לשלמה המלך היו אלף נשים וכחמשה מיליון ילדים המתרוצצים בבית (כך ג'ים סבר) לכן לא הייתה לו שוב בעיה לחתוך ילד אחד לשנים.
בעלות פרטית
פירוש: האק, שחי בסביבה פחות או יותר נורמלית, ודאי סובר שזה לא איום רציני. אך עבור העבד השחור, שנפגש בהתעללות נוראה כלפי עבדים, כולל רצח, כאשר ערכו של עבד הוא ערך דולרי, האפשרות של חציית התינוק היא כן סבירה.
כן, לצערנו, בשביל שופטי בג"ץ, שלא טרחו ולא עמלו, לא בנו בתים בעפרה ולא גדלו בהם משפחה, אין שום בעיה לחתוך תינוק, להחריב בית, גם אם איש לא ירוויח מזה, וכל זה בעזרת פלפולי שקר ושוא. אנו רגילים להבלים מפי הבג"ץ אך הפעם זה עובר כל גבול הגיוני ואנושי.
לא נראה שהעם היושב בציון יסכים לטיעונים הקלושים של הבג"ץ. הוא לא רואה זאת כדמוקרטיה אלא כהתאבדות. הוא לא הולך שבי אחרי בעלות פרטית פיקטיבית ווטואלית.
ויהי רצון שמהר יתקיים בנו "ציון במשפט תיפדה" (ישעיה א כז),"והשיבה שופטיך כבראשונה, ויועציך כבתחילה, אחרי כן ייקרא לך עיר הצדק, קריה נאמנה" (שם כו).

תאריך:  23/02/2017   |   עודכן:  23/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט Nobody נגד עפרה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מי יתן,
ואי פעם תבין,  |  23/02/17 14:36
 
- לפלצן
מגיב ותיק  |  23/02/17 21:14
2
מלך ירדן סיפח את יהודה ושומרון
משה דב  |  25/02/17 06:47
3
משפטנים בעד חיסולה של ישראל1
שפרירית  |  25/02/17 18:57
4
משפטנים בעד חיסולה של ישראל2
שפרירית  |  25/02/17 19:06
5
משפטנים בעד חיסולה של ישראל3
שפרירית  |  25/02/17 19:14
6
בית משפט מעוות מפקח על תקינות1
שפרירית  |  25/02/17 19:21
7
בית משפט מעוות מפקח על תקינות2
שפרירית  |  25/02/17 19:26
8
בית משפט מעוות מפקח על תקינות3
שפרירית  |  25/02/17 19:33
9
לא ישתפר בידי ליצניהו/בנט/שקד
!  |  26/02/17 04:40
10
אבינר נגד החלטות ממשלת ישראל
שפוי  |  1/03/17 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זוהר בן-אשר
הבעייתיות של הגדרת היהדות, ואפילו של הגדרת היהודי איננה נחלת העבר בלבד ואף לא נחלת הדת והדתיים בלבד. גם מערכות מודרניות מוצאות עצמן בקשיים כל אימת שהן מנסות לעצב הגדרה ליהדות או ליהודים. והדבר נכון הן ביחס להגדרות "החיוביות" כלומר: להגדרות שמנסים היהודים להגדיר עצמם, הן באשר להגדרות "השליליות" - אלה שמקורן אצל שונאי ישראל למיניהם
יצחק מאיר
העם הוא רבים, יתרה על כן, היחיד הוא עם, והעם הם היחידים כולם, משהו מעין שורותיו של אמיר גלבוע בשירו 'בבוקר בבוקר'    פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת
איתן קלינסקי
במשך שבועות גלעד ארדן ואתו רוני אלשיך היו האחראים להפצת ידיעות כוזבות, שהיו בסיס להסתה ולעלילת דם שנטפה מכל ידיעה בתקשורת, שעורקיה וורידיה קשורים לדוברות "האמינה" של המשטרה
אליקים העצני
נוכח צעדי הענק שעשה נתניהו בביקורו באמריקה לקידום יעדי השמאל, אולי כדאי למחנה השלום להרהר מחדש אם משתלם להפילו. אולי מוטב להניח לו מן הסיגרים והשמפניה, מנוני מוזס ומהצוללות, כדי שיהיה פנוי למה שהוא באמת מיטיב לעשות: קידום המדינה הפלשתינית
עמוס גלבוע
ספר חדש של פרופסור חגי ארליך מתמצת את תהפוכות האזור מאז מוחמד על-מנת להבין יותר טוב את ההווה    ספר קריאה חובה לטראמפ וצוותו. חבל שאובמה לא הספיק לקרוא אותו בהיותו נשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il