X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האסטרטגיה החדשה של חמאס הינה להשתלט על אש"פ ולזרז את הבחירות למועצה הלאומית הפלשתינית. מעמדו של מחמוד עבאס מתערער בקרב הפליטים בפזורה הפלשתינית
▪  ▪  ▪
חאלד משעל. שוחח עם יחיא סינוואר

כבר עתה אפשר לזהות את אחד מעיקריה של האסטרטגיה של ההנהגה החדשה של תנועת חמאס והוא הסתערות על אש"פ והמועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ) בניסיון להשתלט עליהם ולשלול מתנועת פתח את השליטה בהם.
הדוגמה הטובה ביותר הממחישה את האסטרטגיה הזו הינה ועידת הפליטים הפלשתינים שהסתיימה השבוע באיסטנבול שבטורקיה שבה השתתפו 4000 נציגים פלשתינים של הפזורה הפלשתינית ב-50 מדינות בעולם.
הוועידה אורגנה על-ידי תנועת חמאס בשיתוף עם תנועת "האחים המוסלמים" בחסות ממשלת טורקיה שבה שולטת מפלגת "הצדק והפיתוח" שהינה זרוע של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית.
הרעיון המרכזי-השמדת ישראל
הדוברים בוועידה הדגישו את "זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים לבתיהם ורכושם בתחומי מדינת ישראל, מרבית הדוברים העלו שאלות לגבי חוסר תפקודו של אש"פ בכל הקשור לטיפול בפליטים הפלשתינים, נטרול המל"פ ואי קיום בחירות לבחירת הנהגה חדשה לעם הפלשתיני.
הסעיף המרכזי בהודעת הסיכום של הוועידה משקף את האג'נדה המרכזית של תנועת חמאס והוא השמדתה של מדינת ישראל.
בהודעה נכתב:
"אנו מתחייבים בפני בני עמנו להתקדם בדרך לשחרור פלשתין, כל פלשתין מהים עד הנהר, כדי שהמדינה הפלשתינית תהיה בגבולות פלשתין ההיסטורית שבירתה ירושלים, זו מציאות ולא חלום".
ד"ר אניס אלקאסם, ראש הוועידה, נשא נאום שבו מתח ביקורת קשה על הרש"פ והעומד בראשה שעוסקת במתן הגנה ל "כובש הישראלי" ומגדירה את התיאום הביטחוני עמו כ"קדוש".
אלקאסם מחה על ביטולה של האמנה הפלשתינית בתקופתו של יאסר ערפאת ועל נטרולו של אש"פ. הוא קרא לנתק את אש"פ מהסכמי אוסלו ולערוך בחירות למועצה הלאומית הפלשתינית(מל"פ) שהיא הפרלמנט של כל הפלשתינים בעולם. בהודעת הוועידה נקבע שהיא תהפוך ל"מוסד" שמקום מושבו יהיה בבירות בירת לבנון.
תנועת חמאס ארגנה את הוועידה מאחורי גבו של אש"פ וללא תיאום עמו והיא רואה בכינוסה הצלחה גדולה, הנושא אף עלה בשיחת הטלפון שהתקיימה ב-26 בפברואר בין יחיא סינוואר, המנהיג החדש של רצועת עזה, לבין ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס.
דוברי אש"פ השונים גינו את כינוס הוועידה ואמרו כי היא משרתת את ממשלת הימין הקיצוני בראשות נתניהו ואת כל אלה שרוצים לחסל את הבעיה הפלשתינית.
תנועת פתח האשימה את חמאס בכך שבעצם כינוס הוועידה היא מובילה תהליך של פיצול שמטרתו להציג את עצמה כתחליף לאש"פ.
מהן ההשלכות המיידיות?
מעברו של אש"פ מתוניסיה לרמאללה והקמת הרש"פ יצרו וואקום גדול בקרב הפלשתינים החיים בחו"ל. מרכז הכובד המדיני עבר לרצועת עזה ולגדה ותנועת חמאס מנסה כעת למלא את החלל הגדול שנוצר. חמאס מנסה כעת לייצר מומנטום חדש שיעלה את הבעיה הפלשתינית לסדר היום העולמי וייתן ייצוג למיליוני הפליטים הפלשתינים בפזורה הפלשתינית.
בחמאס רואים בכינוס הוועידה מתן תשובה הולמת למדיניותו של הנשיא טראמפ, הניסיון לחסל את רעיון הקמת המדינה הפלשתינית העצמאית או לחלופין ניסיון להקמתה בחצי האי סיני. המטרות המיידיות של חמאס הינן להביך את אש"פ ולפגוע בתדמיתו ולהפעיל לחץ על מחמוד עבאס לקיים לאלתר בחירות למועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ).
המגעים לכינוס המל"פ בין הרש"פ לחמאס הגיעו למבוי סתום נוכח התעקשותו של מחמוד עבאס לכנסה ברמאללה, תנועת חמאס דורשת להעביר את הכינוס לאחת ממדינות ערב כדי שלא יתקיים "בחסות הכיבוש הישראלי".
בתנועת חמאס משווים את כינוס ועידת הפליטים באיסטנבול והפיכתה למוסד קבוע להקמת "הסוכנות היהודית". מעתה היא תפעל מביירות ותרכז את כל המשאבים של הפלשתינים החיים בפזורה לעבר הגדה והרצועה.
המהלך של תנועת חמאס הצליח להביך את מחמוד עבאס אשר ביקר בזמן כינוס הוועידה בלבנון אך נמנע מלבקר במחנות הפליטים במדינה מסיבות ביטחוניות וזכה לביקורת קשה על כך. גורמים בתנועת פתח מעריכים כי מחמוד עבאס ינסה כעת ליזום כמה מהלכים חדשים בזירה הפנימית כדי להדגיש כי אש"פ נותר האכסניה של הפליטים הפלשתינים ולא תנועת חמאס.

תאריך:  01/03/2017   |   עודכן:  01/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועידת הפליטים הפלשתינים באיסטנבול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
נתניהו תומך במוצהר מזה למעלה משמונה שנים בהקמת מדינה לערבים. את עבאס הוא מכנה נשיא ואת חבריו המחבלים הוא מכנה פלשתינים
בעז שפירא
שמשה הוא איש מקורי ויצירתי    הוא מחזיק בפתרון ל"סכסוך", פתרון עליו הוא מדבר שנים הרבה מאד, מאז שלראשונה התוודעתי אל האיש
מרדכי ליפמן
כמה טיפשות, כמה חלמאות, יכולות להיות משולבות בהתנהלות היומיומית, של העוסקים בביטחון, ובראשם השר בדימוס
אליקים העצני
ישראלי אחד ואמריקני אחד - רק מה שיסכימו עליו ביחד יוכל להבנות, ואם האמריקני לא יסכים, לא יבנו
עידן יוסף
השר איוב קרא חושף כי בעוד כמה שנים ישלח צה"ל רובוטים שייתרו שליחת חיילים לחזית    מעריך שבין ישראל למדינות ערב ייחתם הסכם הגנה מפני אירן והסכם כלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il