X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הנהגת האחים המוסלמים בטורקיה מסייעת לשלוחת דאעש בסיני להפיץ את מסרי הטרור שלה בעולם הערבי. קטר מממנת את הפקות הצילומים הבלעדיים של זוועות דאעש
▪  ▪  ▪
דמות גבר קופטי שברח מאל-עריש בשל הלחימה משתקפת במראה, לצד תמונת כומר שנרצח בידי חמושים [צילום: נרימן אל מופתי/AP]

נושא ההתנכלות של שלוחת דאעש בסיני לנוצרים הקופטיים בצפון סיני מעורר עניין רב בעולם הערבי. בשבועות האחרונים נאלצו כ-150 משפחות של נוצרים קופטים לעזוב את מקומות מגוריהם בצפון סיני ולעבור לאסמעיליה, לאחר שפעילי ארגון דאעש רצחו באכזריות שבעה מבני העדה הקופטית באזור אלעריש. נשיא מצרים א-סיסי הורה לשרי ממשלתו לשקם את המשפחות שנעקרו בעל-כורחן ממקום מגוריהן, והצבא המצרי פתח במבצע חיפושים כדי לאתר את הרוצחים.
אולם עתה מתברר, כי תנועת האחים המוסלמים, המוגדרת במצרים כארגון טרור, מסייעת למאמצי התעמולה של דאעש ולהפצת רעיונותיו כי הנוצרים הקופטים הם "כופרים" באיסלאם.
אין זה מפתיע. גורמי הביטחון של מצרים טוענים מזה זמן רב, כי יש קשר הדוק בין תנועת האחים המוסלמים לבין הטרור של דאעש בסיני ולתנועת חמאס. חקירת גורמי הביטחון המצריים העלתה כי פיגוע הטרור שאירע בחודש דצמבר שעבר בקתדרלת סנט מרקס הקופטית בקהיר היה מבצע משותף של תנועת האחים המוסלמים ושלוחת דאעש בסיני. בפיגוע נהרגו 25 בני אדם ועוד עשרות נפצעו.
העיתון המצרי "אליום אלסאבע" דיווח ב-26 בפברואר, כי שני ערוצי טלוויזיה "א-שרק" ו"מכמליין" של האחים המוסלמים המשדרים בשפה הערבית מטורקיה שידרו צילומים בלעדיים של הגירת הנוצרים הקופטים מצפון סיני, ואף ידעו לדווח מראש על המשבר הצפוי לפני שהוא החל בשטח. הצילומים נועדו להציג את חוסר האונים של ממשלת מצרים בפני הטרור בחצי האי סיני ואת חוסר יכולה למנוע את רדיפת הנוצרים הקופטים.
על-פי הדיווח, גורמי הביטחון של מצרים צפויים לעצור בימים הקרובים חוליית טרור, שסייעה לפעילי דאעש לצלם את פעילות אנשיה נגד הנוצרים הקופטים. עוד נמסר כי ערוצי הטלוויזיה "אלחיוואר" ו"מכמלין" ערכו ראיונות וצילומים עם כמה משפחות קופטיות בתוך הכנסיות בצפון סיני מבלי לגלות את זהותם הטלוויזיונית האמיתית.
על-פי גורמי הביטחון המצריים, התושבים הבדואים המתגוררים באזור "ואדי לצאן" בצפון סיני משתפים פעולה עם שלוחת דאעש ומסייעים באספקת צילומים לערוצי הטלוויזיה של האחים המוסלמים בטורקיה ולערוץ הטלוויזיה "אל-ג'זירה" המשדר מקטר. מהאזור הזה יוצאות חוליות של דאעש לפיגועי טרור נגד הצבא המצרי.
מלחמת התעמולה המשותפת של האחים המוסלמים ושלוחת דאעש בסיני נגד שלטונות מצרים נועדה לפגוע במורל וליצור תסכול ברחוב המצרי. הצילומים הבלעדיים של פעילות שלוחת דאעש, המגיעים מצפון סיני, עולים כסף רב והמימון עבורם מגיע מקטר ומתנועת האחים המוסלמים העולמית. פעילי תנועת האחים המוסלמים מנסים להסית את הנוצרים הקופטים במצרים נגד שלטונות המדינה.
מועצת האחים המוסלמים בטורקיה פרסמה גילוי דעת, שבו קראה לנוצרים הקופטים לצאת ולהגן על עצמם ולהפגין נגד שלטונות מצרים על כך שאינם מספקים להם הגנה. גורמי הביטחון של מצרים רשמו בתקופה האחרונה הצלחות במלחמתם בטרור של האחים המוסלמים. בשבוע שעבר הם הצליחו לעצור את מחמד עבד אלרחמן, יד ימינו של מחמוד עזת, מנהיג תנועת האחים המוסלמים המבוקש מזה שלוש שנים בגלל אחריותו לגל פיגועי הטרור במצרים. לפני כמה חודשים חיסלו גורמי הביטחון של מצרים את מחמד כמאל, ראש הזרוע הצבאית של תנועת האחים המוסלמים, במהלך פשיטה על דירה שבה הוא הסתתר בקהיר.
שר החוץ המצרי סאמח שוכרי שיצא לארה"ב לפגישות עם בכירי הממשל החדש ולהכין את פגישת הנשיא א-סיסי עם הנשיא טראמפ, צפוי להעלות את נושא פעילות הטרור של האחים המוסלמים בפגישותיו בוושינגטון. במצרים מקווים שהנשיא טראמפ יעמוד בהבטחת הבחירות שלו ויעביר את החקיקה בקונגרס המגדירה את האחים המוסלמים כארגון טרור.

תאריך:  04/03/2017   |   עודכן:  04/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האחים המוסלמים מסייעים לתעמולת דאעש בסיני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בקר טוב מר יוני בן מנחם ל"ת
הגוי..  |  4/03/17 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אלברט שבות
דיר באלאק אם תגיע לחיפה! "זו תהיה קפיצת מדרגה"    מישהו זוכר את המונח הזה? גם נגד חמאס השתמשנו בו    מהיכן מקורו? מי אחראי ליצירתו? מי הפיח בו תוכן?
יוני בן-מנחם
מתיחות חסרת תקדים בין מצרים לרש"פ, ג'בריל רג'וב גורש ממצרים בגלל פעילותו נגד מחמד דחלאן. ברש"פ מאשימים את דחלאן בקשירת קשר עם המודיעין המצרי להפיכה צבאית נגד מחמוד עבאס
אסף אוריון
לרגל ביקורו בקהיר, העניק נשיא לבנון, מישל עוון, ראיונות לאל-אהראם המצרי ולכלי תקשורת נוספים, שבמסגרתם התייחס לנשק חיזבאללה ולמקומו של הארגון במדינת לבנון    הדברים שאמר מחדדים כמה היבטים עקרוניים ביחסי הארגון השיעי והמדינה בלבנון, ונושאים בחובם משמעויות אסטרטגיות לביטחון ישראל
יוני בן מנחם
מציבה שורה של תנאים להסכמתה לקיים את הבחירות המוניציפליות ברצועת עזה. יו"ר הרש"פ אינו מתכוון להיענות לתנאיה ויקיים את הבחירות רק בשטחי הגדה. בכך ימשיך להנציח את פיצולה מהרצועה
עמוס גלבוע
ספר חדש של פרופסור חגי ארליך מתמצת את תהפוכות האזור מאז מוחמד על-מנת להבין יותר טוב את ההווה    ספר קריאה חובה לטראמפ וצוותו. חבל שאובמה לא הספיק לקרוא אותו בהיותו נשיא
רשימות נוספות
האם המוסד חיסל בתוניסיה  /  יוני בן-מנחם
הזדמנות פז לשיקום מעמדה של ארה"ב  /  אריאל י. לוין
טילי שיוט על מתקנים של החות'ים  /  אביתר בן-צדף
מזרח תיכון חדש  /  יעקב שטרכר
הסכנה האירנית   /  שמעון זיו
יחסי ערב הסעודית - אירן לקראת תפנית   /  יואל גוז'נסקי, סימה שיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il