X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זוהר בן-אשר מנהל אקדמי המרכז האירופי למחקר ומימון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ההתבהמות היא לא רק סגנון, אלא מהות. והמהות הזאת מלמדת על הכיוון שאליו הּֽדָרְדֶרָה מדינת ישראל ומה שגרוע יותר - על מות הציונות
▪  ▪  ▪
לאום השווה דת קנאית המתחפשת ללאום יהודי [צילום: AP]

ההתבטאות הבהמית, החזירית, הזחוחה, מלאת הבורות והשטופה בבוז של יגאל לוינשטיין - ואין מילים אחרות לתאר את מה ואיך שהוא אמר - איננה מקרית. יתרה מכך, הוא עצמו ב"התנצלות"-לכאורה שלו, אמר בפירוש שאינו חוזר כלל מתוכן הדברים שבקעו מצינור הביוב של גרונו. אבל זה לא מפתיע לא רק משום שאותו לוינשטיין שב וגועה כדברים הללו שוב ושוב. גם התמיכה הפומבית של עדר תלמידיו ושל אנשים כמו בנט אינה מפתיעה. והאמת - אפילו לא שתיקת הכבשים של חברי הממשלה ובעצם, של כל הימין הישראלי - אפילו של שרת המשפטים שקד.
אבל מה המשמעות של התופעות הללו? כנראה שההתבהמות היא לא רק סגנון, אלא מהות. והמהות הזאת מלמדת על הכיוון שאליו הּֽדָרְדֶרָה מדינת ישראל ומה שגרוע יותר - על מות הציונות.
שהרי ממה נפשך: הציונות באה עם בשורת הריבונות האנושית, לעומת הריבונות של אלוהים שאיפיינה את העולם היהודי משך דורות רבים. הייתה בכך מהפכה שבאה בעקבות מהפכת הריבונות שהולידה את הלאומיות באירופה המערבית מאז שלהי המאה ה-17 ועוד יותר מכך, במאה ה-18. האדם, כך גרסה הציונות, הוא המרכז; הוא זה שיכול וצריך לשחרר את עצמו ואת עמו ולכונן את ההתאגדויות המדיניות והפוליטיות הרצוניות שלו. עד כדי כך, שהמערכת הדתית התגייסה כולה כנגד הציונות. מנהיג חב"ד, הלובביצ'ר (דודו של זה שהפכו אותו למשיח בדורנו) פרסם כתב שטנה נגד הרצל ונורדאו והאשים אותם, באופן אישי, על כך שהם מעיזים לקרוא לקיבוץ גלויות בארץ ישראל. "מְזָרֵה ישראל הוא יקבצנו" הוא אמר - לא הרצל, נורדאו ושאר האנשים שיסדו את התנועה הציונית. והמזרחי, שאינו אלא מפלגת הבית היהודי של היום, הצטרף לתנועה הציונית תוך שהוא מדגיש שזה רק לצורך ניצול הזדמנויות כשהוא קובע בפירוש שאינו מסכים כלל למהות הציונית.
לימים, המזרחי והמפד"ל בעקבותיו הסתירו את אי-ההסכמה היסודית הזאת ומשום כך גם היו רק בשוליים של החברה הישראלית. אבל אז באה חבורה של אנשים חסרי סבלנות ונתנו את השלטון לימין, שהפך את היוצרות ומבלי שהתכוון - ודאי שלא בימיהם של בגין ושמיר - הפקיר את החברה והמדינה הישראלית לידיהם הבלתי אחראיות של מי שרואים את עצמם כנציגי האל עלי אדמות; מי שעבורם גבעות צחיחות בגדה המערבית ונשים במושב האחורי חשובים בהרבה מהחברה הישראלית.
שהרי מה אומרים הלוינשטיינים למיניהם? הם נלחמים את מלחמות האלוהים (ראה אותו מח"ט בעת מלחמת "צוק איתן") והם אינם רוצים לראות נשים כמי שיכולות לתרום לחברה בכל מקום ובכל תפקיד; הם חושבים שיש אנשים שאינם נושאים חן בעיני האלוהים ולכן אפשר לא רק להדירם, אלא אולי אף להפטר מהם. והם גם מתייגים קבוצות בחברה הישראלית ומכנים אותם בכינויי גנאי המפיחים שנאה - כפי שעשה ראש הממשלה עת שלחש באוזניו של "המקובל" (עוד משהו מוזר ואנטי-ציוני) כי השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודי או כאשר הסית נגד 20% מאזרחי ישראל עת שהלהיט את הרוחות ביום הבחירות של 2015 כשהזהיר - לא פחות! - שערביי ישראל "נוהרים" אל הקלפיות בהסעות של ארגוני שמאל. מכל הבחינות הללו, לוינשטיין ונתניהו חד הם.
במקום מסודר בעולם המערבי - ואולי גם במקומות אחרים - לא היה לוינשטיין שכזה ממשיך אפילו רגע בכהונה שאת קיומה מאפשרת ומממנת הממשלה. אבל במקום מסודר גם אין מקום לראש ממשלה שאין לו ארנק והחי על-חשבון אחרים. אבל לא אצלנו. אפילו שר הביטחון לא הודיע על הפסקת עבודתו של האיש הבהמי הזה, למרות שגינה את דבריו של הלוינשטיין ואף ציין שזו הפעם השלישית השנה שבה אומר דברים כאלה. וראש הממשלה, כמובן, שותק. ואיתו גם שרת ההתלהמות רגב, שהאופן שבו האיש הזה מדבר על נשים כנראה לא נוגע אליה.
אבל זה לא המצב אצלנו. אנחנו לא רק שאיננו מקום מסודר; מזמן כבר לא. אבל אפילו זה לא הדבר הכי חמור. כי יש כאן עדות חותכת למות הציונות ולהמרתה ביהודיות משיחית-דתית שבה לוקים לא רק מי שמכונה דתיים אלא גם חילונים רבים. משמעות היא עצובה.
נראה כי רוב האוכלוסייה היהודית בישראל החליטה להחליף את הצו הציוני של מימוש עצמי תוך אחריות חברתית וחיבוק המיעוט על-ידי הרוב בתלות בחסד האל, ב"ניסים", בהתבהמות ובחוסר התחשבות במיעוטים למיניהם. הציונות בנתה את הלאום העברי, את מדינת ישראל, את צבא העם ואת הסולידריות החברתית. המדינה הישראלית הנוכחית הופכת את הלאום העברי, הישראלי, ללאום השווה דת קנאית המתחפשת ללאום יהודי; למדינה יהודית הלכתית המתעלמת אפילו מרוב מנינו ובניינו של עם היהודי - לרבות חילונים, קונסרבטיבים ורפורמים; "לצבא השֵם"; לקבוצת שבטים שהממשלה מסיתה אותם זה בזה.
האם יש עוד תקווה? לא ברור. אבל בכל מקרה - שינוי ייתכן אך ורק אם המוני העם החשים תסכול וסבל יקומו ויעשו מעשה; יתחילו להיות מעורבים פוליטית בלי לנהות אחרי כוכבים לרגע. האם תקום הנהגה של ממש למחנה הציוני שנותר בעם - הנהגה שתתחיל להנהיג מחנה ציוני של ממש שמרכיביו הם כל המוני העם ויביאו אותו שינוי מיוחל?

תאריך:  09/03/2017   |   עודכן:  09/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוינשטיין כמשל: יצא המרצע מן השק
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בדקתם מיהוא הכותב ?
בניק  |  9/03/17 13:01
2
דברים כדרבונות
הירונימוס  |  9/03/17 13:41
3
הרב לוינשטיין האמיץ!
גורדון  |  9/03/17 13:56
4
זו דעתך או דעת האיחוד האירופי?
שאול א.  |  9/03/17 16:19
5
דוקא לך, אדון פרופסור, אין שום
פרופ' עם פגמים  |  10/03/17 20:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב שלמה אבינר
הרבה בנות ניזוקו קשה מאוד בצבא, רצו לצאת ולא יכלו, אך הנזק העיקרי הוא הנזק לנשמה לעבור על רצון השם
עמוס גלבוע
זה דבר ישן שאנו רגילים אליו מקדמת דנא, והוא לחם חוק במזרח התיכון    אני מחזיק באמירה שחצי אמת חמורה משקר
איתן קלינסקי
רשימת המורים הדמוקרטיים, היא רשימה יהודית ערבית. היא תדרוש שבכל ישוב ערבי יהיו בו גן ילדים ובית ספר. בעשרות יישובים במיוחד בנגב, בהן יש אוכלוסייה קטנה, כמו אום אל-חירן, בה חיים כשש מאות איש, אין מבנה לבית ספר,

והילדים חייבים להתנהל קילומטרים רבים לעיר סמוכה. לעומת זאת בהתנחלויות, בקיבוצים ובמושבים, בהם יש אוכלוסייה קטנה קיים ופועל בית ספר יסודי
אלכס נחומסון
שלוש מלחמות קדמו למלחמה הזאת וכמאה "מבצעים" ולאחריה 4 מלחמות נוספות ו-50 מבצעים נוספים   במה שונה "צוק איתן" מכל הרשימה של כ-150 אירועים מלחמתיים מקום המדינה ועד ימנו אלו שמצדיק מעורבות של מבקר מדינה?
יהודה קונפורטס
יום האישה הבינלאומי, הוא תזכורת לכך שיש איים שלמים של אי-שוויון בין נשים לגברים, גם בהיי-טק, אבל גם לכך שיש מנמ"ריות מצטיינות, שהגיעו לתפקידיהן בזכות היכולות שלהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il